Czekałem dwa dni, a dzisiaj - teraz kilka minut !
I mam Was obu, miłośnicy starych wagonów !
Wiem, wiem, jest ich więcej, więc i ja się znowu dołączę do tematu.
A temat wagonów pocztowych jest super ciekawy z uwagi na ich różnorodność, która to występowała na PKP.
A jeśli do tego jeszcze dołączyć wagony bagażowe no i te łączone w swej dwoistości bagażowo-pocztowe, to dopiero !
To wszystko, to najlepiej zna Jarząbek, wiem coś o tym
A ja miłośnik parowozów, to o wagonach ... no dobra, też mnie interesują, jak wszystko co po torach się turlało
Pozwólcie, że powrócę jeszcze do tych poprzednio omawianych typów.
Ten nowszy to dwu- i trzy-osiową wersję posiadał.
Ale ja chciałbym o tym starszym typie.
Wśród zbieraniny staroci chyba takiego wyłuskałem ...
Znam się na tym jak ... ale zaryzykuję - chyba jest to jeszcze Prusak jak ten 3-b/10 z Siedlec.
Przypuszczam, że oryginalnie był trzyosiowy ale został przebudowany na dwuosiowy.
Tak mi jakoś ta solidna dodatkowa konstrukcja wzmacniająca na późniejszą wygląda. (za solidna)
Jako niefachowiec od wagonów
, pozwolę sobie zauważyć, że wagon ten ma bardzo "garbaty" dach - inny niż te dwa z porównania, czyli przebudowa ale taka "wyniosła".
Niemniej obstaję, że to typ starszy, więc pudło konstrukcji drewnianej obite blachą, chyba że się mylę.
Jarząbek sprawdzi i będzie wiadomo czy trafiłem
Pm 50 51 00-24 037-1, U.P. Tczew 2, Tczew 10.08.1973, fot.T.Suchorolski