Jeżeli chodzi o ramki, na kompilacji zdjęć poniżej znajdujące się w czerwonym kole (fragmenty fotografii węglarek stojących na stacji Dobre Miasto i Orneta)...
... to oznaczają one miejsce naniesienia w sposób trwały (wybicia) numeru wagonu na ostoi, stąd pole we wnętrzu ramki teoretycznie nie powinno być zamalowane farbą, bo może to powodować komplikacje w poprawnym odczytaniu numeru. Jak widać na fotografiach wyżej, różnie z tym bywa, stąd farba jest mechanicznie usuwana z tego miejsca (fot. nr 1 i 2), nie naniesiona już w trakcie pokrywania wagonu nową powłoką malarską (fot. nr 3) ewentualnie, miejsce pokryte farbą jest tylko oczyszczone w celu lepszej widoczności (fot. 4).
Nie wiem jednak dokładnie kiedy spisuje się numer wagonu naniesiony na ostoi, stąd trudno powiedzieć jak często miejsce te jest oczyszczane. Numer wybity na ostoi widać na kolejnym zdjęciu (fot. 5), poniżej, a szósty przykład (fot. nr 6) to wagon "świeżo" po rewizji, gdzie jak widać bez farby jest tylko pole z numerem, a sama ramka obejmuje powierzchnię pokrytą także farbą.