• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tabor kolejowy: pytania - identyfikacja - nierozwiązane zagadki

OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 2 1
Dwa wagony typu 406Ra, ale czy na pewno?
Podstawowe wymiary takie same, zbiornik - pojemność 610hl identyczna, ale rama ostoi inna. Również kształt zbiornika inny (chyba, że odległość z której robiono zdjęcia miała wpływ na to, jak na zdjęciu został odwzorowany kształt zbiornika?)

406Ra.jpg
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.782 37 1
w takcie produkcji zmienił się kształt ramy oraz zbiornika, ten niżej to wersja z początku produkcji. Niestety w skali 1:87 modele są produkowane tylko z ta nowsza ramą zarówno przez PIKO jak i ROBO
 

bochr68

Aktywny użytkownik
Reakcje
207 1 0
Witam, zgodnie z nazwą wątku przychodzę z prośbą o identyfikację wagonów z pociągu ciągniętego przez ET22-1029.


Węglarki różnych typów, wszystkie wyglądają na nowe lub po naprawach. Na kilku wagonach znajdują się jakieś białe tablice z napisami. Niestety nie dałem rady odczytać jakichkolwiek oznaczeń. Wagony raczej zagraniczne, bo nie kojarzę niczego podobnego wśród krajowych przewoźników.

Pozdrawiam ;-)
 

Fictorque

Znany użytkownik
Reakcje
605 0 0
Witam, zgodnie z nazwą wątku przychodzę z prośbą o identyfikację wagonów z pociągu ciągniętego przez ET22-1029.


Węglarki różnych typów, wszystkie wyglądają na nowe lub po naprawach. Na kilku wagonach znajdują się jakieś białe tablice z napisami. Niestety nie dałem rady odczytać jakichkolwiek oznaczeń. Wagony raczej zagraniczne, bo nie kojarzę niczego podobnego wśród krajowych przewoźników.

Pozdrawiam ;-)
Jeden typ, to moim zdaniem coś takiego:

Węglarka z pomostem hamulcowym, jedną parą drzwi na stronę po przekątnej i specyficznym wzorem na drzwiach.
Nacco już nie istnieje, więc VTG mogło gdzieś sprzedać dalej co starsze wagony
CZ_OS_hl_19wr15 (719)_.JPG

31 54 5336 061-4 Eaos CZ-NACCO; Ostrava Hlavni Nadrazi; 19.09.2015;

Co do drugiego typu bez pomostów hamulcowych, przypominają mi typ BDZ-E, ze zlikwidowaną jedną parą drzwi na stronę.


No ogólnie, to ja bym teraz czekał, aż jakiś jutuber z kamerą 2K, a nie 720p złapie ten pociąg. XD
 

bochr68

Aktywny użytkownik
Reakcje
207 1 0
No i mamy odpowiedź ;-)


Wagony niemieckiego przewoźnika Eisenbahngesellschaft Potsdam mbH (EGP). Węglarki z pomostem są zarejestrowane w Czechach, co zgadza się z wagonami NACCO z Twojego zdjęcia. W przypadku tych bez pomostu kraj rejestracji rzeczywiście wskazuje na bułgarskie pochodzenie. Białe tablice obecne na części "bułgarskich" wagonów zawierają dane kontaktowe EGP i ABEG (Anhaltinisch-Brandenburgische Eisenbahngesellschaft mbH).

Wagon ex-NACCO: 31 54 5336 058-0 Eaos | CZ-EGP
Wagon ex-BDŻ/E: 31 52 5370 697-4 Eaos | BG-EGP
 
OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 2 1
Wagony rodzaju talbot, serii Fals, typu WAP produkowała w latach 70 Vagónka Poprad.
W polskim wyciągu z NVR rozbudowano typ WAP do trzech typów: WAP/Fs, WAP/FKs, WAP/F. Co oznaczają te dodatkowe litery? W katalogu PKP Cargo występuje tylko typ WAP.
 

bochr68

Aktywny użytkownik
Reakcje
207 1 0
Nie wiem, co konstrukcyjnie oznaczają te modyfikacje, ale po przejrzeniu swoich zdjęć talbotów jeżdżących w PKPC zaobserwowałem kilka zależności.

Wagony oznaczone jako WAP/F nie są dopuszczone do komunikacji międzynarodowej (82 —).

82 51 6654 451-0 Fals WAP_F.jpg

82 51 6654 451-0 Fals WAP/F | PL-PKPC
29.05.2021 | Herby Stare – Blachownia

Wagony o typie WAP/Fs są dopuszczone do komunikacji międzynarodowej (31 RIV MC).

31 51 6659 694-2 Fals WAP_Fs.jpg

31 51 6659 694-2 Fals WAP/Fs | PL-PKPC
29.05.2021 | Herby Stare – Blachownia

WAP/FKs to najmniej liczny twór, ale są to wagony dopuszczone do komunikacji międzynarodowej oraz w jakiś sposób przystosowane do przewozu kamienia wapiennego (K jak kalcyt?).

31 51 6655 771-2 Fals WAP_FKs.jpg

31 51 6655 771-2 Fals WAP/FKs | PL-PKPC
st. mac. Sitkówka Nowiny, "do przewozu kamienia wapiennego"
17.04.2021 | Spytkowice – Przeciszów
 
OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 2 1
Przez kilka lat, w latach 2016-2020 na polskiej sieci kolejowej można było zobaczyć lokomotywy z takimi numerami taborowymi: ET22-1034-5331, ET22-1034-5281, ET22-1034-5151 Lokomotywy należały do Pol-Trans Dębica. Co oznaczał numer "1034"? Lokomotywa ET22-1034 istniała w tym czasie i też prowadziła pociągi. Wszystkie te lokomotywy nadal są czynne, ale lokomotywy z Dębicy zostały pozbawione "1034" w numerze taborowym w latach 2019-2020.
Czy właściciel miał problemy z dopuszczeniem tych lokomotyw do eksploatacji. Czy były to składaki, bo powstały w wyniku modernizacji lokomotyw, które PKP Cargo przeznaczyło do złomowania?
 

dariuszG

Nowy użytkownik
Reakcje
19 0 0
Przez kilka lat, w latach 2016-2020 na polskiej sieci kolejowej można było zobaczyć lokomotywy z takimi numerami taborowymi: ET22-1034-5331, ET22-1034-5281, ET22-1034-5151 Lokomotywy należały do Pol-Trans Dębica. Co oznaczał numer "1034"? Lokomotywa ET22-1034 istniała w tym czasie i też prowadziła pociągi. Wszystkie te lokomotywy nadal są czynne, ale lokomotywy z Dębicy zostały pozbawione "1034" w numerze taborowym w latach 2019-2020.
Czy właściciel miał problemy z dopuszczeniem tych lokomotyw do eksploatacji. Czy były to składaki, bo powstały w wyniku modernizacji lokomotyw, które PKP Cargo przeznaczyło do złomowania?
O ile pamiętam to taki kod numeryczny nosiły ZPNTMiU Tabor Dębica/ w trafaretach napraw okresowych wagonów i lokomotyw malowali 1034. Na załączonej fotografii wagonu widzimy właśnie taki kod.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

przemcol

Aktywny użytkownik
Reakcje
107 0 0
Nie wiem, co konstrukcyjnie oznaczają te modyfikacje, ale po przejrzeniu swoich zdjęć talbotów jeżdżących w PKPC zaobserwowałem kilka zależności.

Wagony oznaczone jako WAP/F nie są dopuszczone do komunikacji międzynarodowej (82 —).


82 51 6654 451-0 Fals WAP/F | PL-PKPC
29.05.2021 | Herby Stare – Blachownia

Wagony o typie WAP/Fs są dopuszczone do komunikacji międzynarodowej (31 RIV MC).


31 51 6659 694-2 Fals WAP/Fs | PL-PKPC
29.05.2021 | Herby Stare – Blachownia

WAP/FKs to najmniej liczny twór, ale są to wagony dopuszczone do komunikacji międzynarodowej oraz w jakiś sposób przystosowane do przewozu kamienia wapiennego (K jak kalcyt?).


31 51 6655 771-2 Fals WAP/FKs | PL-PKPC
st. mac. Sitkówka Nowiny, "do przewozu kamienia wapiennego"
17.04.2021 | Spytkowice – Przeciszów
01.jpg
02.jpg


31 51 6654 940-4 Fals WAP/F
82 51 6655 356-0 Fals WAP/Fa
Te numery wagonów tego nie potwierdzają.
 
OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 2 1
Wagon cysterna 37 84 7932 968-2 TEN-RIV NL-VTGA Zacens. Wagon zaprojektowany do przewozu towarów w stanie płynnym, należących do klasy 3, 6 lub 9 wg. klasyfikacji RID.
Wagon tego typu nie występuje w aktualnie dostępnych na stronie VTG kartach katalogowych (brak wagonów z "7932"). VTG stosuje własne oznaczenia typów wagonów. Cysterna jest podobna do typu M18.080D.
Może posiadacie zdjęcie tabliczki znamionowej lub kartę katalogową tego typu wagonu? Ze zdjęć, które zrobiłem, nie można z tabliczek nic odczytać.

VTG_02.jpg
 

Fictorque

Znany użytkownik
Reakcje
605 0 0
Wagon cysterna 37 84 7932 968-2 TEN-RIV NL-VTGA Zacens. Wagon zaprojektowany do przewozu towarów w stanie płynnym, należących do klasy 3, 6 lub 9 wg. klasyfikacji RID.
Wagon tego typu nie występuje w aktualnie dostępnych na stronie VTG kartach katalogowych (brak wagonów z "7932"). VTG stosuje własne oznaczenia typów wagonów. Cysterna jest podobna do typu M18.080D.
Może posiadacie zdjęcie tabliczki znamionowej lub kartę katalogową tego typu wagonu? Ze zdjęć, które zrobiłem, nie można z tabliczek nic odczytać.

Zobacz załącznik 959957
Tutaj, na samym dole:

https://der-regensburger.beepworld.de/7932-37-84-nl-gatxa-vtgd-atrr.htm

sama 968 nie ma zdjęcia tabliczki, ale sąsiadująca 967 ma. Należy kliknąć czarny kwadracik pod zdjęciem wagonu.
(Tatra ma porządek w numeracji, więc 968-2 prawie na pewno ma numer seryjny 044)

 
OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 2 1
Tatra ma porządek w numeracji, więc 968-2
Rok produkcji 2013 i rok wykonania zdjęcia na stronie "regensburger" (28.05.2013) wskazują, że wagon wyprodukowano dla VTG, więc VTG musiała mu nadać nazwę typu, skoro producent na tabliczce nie umieścił takiej informacji. Tylko gdzie znaleźć taki katalog? Można by też poszukać na stronach prorail.nl, ale zadanie jest ciężkie, bo wszystko po "niderlandzku" i raczej nie są tak skorzy do dzielenia się wiedzą, jak UTK.
 

Fictorque

Znany użytkownik
Reakcje
605 0 0
Rok produkcji 2013 i rok wykonania zdjęcia na stronie "regensburger" (28.05.2013) wskazują, że wagon wyprodukowano dla VTG, więc VTG musiała mu nadać nazwę typu, skoro producent na tabliczce nie umieścił takiej informacji. Tylko gdzie znaleźć taki katalog? Można by też poszukać na stronach prorail.nl, ale zadanie jest ciężkie, bo wszystko po "niderlandzku" i raczej nie są tak skorzy do dzielenia się wiedzą, jak UTK.
Niekoniecznie... Zapewne coś wpisano w pole nazwa typu przy rejestracji, ale mogła to też być nazwa typu producenta. Niekoniecznie pierwszego właściciela.

Ale ogólnie nie do ustalenia bez wglądu w niedostępne publicznie bazy danych.

Zobacz proszę sobie ten wyciąg z ERATV po wpisaniu w wyszukiwanie słowa Zacens:
(działa od relatywnie nie dawna, więc wagonów z 1013 tam nie znajdziesz)

Widać, że Chemet ma swoje własne oznaczenie typu, oraz GATX, który produkuje wagony sam dla siebie
też to utrzymuje. (VTG kupuje u niezależnych producentów)
Ale w polu typ wagonów TVP i Graaff jest tylko seria i objętość.
Moim zdaniem zupełnie realnym jest, ze "typ" tych wagonów w papierach to Zacens 80m3
Autoryzacja.png


Natomiast do użytku wewnętrznego VTG być może nadało swoje oznaczanie typu, ale póki się tym nie pochwalą nie wiemy, czy takie jest, a jeśli tak jakie.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 2 1
Natomiast do użytku wewnętrznego VTG być może nadało swoje oznaczanie typu, ale póki się tym nie pochwalą nie wiemy
Coś wiemy na temat typów VTG. Skoro nadano tym cysternom nazwę typu, to dlaczego nie mieli by nie nadać nazwy typu dla wagonu ze zdjęcia?
https://www.vtg.com/products-and-services/fleet/fleet-overview/tank-wagons

Karta katalogowa Zacens 80 m3 N-305-00 - wygląda na ten ze zdjęcia:
https://tatravagonka.sk/inc/uploads/2016/06/zacens80.pdf
Dzięki za pomoc.
 
Reakcje
55 0 0
Coś wiemy na temat typów VTG. Skoro nadano tym cysternom nazwę typu, to dlaczego nie mieli by nie nadać nazwy typu dla wagonu ze zdjęcia?
Na stronie jest już inny Zacens z beczką 80m3, z perspektywy UX nie ma co na siłę pchać kolejnego typu, olejowi i tak jest obojętne, w jakiej beczce płynie. Wagon ma nadaną nazwę, tylko nie jest upubliczniony, normalna sprawa.

p.s. PKP Cargo też w katalogu ma rysunek obrazujący 412W, a węglarki z Popradu i Aradu nie :>
 
OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 2 1
Po prawej ciężki pociąg sieciowy Tesmec CPS.00 nr ? na platformach 6-osiowych, a za nim trzy wagony po adaptacji 112Ag/111Ag na wagony pociągu sieciowego :
99 51 9 530 362-4 PL-PKPE
99 51 9 530 363-2 PL-PKPE
99 51 9 530 364-0 PL-PKPE
Nie jestem pewien, czy dobrze odczytałem numer EVN 99 51 9 530 362-4. Czy wagon o numerze EVN: 99 51 9 530 362-4 istnieje?

DSC07104.JPG
 

Podobne wątki