• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.748 465 99
Ostatnio edytowane:

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
7.022 41 4
@robertkroma z tego co się orientuję kolega jest jednym z autorów książki o EW55. Są jakieś rysunki dachu czy też zdjęcia? Ewentualnie w jakich publikacjach można dotrzeć do tego typu materiałów?
Pozdrawiam.
Maciek "Magic"
 

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
6.975 5 0
Nie tylko koleją człowiek żyje. Analizuję obecnie Album floty: Polska Żegluga Morska 1951-2021, autorstwa Krzysztof Gogol i Bohdan Huras wydawnictwa Porta Mare.
Trafiłem na ciekawe zdjęcie interesujące z kolejowego punktu widzenia.
Polska Żegluga Morska, Gogol, Huras, Porta Mare.jpg
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.653 60 3
Nie tylko koleją człowiek żyje. Analizuję obecnie Album floty: Polska Żegluga Morska 1951-2021, autorstwa Krzysztof Gogol i Bohdan Huras wydawnictwa Porta Mare.
Trafiłem na ciekawe zdjęcie interesujące z kolejowego punktu widzenia.
Zobacz załącznik 944993
Zdjęcie jest na forum, dawno temu wstawiłem i trzeba by się kilkadziesiąt stron cofnąć :)
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.281 67 3
Bardzo ciekawe zdjęcie. Dla mnie nie tylko z powodu klasycznego EN57 ale też z powodu dwóch lokomotyw spalinowych DB prawdopodobnie serii 218. Sprawę prawdopodobnie wyjaśnia następne zdjęcie tego samego autora na stronie Drehscheibe gdzie na stacji Warszawa Zachodnia w tle widać skład pociągu ICE.
263-41_EN57-1398rb_WS-Zach_17.10.91_S.jpg

Tak więc te lokomotywy prawdopodobnie przyprowadziły ten skład na jakąś wystawę.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.868 621 30
Fajne zdjęcie, ale aż kapie od retuszu. W rozpędzie poprawiania "artysta" chyba zamalował pasek na boku pudła (w oryginale czerwony, powinien być na całej długości lokomotywy, pod żaluzjami).
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.466 34 0
Fajne zdjęcie, ale aż kapie od retuszu. W rozpędzie poprawiania "artysta" chyba zamalował pasek na boku pudła (w oryginale czerwony, powinien być na całej długości lokomotywy, pod żaluzjami).
To ja podsyłam fotkę bez retuszu ... ;)
Autor - Paweł Koślacz.
 

Załączniki

Reakcje
3.838 34 0
E04 kojarzymy m.in. z pojedynczym gniazdem sterowania wielokrotnego, umieszczonym po środku czoła, tuż pod szybą przednią i tabliczką z nazwą lokomotywy, tym niemniej (podobnie jak w przypadku prototypowych egzemplarzy ET21, które posiadały trzy tego typu gniazda) pierwsze dostarczone z NRD lokomotywy serii E04 (późniejsze EU04) posiadały na czole dwa gniazda sterowania wielokrotnego, umieszczone symetrycznie pomiędzy reflektorami. Trudno powiedzieć dlaczego w późniejszych egzemplarzach zrezygnowano z jednego z nich. Poniżej zdjęcie z planu filmu psychologiczno-obyczajowego "Kolorowe pończochy" (składającego się z dwóch, poruszających i aktualnych do dziś, nowel filmowych pt. "Matylda" i "Jadźka") w reżyserii Janusza Nasfetera, który wszedł na ekrany kin w 1960, na którym widać wspomniane wyżej, dwa gniazda na czole E04-2.

E04-2, 1959-60. Kadr z planu filmu 'Kolorowe pończochy'.jpg


Dodatkowo, również z w/w planu filmowego, zdjęcie z EZT E56-13 (późniejsza EN56-13). Obie fotografie zrobione zostały w węźle warszawskim.

E56-13, 1959-60. Kadr z planu filmu 'Kolorowe pończochy'.jpg
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.838 23 9
znalezione na Ebay -E04-7...
Fajne zdjęcie, ale aż kapie od retuszu. W rozpędzie poprawiania "artysta" chyba zamalował pasek na boku pudła....
To jest dość typowy dla tamtych lat retusz wykonywany na potrzeby poligrafii, np. do druku prospektów reklamowych lub katalogów.

Co do ewentualnych nieścisłości, to warto podkreślić, że z braku komputerów, taki retusz był wykonywany całkowicie ręcznie - przy użyciu piórek, pędzli i aerografów. :cool: Słabo widoczne elementy były przerysowywane od nowa przy pomocy czarnego i białego tuszu. W przypadku E04 przerysowane zostały np. sprzęg, przewody hamulcowe i elektryczne oraz detale wózków. Była to naprawdę artystyczna robota! (y)
Oczywiście, przy tej skali ingerencji w obraz, niektóre mniej widoczne szczegóły mogły ulec zatarciu lub deformacji, ale biorąc pod uwagę cel powstawania takich retuszy - nie miało to większego znaczenia.
 

Podobne wątki