• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.016 531 30
Mało prawdopodobne aby lokomotywa miała coś wspólnego z artykułem ponieważ wyciąga wagony z promu
Zupełnie nieprawdopodobne, przecież w artykule jest podana trasa tych pociągów: z NRD do ZSRR, więc żaden prom nie wchodził w grę.
chyba dobrze odczytałem Sm41-05 ?
A mnie się wydaje, że SM41-65, 85 albo 95, widzę poziomą kreskę w połowie wysokości pierwszej cyfry numeru.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.677 32 1
Lokomotywa z numerem 05 służyła w MD Szczecin Wzgórze Hetmańskie -ale mało prawdopodobne jest aby zapuszczała się do Świnoujścia :niepewny:
Raczej typ Andrzeja jest bardziej realny a port pokazany na fotce ty chyba Gdańsk i tutaj pracowała SM41-95.
 
Ostatnio edytowane:

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.466 23 0
W Gdańsku nie było nabrzeża promowego z torami kolejowymi. Na zdjęciu z całą pewnością jest baza w Świnoujściu, a lokomotywy ze Wzgórza Hetmańskiego, przynajmniej w latach 90. ub.w. i początku tego wieku, jak najbardziej pracowały w Świnoujskim porcie, więc jest prawdopodobne, że wcześniej również.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.016 531 30
Na zdjęciu z całą pewnością jest baza w Świnoujściu
Też tak sądzę. Na zdjęciu z SM41 widać w tle po lewej stronie wagony pasażerskie stojące przy peronie stacji Świnoujście Port. Przy promie na wyspę Ostrów w Gdańsku nie ma żadnych peronów i pociągi pasażerskie tam nie dojeżdżają.
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.466 23 0
Dobrze, specjalnie dla Kolegi Arekmiz doprecyzuję: W Gdańsku nie było nabrzeża promów morskich, z torami kolejowymi. Na zdjęciu EWIDENTNIE jest prom morski, jedna z dwóch bliźniaczych jednostek: Mikołaj Kopernik, lub Jan Heweliusz.

I jeszcze mała poprawka do tego:

... lokomotywy ze Wzgórza Hetmańskiego, przynajmniej w latach 90. ub.w. i początku tego wieku, jak najbardziej pracowały w Świnoujskim porcie, ...
Lokomotywy, które widziałem w Świnoujściu były ze Szczecina, ale nie mam pewności, czy ze Wzgórza Hetmańskiego, czy z Portu Centralnego.

Nawiasem mówiąc, to omawiana fotka była już w tym wątku pokazana TU
 

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
6.041 5 0
Nie tylko koleją człowiek żyje. Analizuję obecnie Album floty: Polska Żegluga Morska 1951-2021, autorstwa Krzysztof Gogol i Bohdan Huras wydawnictwa Porta Mare.
Trafiłem na ciekawe zdjęcie interesujące z kolejowego punktu widzenia.
Polska Żegluga Morska, Gogol, Huras, Porta Mare.jpg
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.500 58 3
Nie tylko koleją człowiek żyje. Analizuję obecnie Album floty: Polska Żegluga Morska 1951-2021, autorstwa Krzysztof Gogol i Bohdan Huras wydawnictwa Porta Mare.
Trafiłem na ciekawe zdjęcie interesujące z kolejowego punktu widzenia.
Zobacz załącznik 944993
Zdjęcie jest na forum, dawno temu wstawiłem i trzeba by się kilkadziesiąt stron cofnąć :)
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.721 65 3
Bardzo ciekawe zdjęcie. Dla mnie nie tylko z powodu klasycznego EN57 ale też z powodu dwóch lokomotyw spalinowych DB prawdopodobnie serii 218. Sprawę prawdopodobnie wyjaśnia następne zdjęcie tego samego autora na stronie Drehscheibe gdzie na stacji Warszawa Zachodnia w tle widać skład pociągu ICE.
263-41_EN57-1398rb_WS-Zach_17.10.91_S.jpg

Tak więc te lokomotywy prawdopodobnie przyprowadziły ten skład na jakąś wystawę.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.721 65 3
https://tech.wp.pl/tajne-pociagi-ta...ardzo-niebezpieczny-ladunek,6034793558635649a
Mało prawdopodobne aby lokomotywa miała coś wspólnego z artykułem ponieważ wyciąga wagony z promu chyba Świnoujście
Ale fotografia fajna, chyba dobrze odczytałem Sm41-05 ? (po numerze może ktoś doprecyzuje gdzie obsługiwała port)
Zobacz załącznik 937882
Zupełnie nieprawdopodobne, przecież w artykule jest podana trasa tych pociągów: z NRD do ZSRR, więc żaden prom nie wchodził w grę.

A mnie się wydaje, że SM41-65, 85 albo 95, widzę poziomą kreskę w połowie wysokości pierwszej cyfry numeru.
Lokomotywa z numerem 05 służyła w MD Szczecin Wzgórze Hetmańskie -ale mało prawdopodobne jest aby zapuszczała się do Świnoujścia :niepewny:
Raczej typ Andrzeja jest bardziej realny a port pokazany na fotce ty chyba Gdańsk i tutaj pracowała SM41-95.
Na zdjęciu jest na pewno SM41 05. To jest egzemplarz z najwcześniejszych lat produkcji. Tak więc żaden 65, 85 ani 95 nie wchodzi w rachubę. Szczegóły techniczne nie kłamią. Oblachowanie ostoi nie jest ryflowane co miały lokomotywy serii SM40 i pierwsze SM41.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.016 531 30
Fajne zdjęcie, ale aż kapie od retuszu. W rozpędzie poprawiania "artysta" chyba zamalował pasek na boku pudła (w oryginale czerwony, powinien być na całej długości lokomotywy, pod żaluzjami).
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
4.064 9 0
Fajne zdjęcie, ale aż kapie od retuszu. W rozpędzie poprawiania "artysta" chyba zamalował pasek na boku pudła (w oryginale czerwony, powinien być na całej długości lokomotywy, pod żaluzjami).
To ja podsyłam fotkę bez retuszu ... ;)
Autor - Paweł Koślacz.
 

Załączniki

Reakcje
3.696 31 0
E04 kojarzymy m.in. z pojedynczym gniazdem sterowania wielokrotnego, umieszczonym po środku czoła, tuż pod szybą przednią i tabliczką z nazwą lokomotywy, tym niemniej (podobnie jak w przypadku prototypowych egzemplarzy ET21, które posiadały trzy tego typu gniazda) pierwsze dostarczone z NRD lokomotywy serii E04 (późniejsze EU04) posiadały na czole dwa gniazda sterowania wielokrotnego, umieszczone symetrycznie pomiędzy reflektorami. Trudno powiedzieć dlaczego w późniejszych egzemplarzach zrezygnowano z jednego z nich. Poniżej zdjęcie z planu filmu psychologiczno-obyczajowego "Kolorowe pończochy" (składającego się z dwóch, poruszających i aktualnych do dziś, nowel filmowych pt. "Matylda" i "Jadźka") w reżyserii Janusza Nasfetera, który wszedł na ekrany kin w 1960, na którym widać wspomniane wyżej, dwa gniazda na czole E04-2.

E04-2, 1959-60. Kadr z planu filmu 'Kolorowe pończochy'.jpg


Dodatkowo, również z w/w planu filmowego, zdjęcie z EZT E56-13 (późniejsza EN56-13). Obie fotografie zrobione zostały w węźle warszawskim.

E56-13, 1959-60. Kadr z planu filmu 'Kolorowe pończochy'.jpg
 

Podobne wątki