• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

kptkloss

Aktywny użytkownik
Reakcje
229 12 1
Oczywiście, że każdy ma prawo do subiektywnej oceny. Czym więc Kolega argumentuje swoją? Jestem bardzo ciekawy, bo z takim określeniem wagonów SAx jeszcze się nie spotkałem.
Dla mnie drezyna to pojazd pomocniczy służb kolejowych, mieszczący od kilku do kilkunastu osób ale pewnie ja się nie znam???
Przed wojną Lux-torpeda była klasyfikowana na równi z wagonami HCP, a może nawet wyżej, bo (co prawda nominalnie ale jednak...) miała klasę 1 a pojazdy Cegielskiego najwyżej 2.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.762 41 4
A o jakie mało pojemne drezyny chodzi. Wagony motorowe Cegielskiego były normalnymi wagonami o napędzie spalinowym z przekładnią Myliusa. Niestety na zakopiance jak były testy Littoriny to też ona miała krotki czas przejazdu a w relacjach uczestników z przejazdu były wypowiedzi o rzucaniu pasażerów na boki podczas pokonywania łuków. Tylko wtedy wybrano Austro-Daimlera. A Littorina też była normalnej wielkości wagonem motorowym.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.762 41 4
Klasa nie stanowi wyróżnika luksusu. Bo wolałbym jechać w klasie drugiej na normalnym siedzeniu niż w pierwszej na dostawce w przejściu jak było w Lux Torpedzie. Tylko wtedy nikt nie mógł dojść do WC, bo korytarz był zapełniony otwartymi siedzeniami dodatkowymi znajdującymi się w przejściu..
 

kptkloss

Aktywny użytkownik
Reakcje
229 12 1
Uściślijmy. Dostawki w przejściu były tylko w oryginalnym Austro-Daimlerze (SAx 90 080), w pięciu wagonach z Fabloku już nie, więc to jest manipulacja faktami.
W prasie międzywojennej często powtarzały się narzekania na ciasnotę siedzeń w wagonach HCP, które (oprócz ostatniej serii z 39 r.) były w układzie 2+3, więc wygodę podróży nimi porównywano do wygody jazdy w tramwajach warszawskich. Wolałbym jechać zwykłym, przedwojennym wagonem osobowym z przedziałami nawet klasy 3 niż takim wagonem Cegielskiego klasy 2. Dla przypomnienia: wagony SAx miały układ siedzeń 2+2. Liczył się czas jazdy i o tym pisałem w pierwszym poście.
Dalej uważam, że nazywanie Lux-torpedy drezyną jest bez sensu.
 

Filip7370

Aktywny użytkownik
Reakcje
60 4 0
Jako że nie ma osobnego tematu o EU04, część zdjęć Marka Kaa z grupy "Archeologia Kolejowa" z FB. Zgoda na publikację jest.
Dąbrowa Górnicza Ząbkowice "koniec lat 70-tych"
1722279538111.png

W trakcji ukrotniowej:
1722279563614.png

Tu pytanie, czy ten dodatkowy przewód hamulcowy służył to "łączeniu hamulaca lokomotyw" razem?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.883 526 30
część zdjęć Marka Kaa z grupy "Archeologia Kolejowa" z FB. Zgoda na publikację jest.
Czy Marek Kaa jest autorem tych zdjęć? A może ma prawa autorskie do nich? Czy po prostu gdzieś te zdjęcia znalazł i wrzucił na FB nie pytając nikogo o autora i jego (lub jego spadkobierców) zgodę?
 

KHAB

Użytkownik
Donator forum
Reakcje
139 7 1
Z opisu do zdjęć wynika, że jest ich autorem.

Załączone zdjęcia czynnych jeszcze lokomotyw wykonałem w końcu lat 70-ych, czyli na krótko przed ich zezłomowaniem, w Pabianicach, Koluszkach, Gdyni i Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.883 526 30
Jeśli chodzi o sprawę praw autorskich, to wystarczyło na forum wyraźnie napisać, że wspomniany Marek Kaa jest autorem tych zdjęć. A dla łatwiejszego dotarcia do tematu na FB, zwłaszcza dla kogoś, kto nie bardzo jest zaznajomiony z tym portalem, zawsze wygodniej byłoby podać link. Nazwa grupy osobie, która nie ma konta na FB i nie odwiedza tej strony zbyt często, może być utrudnieniem.

Dziękuję koledze @Filip7370 za konstruktywne podejście do sprawy. (y)
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
475 1 0
To
Jako że nie ma osobnego tematu o EU04, część zdjęć Marka Kaa z grupy "Archeologia Kolejowa" z FB. Zgoda na publikację jest.
Dąbrowa Górnicza Ząbkowice "koniec lat 70-tych"
Zobacz załącznik 1066953
W trakcji ukrotniowej:
Zobacz załącznik 1066954
Tu pytanie, czy ten dodatkowy przewód hamulcowy służył to "łączeniu hamulaca lokomotyw" razem?
To był przewód łączący hamulce dodatkowe tych lokomotyw. Podobnie ST43 miały przewód łączący obwody pneumatycznego sterowania obrotami silnika spalinowego.
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.628 45 1
Ćwierć wieku temu, w lipcu 1999-go roku, przed halą Lokomotywowni Łódź Olechów, pozowało takie taborowe stadko.
Od lewej ET22-885 która została zezłomowana, niemal równo rok temu. Na torze obok SM30-157, która o dziwo jest czynna i pracuje w wagonowni PKP Cargo w Tczewie.
Tuż za nią odstawiona już wówczas EU07-125, która po sprywatyzowaniu stała się 4E-004, a obecnie jeździ w barwach Wiskol. Rząd lokomotyw na tym torze, zamyka ET22-1042 obecnie oczekująca naprawy głównej, a całkiem niedawno jeżdżąca jeszcze z reflektorami starego typu.
453631647_866683758646061_540254822637703727_n.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.883 526 30
Zapytuję o relacje pociągów osobowych i pospiesznych prowadzonych lokomotywami serii SU46, w latach 80.
Jedna z relacji to Warszawa - Gdańsk/Gdynia, gdzie SU46 z MD Malbork prowadziły pociągi między Nasielskiem i Tczewem, a od 1983 między Nasielskiem i Malborkiem (po zakończeniu elektryfikacji odcinka Tczew - Malbork. Taka sytuacja trwała do zelektryfikowania całej linii Warszawa - Tczew w 1986 roku. Z tego, co się orientuję, innymi odcinkami były m.in. linie Olsztyn - Bogaczewo - Elbląg - Tczew (później do Malborka), relacja Gdynia - Szczecin (nie znam dokładnych odcinków, Gdynia - Hel.
 

prezesedi

Aktywny użytkownik
Reakcje
350 2 0
Szanowni Koledzy. Zapytuję o relacje pociągów osobowych i pospiesznych prowadzonych lokomotywami serii SU46, w latach 80.
Z podziękowaniem za informację.
Znalazłem u Siebie takie relacje (mam nadzieję, że coś pomogę):
Dodatek IIc Gdańsk (1983):
1722691560559.png

Dodatek IIc Gdańsk (1984):
1722692036057.png

1722692083464.png

1722692185016.png

Zeszyt I7 CDOKP (1988)
1722692621732.png

1722692671687.png

Dodatek IIa CDOKP (1986)
1722692868095.png

1722692918280.png

1722692944263.png


1722692982661.png


1722693011279.png


1722693039272.png


Dodatek IIb CDOKP (1981)
1722693167786.png

1722693186918.png

1722693222582.png

1722693269148.png

c.d.n.
 

Podobne wątki