• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[R] Parowóz Pm36-2 projekt własny 1:25

OP
OP
K

klint

Aktywny użytkownik
Reakcje
543 0 0
#82
Bry.
Dziś parę fotek osprzętu, takiego którego nazw nie znam i nie wiem do czego służy. Ale że jest dostrzegalny na fotkach więc trzeba było się brać do roboty.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.296 504 30
#83
Ten element wiszący pod budką przy kole osi tocznej po lewej stronie to inżektor Friedmanna-Metcalfa. To drugie urządzenie wygląda mi na inżektor Nathana, w polskich parowozach umieszczany pod budką z prawej strony. Coś tam o tym pisaliśmy na forum parę lat temu.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
#84
Hmm, trzeba weryfikować zdjęcia z remontu* Peemy, gdyż czasem dzieją się cuda, niezamierzone ma się rozumieć, otóż ten komin to nie tyle dowcip, co beztroska ludzi na kotlarni, którzy dla potrzeb zakładowego fotografa na wyremontowany kocioł nałożyli komin od- no właśnie, kto zgadnie z jakiej to serii ów komin pochodzi, bo absolutnie informuję, że to nie jest komin od Peemy- tylko... od..?
Autentyczny komin od Peemy w tym czasie jak robiono zdjęcie był na śrutowni.
* remont -ponieważ obręcze kół cienkie, koła dopiero" pójdą" na remont.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
#86
Kolego Andrzeju, jeżeli koła mają cienkie obręcze, to czy można uznać, że jest to efekt produkcji, czy eksploatacji? Kolega klint jak sam pisze nie zna się na parowozach, więc wypada Koledze pomóc w formie jak najbardziej prawdziwej. Pomóc i jednocześnie się zabawić w powadze sprawy Kolegi (własnego)projektu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.296 504 30
#87
Ale co powyższa odpowiedź kolegi @Hoart ma do mojego pytania o "zdjęcia z remontu Peemy"? Kolega wspomniał o jakichś zdjęciach, na których jakoby parowóz miał niewłaściwy komin, tylko, że tu nie widzę żadnych zdjęć. Tak samo, jak nie widzę dyskusji o cienkich obręczach, więc o czym my tu mówimy? Jeżeli kolega @Hoart odwołuje się do jakichś wcześniejszych wpisów w tym wątku, to warto podać do nich link, albo te wpisy zacytować. Bo tak, to za bardzo koledze @klint nie pomagamy. A jeżeli chodzi o coś, co gdzieś kiedyś było opublikowane, to tym bardziej należy napisać, o co chodzi, bo takie zawieszone w próżni stwierdzenia są zupełnie nieprzydatne. To, że ich autor wie, o czym sam pisze, nie znaczy, że inni czytający też to odgadną. Warto czasem pomyśleć o odbiorcach swoich złotych myśli... ;)
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
#90
Ale co powyższa odpowiedź kolegi @Hoart ma do mojego pytania o "zdjęcia z remontu Peemy"? Kolega wspomniał o jakichś zdjęciach, na których jakoby parowóz miał niewłaściwy komin, tylko, że tu nie widzę żadnych zdjęć. Tak samo, jak nie widzę dyskusji o cienkich obręczach, więc o czym my tu mówimy? Jeżeli kolega @Hoart odwołuje się do jakichś wcześniejszych wpisów w tym wątku, to warto podać do nich link, albo te wpisy zacytować. Bo tak, to za bardzo koledze @klint nie pomagamy. A jeżeli chodzi o coś, co gdzieś kiedyś było opublikowane, to tym bardziej należy napisać, o co chodzi, bo takie zawieszone w próżni stwierdzenia są zupełnie nieprzydatne. To, że ich autor wie, o czym sam pisze, nie znaczy, że inni czytający też to odgadną. Warto czasem pomyśleć o odbiorcach swoich złotych myśli... ;)
Kolego Andrzeju ten piękny wątek Kolegi klinta widzę nie jako budowę, tylko jako remont. W sposób, który uważam za ciekawy dla mnie, chcę zwrócić Koledze -autorowi tego wątku uwagę na najistotniejsze problemy, które już się pojawiły, a które trzeba zmienić. żeby to było tym czym to ma być.
Jak na razie takie drastyczne elementy to kształt komina - ja wiem, to nie moja sprawa, ale będzie ból, jak lok nie będzie przypominać tego loka przez zastosowanie nieadekwatnego kształtu komina, dalej widzę, że autor pokazuje jako nowo wykonane koła toczne, tylne z cienkimi obręczami, które to obręcze tylko się nadają do natychmiastowej wymiany. Dlatego bardziej przypomina mi ta wspaniała praca Kolegi jako NG tej Peemy dziś , niż jako prace nad budową tego loka w chrzanowskim Fabloku w 1937 roku.
Warto czasem pomysleć jako nadawca swojego platynowego odbioru;) Kolego Andrzeju..
 
OP
OP
K

klint

Aktywny użytkownik
Reakcje
543 0 0
#91
Bry.
Dzięki za podpowiedzi w sprawie nazw detali. Teraz mam pytanie czy ktoś z kol ma fotkę tego zaworu jakby z tylu. Bo z tej fotki detali na tym zaworku nie zobaczę. Za pomoc wielkie dzieki.

Pozdrawiam Piotr.
 

Załączniki

morgg8

Znany użytkownik
Reakcje
956 0 0
#93
Piękny model.
Co do zdjęć z remontu Pm36-2 w Pile w 1995 - mam taki mini albumik zdjęciowy z fotografiami pana Ryszarda Smulkowskiego. Nie wiem niestety czy albumik był inwencją własna pana Ryszarda czy też ZNTK Piła.
 

Podobne wątki