• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[R] Parowóz Pm36-2 projekt własny 1:25

uboottd

Aktywny użytkownik
Reakcje
66 0 0
Są większe. Na tendrze to połączenie ma być szczelne, oraz przenosi więsze siły (w końcu to zbiornik wody). Również różnica grubości blach wpływa na wielkość nitów - budka (podobnie jak otulina zresztą) to przeciętnie 1.5-2mm, natomiast tender to ok 5mm jednak.
 
OP
OP
K

klint

Aktywny użytkownik
Reakcje
543 0 0
Witam.
Parowóz powoli kończę został jeszcze pomost do założenia (pomiędzy budą a pomostem tendra) Bo jak pisałem już kiedyś tam ten model będzie miał wszystko to co dojrzę na fotkach. Ale co ja tu się produkuje..

IMG_20231008_132818.jpg
IMG_20231008_132842.jpg

Jak widać model stoi na torowisku podsypka to nie żaden żwirek do kota czy kamyk dla rybek z akwarium. To kamole z prawdziwego torowiska, młotek do łapy i robimy skale. Niema litości.

IMG_20230811_104822.jpg
IMG_20230815_142938.jpg
IMG_20230817_155226.jpg
IMG_20230818_135932.jpg
 

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 0
klint napisał(a):
To kamole z prawdziwego torowiska,
A co na to SOK ? :cool:

Z czego zrobione są te podkłady ? Trochę zbytnio wyfrezowane "pęknięcia" tu i ówdzie mi się wydają.

A mocowania szyn ? Czy to jakiś wydruk 3D albo żywiczny odlew ? A może "robótki ręczne" ? Co wprawiłoby mnie w nieopisany zachwyt !
 
OP
OP
K

klint

Aktywny użytkownik
Reakcje
543 0 0
Bry.
Jako ze parowóz jest już prawie gotów, to czas na podwozie tendra. Bardzo trudno było o fotki, ale jak zawsze można liczyć na innych kolegów. Za wszelką pomoc wielkie dzięki i chylę czoło przed tymi którzy mają i się podzielą. WIELKI SZACUN.
A jeśli ktoś też przymierza się do zrobienia tego loka to podłoga w tendrze powinna być szersza od wycinankowej(Pemy aero) o 3,5mm. Przynajmniej tak to wyszło u mnie. Tyle na dziś jeśli są jakieś obiekcje walcie jak w dym

Pozdrawiam Piotr.

IMG_20230616_115951.jpg
IMG_20231002_103601.jpg
IMG_20231006_130944.jpg
mm
IMG_20231006_130822.jpg
 
OP
OP
K

klint

Aktywny użytkownik
Reakcje
543 0 0
Tak do pewności znawców chciałem dopytać. Mianowicie czy Pm3 aero ma tę samą ostoje i koła,co Pm2? Może to pytanie retoryczne, ale ja tego nie wiem nie jestem znawcą taboru.

Pozdrawiam Piotr.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.296 504 30
Przede wszystkim to nie wszystkie Pm2 miały taką samą ostoję. Oryginalne parowozy BR 03 od numeru 163 miały nieco zmienioną przednią część ostoi, ale nie wiem, czy cała ostoja czymś jeszcze się różniła, nie analizowałem pod tym względem rysunków w posiadanej przeze mnie literaturze. ;)

Jeśli chodzi o koła, to od tego samego numeru koła przedniego wózka miały średnicę zwiększoną z 850 do 1000 mm. Koła napędne miały tę samą średnicę 2000 mm, nie mam pewności, co do liczby szprych. Ale z pewnością różnią się koła pierwszej osi wiązanej. Pm3 (BR 03.10) był parowozem 3-cylindrowym, środkowy cylinder napędzał właśnie pierwszą oś wiązaną, czego skutkiem było inne umieszczenie przeciwwagi w stosunku do czopów wiązarów w porównaniu z kołami drugiej i trzeciej osi wiązanej. 2-cylindrowy Pm2 miał na wszystkich osiach przeciwwagi umieszczone tak samo, po przeciwnej stronie czopów wiązarów (oczywiście przeciwwaga na drugiej osi jest większa). Koła przedniego wózka Pm3 miały 1000 mm średnicy, tak jak BR 03 od numeru 163. Koła tylnej osi tocznej były takie same we wszystkich tych parowozach i miały 1250 mm średnicy.

A co mają Pm2 i Pm3 do Pm36, poza tym, że mają taki sam układ osi? ;)
 
OP
OP
K

klint

Aktywny użytkownik
Reakcje
543 0 0
A co mają Pm3 i Pm2 do Pm36, a nic szanowny panie. Myślałem sobie że kupię lasery ramy i kół z Pm 3 i zrobię sobie Pm2. Ale przekombinowałem.
Dzięki za szybkie info w tej materii.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.296 504 30
Myślałem sobie że kupię lasery ramy i kół z Pm 3 i zrobię sobie Pm2.
Należałoby dokładniej przyjrzeć się ramie BR 03 od numeru 163 wzwyż - być może jest taka sama, jak rama BR 03.10 (Pm3), nie wiem tego na 100%. Co do kół, to moim zdaniem do modelu Pm2 można wykorzystać koła drugiej osi wiązanej (silnikowej) i dwa zestawy kół osi trzeciej od Pm3 (jako koła pierwszej i trzeciej osi wiązanej Pm2), a także koła osi tocznych. Tylko warto byłoby sprawdzić liczbę szprych, czy jest taka sama. No i oczywiście na pierwowzór modelu Pm2 trzeba wybrać egzemplarz z kołami przedniego wózka o średnicy 1000 mm.
 
OP
OP
K

klint

Aktywny użytkownik
Reakcje
543 0 0
Witam.
Dzięki za wszelkie info w interesującym mnie temacie. Dziś fotki z wózkami tendra na tapecie, dysponowałem kilkoma fotami (dzięki pomocy kolegów). Może ktoś posiada fotki zdjętych wózków by było widać rozmieszczenie wszystkich tych przewodów. Takich fot właśnie mi brak. Ale tak to na razie wygląda na dziś.
IMG_20230330_170031.jpg
IMG_20230330_165914.jpg
IMG_20230331_160450.jpg
IMG_20230518_133053.jpg
 
OP
OP
K

klint

Aktywny użytkownik
Reakcje
543 0 0
Bry.

Jak widać na fotkach dalej zmagam się z wózkami, muszę przypasować cięgna hamulców i całą resztę. Zostaną jeszcze dekle i tyle.
 

Załączniki

OP
OP
K

klint

Aktywny użytkownik
Reakcje
543 0 0
Witam.
Wózki w miarę jakoś wyglądają, dokleję dekle i trza będzie ożenić je ze skrzynią tendra. Jak na fotkach skrzynia wygląda tak. Poczyniłem też przymiarki ramy tendra do wózków, ech by człowiek dysponował by większą ilością szczegółowych fotek to by było. Ale niestety mam tylko tyle i tyle też widać w modelu.

IMG_20230821_152712.jpg
IMG_20230821_152746.jpg
IMG_20231001_164603.jpg
IMG_20231001_164627.jpg
IMG_20231001_164636.jpg
 

Podobne wątki