Nie są to numery z kosmosu ani z palca tylko ... z innych wagonów.
Otóż -
Nie !
Jeszcze raz "pochyliłem się nad tematem" i ...
Pasuje mi, w dalszej części posta wyjaśnię o co chodzi.
Napisałem:
Numery te są wyssane z palca.
Cofam te stwierdzenie ! - Przepraszam, za wprowadzenie w błąd i niesłuszne oskarżenie !
W książce pt. "Die Franzburger Kreisbahnen Stralsund-Barth-Damgarten" są zdjęcia Autorstwa K.Kiepera z Gryfic.
Dzieki za przypomnienie mi o tej książce, niestety akurat tych zdjęć w oryginale nie posiadam od Klausa.
A są w tej książce jeszcze dwa super ciekawe zdjęcia, które przynoszą kolejne nowości.
Np. jeden z transporterów posiada nr 00 00 944 5107-7 - jest to numer dawnego wagonu specjalnego 78192.
Właśnie ten numer, to jest Rollbock we wcześniejszym i późniejszym oznakowaniu.
Na moim zdjęciu widać właśnie ten wózek z oznaczeniem S 78192.
Pięć transporterów jest przenumerowanych - 78125, 78126, 78128, 78131, 78133. Otrzymały one numery 00 18 943 6000-5, 6001-3, 6002-1, 6003-9, 6004-7.
W wykazie przenumerowania na nowe numery cyfrowe z 1974 roku są te podane przez Ciebie stare numery i ten 78192 oraz te nowe.
Otrzymały, ale najprawdopodobniej w krótkim okresie zostały skasowane, gdyż w wykazie przenumerowania są skreślone.
Tak, w wykazie tym są skreślone, bo ktoś się w porę zorientował, że nie przystają one do ciągu numerowego,
- skąd ta 18-stka i ta grupa na 6000 ??
Nadano więc "poprawne" numery, będące kolejnością, więc za:
00 00 9445 107-7 są:
00 00 9445 108-5
00 00 9445 109-3
00 00 9445 110-1 (przypuszczalnie, bo ledwo odczytałem ze zdjęcia) i na pewno były
00 00 9445 111-x - piszę x, bo nie wiem jaki numer samokontroli nadano, - to ten ex 78131
00 00 9445 112-x - piszę x, bo nie wiem jaki numer samokontroli nadano, - to ten ex 78133
Wszystkim im nadano błędne numery samokontroli ! - prawda Jarząbku, bo mi jakoś nie pasują (albo źle liczę)
Wygląda, jakby ktoś automatycznie przepisał te ostatnie numery z tych na 6000.
Według mnie powinno być, licząc od góry: -9, -7, -5, -2, -? (ostatnie dwa, nie mam porównania).
Poniżej zdjęcie, z którego jestem "taki mądry" ...
Wózki transp., Gryfice 1967, fot. Klaus Kieper
Tu powstaje nowe pytanie: zmianę numerów na cyfrowe wprowadzono w 1968 roku, a zdjęcie jest z ...
Teraz właśnie, gdy się spojrzy na numery namalowane na wózkach w skansenie w Gryficach, to właśnie poszczególne z powyżej wymienionych tam występują, więc nie są to numery z innych wagonów.
Problem jest tylko z numerem --- 001-9.
Mamy za to dodatkowo 78130, tu nie występującym, ale taki na pewno był, oraz jeden wózek jest nie opisany.
Niemniej jednak mamy w Skansenie 6 wózków i tyle jest wymienionych w Wykazie 1974.
Od razu widać, że brakuje numerów: 78127, 78129, 78132. (jest dodatkowo 78130)
A ile było ich w ogóle - pozostaje zagadką.
I jeszcze jedna zagadka - jak długo te wózki były w użyciu ?
W/w książka może sugerować, że zdjęcia są wykonane w 1967 roku, a to :
Wózek transp., Gryfice, fot. Klaus Kieper
Widzimy wózek --- 109-3, i ... datę następnej rewizji 15.11.
77
Więc, do którego roku te wózki pracowały na PKP ?
Książkę wydano w 1982 roku
Pozdrawiam, może nadal mącąco, ale chyba też nieco rozjaśniająco - tak mi się przynajmniej nadal wydaje ...