• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wąskotorowe klimaty

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
#1
Ponieważ nie ma takiego tematu, a wąskotorowcy też pragną powodów dom onanizmu, otwieram niniejszym taki temat.

Cegielnia Kruszów obok Tuszynka Majorackiego wrak na terenie cegielni.
Wls40 ?

skanowanie0007.jpg


Za Wolą Moszczenicką w miejscowości ?i w drodze na wyrobisko i do cegielni.

skanowanie0008.jpg


skanowanie0009.jpg
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
#2
Jeśli się nie mylę, to podobna była w cegielni w Luboniu. Na początku lat 70-tych jeszcze jeździła po glinę na poznańskie Szachty (Glinianki).
Niestety nigdzie nie ma zdjęć z tamtego okresu.
 

Baldwin

Znany użytkownik
#7
Tak na szybko potem poszukam trochę więcej np stację Janiszki i temu podobne z frontu wschodniego .
A to następne z odbudowy Warszawy ,no i co to za parowóz ?
odbudowa w-wa.jpg
 

Harry Potter

Znany użytkownik
#8
Pawle, jeśli dobrze pamiętam to jest to na 100% Wls 40.
Widoczne na następnych zdjęciach lokomotywy miały już dorobioną obudowę filtra powietrza - po modernizacji filtr przestawał się mieścić w komorze silnika.
W skutek modernizacji (wymiana silnika) o ile pamiętam dobrze, moc wzrastała z 40 do 50 KM co częściowo powodowało zmianę oznaczeń serii na Wls 50...

Pozdrawiam z MMz:)


ps. Baldwin, dodajmy iż, kolejka Jabłonna - Warszawa - Karczew była razem z kolejką Marecką pewnymi ewenementami - były to dwie kolejki o prześwicie ( oryginalnym) 800mm.
Marecka KD była przekuta później na 750mm.
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
#9
dodajmy iż, kolejka Jabłonna - Warszawa - Karczew była razem z kolejką Marecką pewnymi ewenementami - były to dwie kolejki o prześwicie ( oryginalnym) 800mm.
Tych "pewnych ewenementów" było trochę więcej i to zarówno w samej Warszawie jak i pobliżu, choćby Kolej Wilanowska czy też Wawer - Stara Miłosna czy też jeszcze kilka "drobniejszych" linii.
Dwuosiowy, wyprodukowany przez firmę Henschel &Sohn, na szerokość 900 mm. Mogę dodać, że zdjęcie zostało wykonane przez słynnego operatora Polskiej Kroniki Filmowej Pana Karola Szczecińskiego.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
#11
Jarząbek, co do Karczewskiej i Mareckiej KD to tak przykład na szybko.
Co do Stara Miłosna - Wawer.. to była typowa kolejka czy tramwaj konny??
Pytam, bo słyszałem jedynie wersję o tramwaju... Wilanowska KD - fakt, tyle że, z powodu ww zdjęć bardziej się skupiłem na prawym brzegu Wisły...
 

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
#14
Śmiem twierdzić, że jest to jednak wagon 2Aw - słabo widać ale wózki pod tym wagonem są z wagonów 1Aw. Jeżeli tak jest to ten wagon jest właśnie wagonem 2Aw.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
#16
Ponieważ nie ma takiego tematu, a wąskotorowcy też pragną powodów dom onanizmu, otwieram niniejszym taki temat.

Cegielnia Kruszów obok Tuszynka Majorackiego wrak na terenie cegielni.
Wls40 ?

Zobacz załącznik 401139

Za Wolą Moszczenicką w miejscowości ?i w drodze na wyrobisko i do cegielni.

Zobacz załącznik 401140

Zobacz załącznik 401141
Paweł, z którego roku są te zdjęcia? Z ciekawostek, to do 1992 r. działała wąskotorówka w cegielni w Strykowie, niedaleko drogi Stryków-Swędów przez wieś Smolice. Był to odcinek ok. 700 m toru 600mm i klasyczny skład z wueleską.
[DOUBLEPOST=1467920046,1467919622][/DOUBLEPOST]Śnieciska i Lutomiersk w lipcu 2013 r. Wiem, że to tramwaj ale jedzie po wąskich torach, a na odcinku lutomierskim są jeszcze szyny mocowane gwoździami jak na klasycznej wąskotorówce.
[DOUBLEPOST=1467920323][/DOUBLEPOST]
Kolego zamiast pisać pierdoły dodaj coś konkretnego do tematu .
Ot chociażby takie klimaciki .
Zobacz załącznik 401241 Zobacz załącznik 401242 Zobacz załącznik 401243
Drugie zdjęcie mostu Kierbedzia, jest niesamowite. Z klasycznym skratowaniem typu Town. Jeszcze małe uzupełnienie. Pierwszą kolejką warszawską była kolej wilanowska również o prześwicie toru 800mm.
[DOUBLEPOST=1467920474][/DOUBLEPOST]Z osiemsetek podwarszawskich, dochodzą jeszcze koleje konne Wawer-Wiązowna oraz Wołomin-Zenonów.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
#19
Dzięki Paweł. Zdjęcia bardzo klimatyczne! A tu Px48-1723 w Karsznicach, wrzesień 2013 r.
[DOUBLEPOST=1467924335][/DOUBLEPOST]To peiks o najniższym numerze na tor 750mm, jaki ocalał. Widać dokładnie charakterystyczne cechy parowozu tzw. pierwszego wykonania. Niższe oznaczenie ma obecny Px48-3916 (dawne 1722).
 

Załączniki

Podobne wątki