• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Wąskotorowe klimaty

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.587 73 0
Przypuszczam, że pochodzi od Px48-1748 (i dla tego parowozu również nie był oryginalny)
Ten połączony z 1907 to nie jest tender ze zdjęcia z par. 1748. To jest b. wczesny tender. Powtórzę ... być może oryginalny od par. 1726.
[DOUBLEPOST=1477421111][/DOUBLEPOST]To jest oryginalny tender od par. 1748. Czy teraz widzisz numer? :) Par. 1748 opuścił Fablok z tendrem nr 1750.

1750..jpg
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Tak, ten ma prostokątne wnęki na poręcze, a tamten miał końce owalne (wykonanie typowe dla pierwszych egzemplarzy). Tu zgadzam się na 100%. Przeoczyłem ten szczegół. Co do parowozu Px48-1726, to przypuszczam, że zachował oryginalny tender do końca eksploatacji i zmieniono w nim tylko umieszczenie świateł i tarczę zderzakową ale sprawę tę pozostawiam otwartą.
Na zdjęciach poniżej kolejka średzka w początku sierpnia 1997 roku. W tym dniu pociągi prowadził Px48-1920. Na ostatnim zdjęciu widać przewrócone normalnotorowe czteroosiowe wagony kryte (Gags) przed wjazdem na tzw. kipę. Wagony te leżały tam od maja tego roku i ostatecznie rozebrano je na miejscu. Próba wjazdu ciężkiego dźwigu (Stalowa Wola) zakończyła się ugrzęźnięciem w błocie.
 

Załączniki

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Koniec lipca 1997 r. i parowóz Px48-1902 pod parą. Parowóz jest po ukończonej naprawie (średniej), po której przedłużono mu ważność kotła (przypuszczam, że do 2001 r.). Zmieniono mu również malaturę z brązowo-oliwkowej na czarną. Na drugim zdjęciu trwa rewizja transportera. W szopie Px48-1920. Na trzecim zdjęciu ś.p. pan Zbyszek Dobroś podczas obrządzania swojej maszyny przed średzką szopą.
Ostatnie zdjęcie można zatytułować "Po służbie"-zdjęcie na cześć wszystkich parowozów wąskotorowych.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.212 3 1
Kilka smaczków wygrzebanych na Flick:
"Schmalspurbahnnetz von Mława-Ciechanów. Px48 1914. PKP":


"Px48 1760 auf dem Schmalspur Eisenbahnnetz Koło-Kutno. PKP." Polecam zwrócić uwagę na wagon 1W:


"Px48 1739 auf dem Schmalspur Eisenbahnnetz Koło-Kutno."


"Güterzug von der Px48 1760 gezogen, auf dem Eisenbahnnetz Koło-Kutno. PKP.":


Autor: Michel Huhardeaux, Źródło: https://www.flickr.com/photos/52086447@N00/albums/72157627321501578.
Na tejże stronie są też inne zdjęcia
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Na pierwszym zdjęciu odstawione parowozy Px48-1756 i 1907 na stacji Środa Miasto w lutym 1997 roku. Drugie zdjęcie mogłoby śmiało przedstawiać kolejkę 20 lat wcześniej. Na uwagę zasługuje wagon typu1Aw przybyły do Środy z kolejki opalenickiej po jej zamknięciu we wrześniu 1995 r. Na ostatnim moje pożegnanie lata'97 z Px48-1920.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Dziękuję za zaufanie. To zdjęcie wykonano najprawdopodobniej na jesień 1989 roku lub w pierwszej połowie roku następnego. Widać już wymienione szyny na torze głównym. Optowałbym raczej za jesienią'89. Prezentowany parowóz to Px48-1756. Parowóz miał wtedy przerdzewiałe drzwi od dymnicy-widać dokładnie na zdjęciu, jak osłabione miejsce załatano kawałkiem blachy. Co ciekawe parowóz ten wrócił z naprawy średniej w Pile 19 lipca roku poprzedniego. W chłodniach znajdują się najprawdopodobniej jabłka w drodze do NRD. Parowóz Px48-1906 nie pracował nigdy na kolejce średzkiej.
 
Ostatnio edytowane:

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Kampania buraczana Cukrowni Dobre w dniu 14 października 1998 roku. Na pierwszym zdjęciu Lxd2-239 (na pierwszym planie) i Lxd2-240 (w głębi) na stacji/ładowni Łówkowice. Na drugim, również Lxd2-239 manewruje na stacji Łówkowice. Na trzecim zdjęciu pociąg towarowy załadowany burakami cukrowymi, prowadzony przez Lxd2-240 zbliża się do stacji Dobre. Autorem zdjęć jest kol. Boris Kyjonka z Czech.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Poprawiłem! Kolega Boris ma wspaniałą dokumentację naszych wąskotorówek z całych lat 90. Na jego zdjęciu poniżej, Lxd2-? (tu prośba o identyfikację) na stacji Nałęczów w dniu 17 sierpnia 1998 r. Na uwagę zasługują dwuosiowe węglarki normalnotorowe, jeszcze w planowej służbie. Przypuszczam, że przyczyną ich obecności był stan wiaduktu w Rogalowie.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.587 73 0
Na uwagę zasługują dwuosiowe węglarki normalnotorowe, jeszcze w planowej służbie.
To było wahadło do przewozu węgla ze Śląska do Cukrowni Opole Lub. Tych węglarek było około 10. Co ciekawe - o ile dobrze pamiętam, to te węglarki były na stanie COBiRTK w Warszawie. (chyba, że coś poknociłem) ;)
Widziałem je w ruchu w sierpniu 1995 roku.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Po raz ostatni, w wąskotorowej akcji, widziałem dwuosiowe węglarki Es na transporterach w Przeworsku na jesieni 1996 roku, po odcięciu bocznicy do cukrowni od toru PKP po ostatniej klasycznej kampanii buraczanej roku 1995. Kolega Boris zrobił wówczas dużo zdjęć tych nietypowych składów. W rolach głównych występowały Lxd2-254 i 257.
Szanowni Koledzy. Poszukuję zdjęć kolejki piotrkowskiej z lat 80. Z podziękowaniem za ewentualne publikacje i informacje o ostatnich latach funkcjonowania tej kolejki.
 

Podobne wątki