Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Garść obrazków z września 1975r znalezionych na ebay-u, m. in.: Trzebnica Gaj, Twardów, Białośliwie, Żnin, Nakło (numery, miejsca i dokładne daty podane w tytułach zdjęć):
Trochę mało szczegółów na fotografii, ale goerlitz to raczej to nie jest. Podłużnice w Goerlitzach są bardziej "schowane" ku środku wagonu, a ten na foto ma wyraźnie bliżej zewnętrznej ściany. Poza tym Wzmocnienia deskowania - goerlitze miały je z ceowników, a te z Steinfurt, to były teowniki. Nie mam teraz dostępu do skanera, ale w książce "Wrocławska Kolej Wąskotorowa" na stronie 315 są zdjęcia takiej węglarki z wytwórni L.STeinfurt. Można dostrzec podobne cechy dla obu wagonów
Też uważam że to nie Goerlitz. A czy ktoś z szanownych jest w stanie sprawdzić numer 2087? Niestety we wszystkich trzech książkach o Żuławskiej spisu wagonów towarowych brak...
Edyta:
W sumie to musi być jakiś okres przejściowy, "krótkie" numery miały 5 cyfr...
od 28:19 - widać że ten wagon o którym mówimy raczej 4 osiowcem nie jest. Natomiast pierwszy za parowozem jak i trzeci na pewno jest 4 osiowcem z Królewca - ma nawet charakterystyczny hamulec na burcie czołowej. Identyczną ilość przedziałów miedzy teownikami.
Nie obejrzałem filmu i to mnie zmyliło. Próbowałem porównać na podstawie tylko tego fragmentu.
Jest to mały wagon czteroosiowy. Na kolejach gdańskich były zarówno wagony dwuosiowe jak i czteroosiowe o bardzo podobnej powierzchni ładunkowej, troszeczkę ponad 8 m2.
A ten wrocławski ze strony 315 jest prawie dwukrotnie większy - 15,5 m2.
Ten MBxd2 w głębi przyjechał niedawno ze Śniat. Środkowa motorówka zastąpi go za chwilę w kursie Śmigiel-Śniaty, a motorówka po prawej stronie odjedzie niebawem do Starego Bojanowa.
Napisałem wcześniej "czynnych" w odniesieniu do wszystkich motorówek. Tymczasem ta po lewej stronie miała defekt-gubiła olej z przetwornika hydraulicznego. O własnych siłach dojechała do Śmigla.