Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Jeśli chodzi o długości i inne wymiary bazowe, to sugeruję opierać się na wspomnianych przez kolegę Tadeusza szkicach ZKD. Wyglądają zwykle mocno kaszaniasto, ale podstawowe wymiary mają.
wszystko się da, bo wtedy (1969) jakoś spisałem dane namalowane na tych trzech wagonach !
Skany i te dane miałem podesłać dzisiaj na PW, ale nim wstałem, to telefon !
- bo kolej nie może się beze mnie obejść, więc biegusiem szykuję się na służbę.
Po prostu nie obsadzili jej, a ja myślałem, że tylko ja mam taką skl ....
Jeśli chodzi o długości i inne wymiary bazowe, to sugeruję opierać się na wspomnianych przez kolegę Tadeusza szkicach ZKD. Wyglądają zwykle mocno kaszaniasto, ale podstawowe wymiary mają.
Zarząd Kolei Dojazdowych. Był w każdej (?) DOKP. Owe zarządy były w posiadaniu szkiców swojego taboru. Proste rysunki (a właściwie szkice) z podstawowymi wymiarami. Niestety ja takowych nie posiadam, docierają za to do mnie czasami różne przy okazji rysowania dziwadeł.
Jako wykonania Px48 przyjmuję:
Pierwsze: Poręcze wpuszczane, wykończenia otworów poręczy półokrągłe
Drugie: Poręcze wpuszczane, wykończenia proste
Trzecie: porecze wystające.
Różnic jest oczywiście dużo więcej
Px49 jest zasadniczo zbieżny z Px48 pierwszej serii
Widzę, że nie zrozumiałeś tego co napisałem. Podane przez Ciebie numery 1793 i 1796 to są numery Px49, czyli niemożliwe aby były cyt. "oba drugiego wykonania".
To kolejka opalenicka w końcu 1985 roku lub w początku 1986 roku. Uprzejmie proszę Kolegów Jarząbka, Generała lub PrezesaTS o weryfikację. Ale myślę, że nie dałem pudła. Zdjęcie piękne, przypuszczam, że zrobione na stacji Trzcianka Zachodnia! Klasyka i poezja lat 80tych, czyli łabędzi śpiew kolejki opalenickiej!