• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Wąskotorowe klimaty

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Szkic czteroosiowej lokomotywy spalinowej wąskotorowej zaprojektowanej przez CBKPTK w Poznaniu. Lokomotywa miała być wyposażona w silnik Wola, DTK-150, o mocy 150 KM i przekładnię mechaniczną (B. Pokropiński "Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej", WKŁ, 2009).
Znacznie ciekawszy był projekt czteroosiowej lokomotywy spalinowej wąskotorowej z przekładnią hydrauliczną, opracowany pod kierunkiem inż. Romualda Wetzla pzez CZKD przy MK. Szkic na drugim zdjęciu (B. Pokropiński "Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej", WKŁ, 2009).
 

Załączniki

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.212 3 1
"Jako ciekawostkę należy podać, że w okresie produkcji wagonów 1Mw opracowano również koncepcję dwukabinowej lokomotywy spalinowej typu 2Mw. Miała to być lokomotywa czteroosiowa, oparta na konstrukcji pudła wagonu 1Mw, o odpowiednio krótszej części pasażerskiej, zamiast której miał powstać przedział bagażowy. Prawdopodobnie jednak na skutek problemów z wagonami 1Mw, oraz trudności w prowadzeniu manewrów pojazdem dwukabinowym dalsze prace projektowe zarzucono, decydując się wkrótce na import lokomotyw Lxd2."
Brałem udział w pisaniu tego tekstu :p

@michal.guminiak Dziękuję! O to mi chodziło :) Postaram się coś z tego zrobić
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.212 3 1
Założyłem pełną unifikację części z 1Mw :) Na bagaże w sam raz :) Tak przy okazji rysunków Pokropińskiego. Po porównaniu widać, jak bardzo skopane proporcje ma jego rys...
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.511 119 86
Założyłem pełną unifikację części z 1Mw :) Na bagaże w sam raz :) Tak przy okazji rysunków Pokropińskiego. Po porównaniu widać, jak bardzo skopane proporcje ma jego rys...
Jeszcze nie mialem rysunku Pokropinskiego, ktory nie byl by skopany proprcji. Szkoda, ze w wielu przypadkach podawal tylko glowne wymiary. Przy wiekszej ilosci danych mozna bylo by robic naprawde niezle modele a tak to trzeba albo rekonstrulowac (bo nie ma juz oryginalu) albo biegac z miarka. Jezeli jestesmy przy rosyjskich konstrukcjach to co sadzicie o AM-1? Co prawda nie ma pomieszczenia bagazowego ale ma przestrzen pasazerska :D

Zobacz załącznik 422928
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.212 3 1
@Ol49-12 Can you write in English? It's unable to understand what you mean, when you translate it with google translate
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Kolejka śmigielska w maju 2000 roku. Na kolejnych dwóch zdjęciach kolejka średzka w kwietniu 2000 roku. Prezentuje się ładowna Płaczki z zabudowaniami dawnego folwarku. Zmierzch przewozów pod egidą PKP. Na ostatnim zdjęciu wagony węglarki na stacji Środa Miasto załadowane węglem trakcyjnym i deputatowym, początek czerwca 2000 roku. Na kolejce średzkiej było wtedy jeszcze około trzydziestu! wagonów węglarek.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Panie Generale, zdjęcie historyczne piękne! Wszystko się zgadza, tylko data o rok późniejsza. Ten przejazd w ramach trzeciej "Nostalgii za Parą" odbył się 3 czerwca 1989 roku. Nie miałem wtedy aparatu, więc każde takie zdjęcie jest na wagę złota albo nawet platyny!
 

Podobne wątki