Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Paweł, Koledzy. Do 1992 r. w Strykowie czynna była cegielnia wraz z krótką linią kolejki o szerokości toru 600mm (wyrobisko gliny usytuowane było praktycznie tuż przy zakładzie). Po cegielni zostały ruiny głównego budynku i chyba staw-glinianka. Budynek byłej cegielni usytuowany jest tuż przy wjeździe do Strykowa od strony Łodzi. Byliście tam może kiedyś i zrobiliście zdjęcia? Niestety ja nie zrobiłem ani jednego zdjęcia, choć byłem tam wiele razy. Układ torowy kolejki w ostatnim okresie funkcjonowania przedstawiał się skromnie: jeden tor główny, od którego odchodziła krótka odnoga do mini szopy-garażu dla Wls40. Z podziękowaniem za informacje o tej kolejce.
Znacznie ciekawszy jest IMHO wagon 3Ww/1. Przeglądam właśnie książkę Soidy i nie widzę nic o oznaczeniu Wdx. @Młodzikowski , masz jakieś info czy powstała chociaż sztuka tego wagonu? Inna sprawa, że 4Ww/1 ma przypisaną błędną serię. Wszak powinno być Wdxh. I typ wózka - nowy
Podczas ostatniej wizyty w Zwierzyńcu, postanowiliśmy razem z ładniejsza połową zobaczyć coś innego niż LHS.
Udaliśmy się na umówione zwiedzanie browaru. http://zwierzyniec.pl/zwiedzanie-browaru/
Na dziedzińcu przywitał nas fragment torów kolejki wąskotorowej która prowadziła do wnętrza browaru.
Przewodniczka wspomniała że kolejka wąskotorowa łączyła browar z tartakiem i fabryką wyrobów drzewnych.
Wewnątrz czekała miła niespodzianka w postaci dwóch ładnie odrestaurowanych wagoników.
Dwuosiowe wagoniki służyły do wywozu młóta, nie posiadają żadnych sprzęgów.
Próbowałem dowiedzieć się więcej o kolejce ale przewodniczka miała wykutą na blachę tylko produkcję piwa.
Na zakończenie zwiedzania czekał nas poczęstunek, czyli szklaneczka niedobrego złocistego napoju.
Szkoda że nie ma takich wycieczek po gorzelniach
Przypuszczam, że tor trójszynowy od Sierpowa PKP do cukrowni istniał do czasu, kiedy użytkowano sieć kolejki 600mm na zachód od Sierpowa, do Neru i okolic (chyba do początku lat 70tych). Później nie było już takiej potrzeby. Tę HFkę pięcioosiową odnaleziono w Młynowie jeśli dobrze pamiętam (ale już wyłącznie z literatury).
@Ol49-12 Great job! It's a huge work, to systematize knowledge about polish steam locomotives @michal.guminiak Też mi się tak wydaje. Artykuł o parowozach Schwarzkopfa był OIDP w KMiD, i stało tam, że służył jako grzejka w stajni w Walewicach, a odnaleziony został w "walącej się szopie w Młynowie". Tyle z pamięci
@DobrzynThanks. I started twenty-five years ago after a visit to western Poland in 1990. / Dzięki. Zacząłem dwadzieścia pięć lat temu, po wizycie w zachodniej Polsce w 1990 roku.
Please if anyone see mistakes feel free to tell me. I live in Canada and it isn't easy to research from here. / Proszę, jeśli ktoś widzi błędy krępuj mi powiedzieć. Mieszkam w Kanadzie i nie jest to łatwe do badań stąd.
By the way does anyone know if Bogdan Pokropinski is still alive? I used to have his address twenty years ago but someone told me they thought he had passed away. If not I would like to communicate with him again. / Przy okazji czy ktoś wie, czy Bogdan Pokropinski wciąż żyje? Miałem swój adres dwadzieścia lat temu, ale ktoś powiedział mi, że on zmarł. Jeśli nie chciałbym się z nim ponownie.
(Tłumaczone z Google translate) -
bo mój polski jest straszny ...
Przypuszczam, że tor trójszynowy od Sierpowa PKP do cukrowni istniał do czasu, kiedy użytkowano sieć kolejki 600mm na zachód od Sierpowa, do Neru i okolic (chyba do początku lat 70tych). Później nie było już takiej potrzeby.
powoli, powoli ...
ta HF-ka piecioosiowa - produkcji firmy Schwarzkopf, która latami stała w wielkiej opuszczonej parowozowni w Młynowie, pochodziła właśnie ze stadniny koni w Walewicach.
Miała ona klasyczny napęd i ramę wewnętrzną.
Pięcioosiowe HF-ki będące na stanie Cukrowni Leśmierz, o których ja wspomniałem (były dwie), posiadały ramę zewnętrzną i napęd zębaty na skrajne składane osie systemu Lutter-Möller.
Parowozy te wyprodukowała firma O&K. ( Orenstein & Koppel, też z Berlina).
Można zapytać o dokładną lokalizację toru na zdjęciu? Linia Sierpów-Leśmierz, po wyjściu ze stacji PKP Sierpów biegła po prawej stronie drogi i przecinała ją później mniej więcej w połowie trasy Sierpów-Leśmierz, a następnie odchodziła lekkim skosem w lewo, do samej cukrowni. Nie jestem tego pewien ale właśnie tak zapamiętałem tę okolicę z początku lat 80tych. Z podziękowaniem.