• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Wąskotorowe klimaty

A

AJ

Gość
2859/1945 -> Pxu-2651 -> Pxu-1777 -> Pxu-1867 -> Pxu-2658
2860/1945 -> Pxu-2652 -> Pxu-1868
2861/1945 -> Pxu-2653 -> Pxu-1870
2862/1945 -> Pxu-2654
2865/1945 -> Pxu-2657 -> Pxu-1773 -> Pxu-1863 -> Pxu-2657
2867??/1945 -> Pxu-2659 -> Pxu-1871
2870/1945 -> Pxu-2655 -> Pxu-1869
2871/1945 -> Pxu-2656 -> Pxu-1776 -> Pxu-1866 -> Pxu-2656
2873/1945 -> Pxu-1864
2877/1945 -> Pxu-1871
2851/1945 ->'45 Pxu-1772 -> Pxu-1862
2853/1945 ->'45 Pxu-1773 -> Pxu-1863 -> Pxu-2657
2859/1945 ->'45 Pxu-1777 -> Pxu-1867 -> Pxu-2658
2873/1945 ->'45 Pxu-1774 -> Pxu-1864
2877/1945 ->'45 Pxu-1771 -> Pxu-1861
2878/1945 ->'45 Pxu-1775 -> Pxu-1865

Za: B.Pokropiński/K.Soida

IMG_9141.jpg
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.011 505 29
Paweł, Koledzy. Do 1992 r. w Strykowie czynna była cegielnia wraz z krótką linią kolejki o szerokości toru 600mm (wyrobisko gliny usytuowane było praktycznie tuż przy zakładzie). Po cegielni zostały ruiny głównego budynku i chyba staw-glinianka. Budynek byłej cegielni usytuowany jest tuż przy wjeździe do Strykowa od strony Łodzi. Byliście tam może kiedyś i zrobiliście zdjęcia? Niestety ja nie zrobiłem ani jednego zdjęcia, choć byłem tam wiele razy. Układ torowy kolejki w ostatnim okresie funkcjonowania przedstawiał się skromnie: jeden tor główny, od którego odchodziła krótka odnoga do mini szopy-garażu dla Wls40. Z podziękowaniem za informacje o tej kolejce.
Tak na szybko.

http://www.forgotten.pl/miejsce.php?id=1984
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.212 3 1
Znacznie ciekawszy jest IMHO wagon 3Ww/1. Przeglądam właśnie książkę Soidy i nie widzę nic o oznaczeniu Wdx. @Młodzikowski , masz jakieś info czy powstała chociaż sztuka tego wagonu? Inna sprawa, że 4Ww/1 ma przypisaną błędną serię. Wszak powinno być Wdxh. I typ wózka - nowy :)
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.058 25 2
Tylko od fabryki cukru w Leśmierzu do stacji PKP Sierpów tor miał szerokość 750mm..
- od Cukrowni do stacji Sierpów biegł tor trzyszynowy 600 i 750 mm.
Jak to było rozwiązane na samej stacji, tego nie wiem.

Kolej zakładową po torach 600mm obsługiwały parowozy LAS nr 609 i 610.
- po torach 600mm kolej zakładową obsługiwały parowozy typu HF; cztero- i piecioosiowe, oraz parowóz typu Ryś.
( były też dwie Wls40 )

- Lasy 609, 610 i trzeci 1786, pracowały na torze 750mm.
( numery te, są numerami fabrycznymi ich kotłów )
 
K

KiersNo

Gość
Podczas ostatniej wizyty w Zwierzyńcu, postanowiliśmy razem z ładniejsza połową zobaczyć coś innego niż LHS.
Udaliśmy się na umówione zwiedzanie browaru.
http://zwierzyniec.pl/zwiedzanie-browaru/
Na dziedzińcu przywitał nas fragment torów kolejki wąskotorowej która prowadziła do wnętrza browaru.
20160918_112159.jpg 20160918_110029.jpg
Przewodniczka wspomniała że kolejka wąskotorowa łączyła browar z tartakiem i fabryką wyrobów drzewnych.
Wewnątrz czekała miła niespodzianka w postaci dwóch ładnie odrestaurowanych wagoników.
20160918_105633.jpg 20160918_110008.jpg
Dwuosiowe wagoniki służyły do wywozu młóta, nie posiadają żadnych sprzęgów.
Próbowałem dowiedzieć się więcej o kolejce ale przewodniczka miała wykutą na blachę tylko produkcję piwa.
Na zakończenie zwiedzania czekał nas poczęstunek, czyli szklaneczka niedobrego złocistego napoju.
Szkoda że nie ma takich wycieczek po gorzelniach :gwizd:
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
- od Cukrowni do stacji Sierpów biegł tor trzyszynowy 600 i 750 mm.
Jak to było rozwiązane na samej stacji, tego nie wiem.
Przypuszczam, że tor trójszynowy od Sierpowa PKP do cukrowni istniał do czasu, kiedy użytkowano sieć kolejki 600mm na zachód od Sierpowa, do Neru i okolic (chyba do początku lat 70tych). Później nie było już takiej potrzeby. Tę HFkę pięcioosiową odnaleziono w Młynowie jeśli dobrze pamiętam (ale już wyłącznie z literatury).
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.212 3 1
@Ol49-12 Great job! It's a huge work, to systematize knowledge about polish steam locomotives
@michal.guminiak Też mi się tak wydaje. Artykuł o parowozach Schwarzkopfa był OIDP w KMiD, i stało tam, że służył jako grzejka w stajni w Walewicach, a odnaleziony został w "walącej się szopie w Młynowie". Tyle z pamięci
 
Ostatnio edytowane:

Ol49-12

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
@DobrzynThanks. I started twenty-five years ago after a visit to western Poland in 1990. / Dzięki. Zacząłem dwadzieścia pięć lat temu, po wizycie w zachodniej Polsce w 1990 roku.

Please if anyone see mistakes feel free to tell me. I live in Canada and it isn't easy to research from here. / Proszę, jeśli ktoś widzi błędy krępuj mi powiedzieć. Mieszkam w Kanadzie i nie jest to łatwe do badań stąd.

By the way does anyone know if Bogdan Pokropinski is still alive? I used to have his address twenty years ago but someone told me they thought he had passed away. If not I would like to communicate with him again. / Przy okazji czy ktoś wie, czy Bogdan Pokropinski wciąż żyje? Miałem swój adres dwadzieścia lat temu, ale ktoś powiedział mi, że on zmarł. Jeśli nie chciałbym się z nim ponownie.

(Tłumaczone z Google translate) -
bo mój polski jest straszny ...
 
Ostatnio edytowane:

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.058 25 2
Przypuszczam, że tor trójszynowy od Sierpowa PKP do cukrowni istniał do czasu, kiedy użytkowano sieć kolejki 600mm na zachód od Sierpowa, do Neru i okolic (chyba do początku lat 70tych). Później nie było już takiej potrzeby.
a tak wyglądał ten tor:
Min. U 637a szlak do Sierpowa a.jpg

Tor do Cukrowni Leśmierz ze stacji Sierpów, 04.1972 fot.T.Suchorolski

Tę HFkę pięcioosiową odnaleziono w Młynowie jeśli dobrze pamiętam (ale już wyłącznie z literatury)
powoli, powoli ...
ta HF-ka piecioosiowa - produkcji firmy Schwarzkopf, która latami stała w wielkiej opuszczonej parowozowni w Młynowie, pochodziła właśnie ze stadniny koni w Walewicach.
Miała ona klasyczny napęd i ramę wewnętrzną.

Pięcioosiowe HF-ki będące na stanie Cukrowni Leśmierz, o których ja wspomniałem (były dwie), posiadały ramę zewnętrzną i napęd zębaty na skrajne składane osie systemu Lutter-Möller.
Parowozy te wyprodukowała firma O&K. ( Orenstein & Koppel, też z Berlina).
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
a tak wyglądał ten tor:
Zobacz załącznik 418788
Tor do Cukrowni Leśmierz ze stacji Sierpów, 04.1972 fot.T.Suchorolski
Można zapytać o dokładną lokalizację toru na zdjęciu? Linia Sierpów-Leśmierz, po wyjściu ze stacji PKP Sierpów biegła po prawej stronie drogi i przecinała ją później mniej więcej w połowie trasy Sierpów-Leśmierz, a następnie odchodziła lekkim skosem w lewo, do samej cukrowni. Nie jestem tego pewien ale właśnie tak zapamiętałem tę okolicę z początku lat 80tych. Z podziękowaniem.
 

Podobne wątki