• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Wąskotorowe klimaty

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.058 25 2
Proszę pisać, pamiętając że dzielenie się z innymi to szczytny cel, a zbyt zapewnimy My wykolejeni.
Dzieki "Ojcze założycielu" za ciepłe słowa.
Samo przedsięwzięcie jest jednak mocno skomplikowane i wymaga chociażby odwiedzenia i przewertowania kilku archiwów, a przy moim lenistwie i odkładaniu ... na zaś, będzie to trudne. :(
Póki co, o kilku cukrowniach, z udziałem moich zdjęć, można poczytać w książce Reinharda Richtera "Feldbahnen in Deinste der Landwirtschaft, die Rübenbahnnetze der deutschen Zuckerfabriken", Verlag Bernd Neddermeyer, Berlin 2005.
Autora znałem osobiście, niestety w trakcie druku tej książki odszedł z tego świata, a jego rodzice mieli potem pretensje, że za bardzo przejął się napisaniem tej książki, no i serducho nie wytrzymało. :( Był bardzo miłym, uczynnym i młodym człowiekiem.

So if that is a shot of Pw8-1831 in 1962 what was its previous number? I had Pw1-1831 or Pw8-1831 as its original PKP number,
Tak, do 1961 roku ten parowóz miał oznaczenie Pw1-1831.
( Yes, before 1961 this lokomotive was marked with number Pw1-1831. :)

W 1986 roku objeżdzając kolejki cukrownicze trafiłem do cukrowni Leśmierz, ... w cukrowni zostało podwozie i resztki budki od HF ki
- widać dwie budki, ta dalsza z leżącą obok piasecznicą jest od parowozu Nr10, to właśnie resztki tej "C1n2t" 10357 (numer kotła),
a tuż za Rysiem Nr 4 leży budka od parowozu Nr5, kocioł 10329.

Pozdrawiam Kolegów
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.587 73 0
Samo przedsięwzięcie jest jednak mocno skomplikowane i wymaga chociażby odwiedzenia i przewertowania kilku archiwów, a przy moim lenistwie i odkładaniu ... na zaś, będzie to trudne. :(
Jak znam życie, to zapoznanie się przez moją skromną osobę z tą bez wątpienia pożyteczną pozycją przewidziała ... Maria Konopnicka w wierszu "Jaś nie doczekał" :( ;)
 

Ol49-12

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Dostaliśmy stolik na lokomotywach parowych 750mm w serii 1947 Numer posortowane. Zapraszam do obejrzenia i wszelkie komentarze są mile widziane.
Got the table for the 750mm gauge steam locomotives in the 1947 number series sorted. Feel free to take a look and any comments are welcome.

http://www.angelfire.com/f-c-t-s/PKP/NG/750mm-1947.html

(Tłumaczone z Google translate) -
bo mój polski jest straszny ...
 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
803 5 0
Ale Cukrownia Leśmierz posiadała też pięcioosiowe HF-ki od firmy O&K, numery zakładowe 7 i 8.
Jak wnioskuję, nie słyszałeś o nich.
One posiadały ramy zewnętrzne i koła wewnątrz nich z przeniesieniem napędu Lutter-Möller.
Wszystkie wymienione w tym wątku pięcioosiowe HF-ki osobiście fotografowałem.
Drogi Prezesie TS , tak zgadza się -nie słyszałem i nie dane było mi widzieć parowozów nr7 i 8 . Chętnie ujrzałbym kiedyś Twe zdjęcia tychże maszyn.
[DOUBLEPOST=1474558021,1474557572][/DOUBLEPOST]
ta pięcioosiowa HF-ka uratowana przed palnikiem ma cały czas błędnie namalowany numer 2665,
Pomimo przeniesienia tego parowozu z Suchej do Chabówki i zmiany malatury na zieloną cały czas numer jest błędnie namalowany.Postaram się osobiście tą sprawą zainteresować odpowiednie służby w skansenie. ;)
Serdeczności
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.212 3 1
Skoro o cukrowniach mowa. Mam kilka zdjęć z ostatnich chwil funkcjonowania tych kolejek. Zrobionych byle czym i byle jak. Lat miałem 14, sprzęt w postaci najprostszego automatu stałoogniskowego, wybaczcie więc. Na pierwszy rzut, Tuczno. Pamiętam że byłem tam tydzień przed imprezą pożegnalną. Atmosfera końca, chociaż w Lxd2-302 wymieniano jeszcze olej.
WLs150-6 (7621) i Wmc017:
Nowy-1 — kopia.jpg


Wls150-6028 (w tle oparta o budynek reszta innej lydki):
Nowy-1 — kopia (3).jpg

Lxd2-285:
Nowy-1.jpg
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Szanowni Koledzy. Zapytuję, czy w latach 1988-1991 można było spotkać parowóz w obsłudze planowych pociągów osobowych na linii Krośniewice-Ozrorków Wąsk. Dziękuję za informację.
 

marcin sds

Aktywny użytkownik
Reakcje
59 2 0
na 100% widziałem taki skład tzn Px48 + 1Aw na stacji Krzewie, jadący w kierunku Ozorkowa. Ponieważ jechałem pociągiem z Konina do Warszawy nie pamiętam numeru owego Pxa. Było to 20 czerwca 1990 roku. Datę zapamiętałem dlatego że w tym dniu miała miejsce katastrofa kolejowa pod Ursusem.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Z podziękowaniem!
Ciekawe, czy pociąg prowadzony parowozem dojeżdżał do samego Ozorkowa, czy np. tylko do Koryt i z powrotem, a odcinek Koryta-Ozorków obsługiwał wagon motorowy. Dwa lata wcześniej tak wyglądały relacje pociągów na tej linii. Stacją końcową był Sierpów. Jeden skład z Px48 poruszał się na odcinku Ozorków Miasto-Sierpów, a drugi skład z MBxd2 pracował na odcinku Sierpów-Krośniewice.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.011 505 29
Odrobinę nie na temat, ja w tym wieku, jak ojciec poszedł na popołudniową zmianę, wyciągałem Junaka z garażu, naprawiałem (ojciec zawsze znając moje zapędy, coś tam przy nim majstrował) i szalałem po osiedlu, potem usuwając wszystkie ślady z wyjątkiem stanu licznika.;)
 

marcin sds

Aktywny użytkownik
Reakcje
59 2 0
Z podziękowaniem!
Ciekawe, czy pociąg prowadzony parowozem dojeżdżał do samego Ozorkowa, czy np. tylko do Koryt i z powrotem, a odcinek Koryta-Ozorków obsługiwał wagon motorowy. Dwa lata wcześniej tak wyglądały relacje pociągów na tej linii. Stacją końcową był Sierpów. Jeden skład z Px48 poruszał się na odcinku Ozorków Miasto-Sierpów, a drugi skład z MBxd2 pracował na odcinku Sierpów-Krośniewice.
no niestety, na Krośniewicką trafiłem dopiero w 2006 (spotkaliśmy się wtedy w pociągu specjalnym do Ozorkowa). Może w starych rozkładach da się odnaleźć informację?
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Tak, pamiętam. Czołem! Miło spotkać Kolegę na Forum. To był przejazd specjalny relacji Ozorków-Koryta i z powrotem, w niedzielę 20 sierpnia 2006 r. Minęła okrągła 10 rocznica. Pamiętam Lxd2-262 i całkowicie skorodowaną klasę rumuńską w której podróżowaliśmy.
 
Ostatnio edytowane:

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.212 3 1
Przy porannej lekturze DŁ (wydanie co prawda mało aktualne) natknąłem się na znajome słowa - kolej wąskotorowa. Artykuł traktuje o Grupowej Oczyszczalni Ścieków. Kolegów z Łodzi uprasza się o komentarz:
IMG_20160923_211732.jpg

Czy to ta kolejka? (mapa WIG, 1943):
4229_A_Pabianitzka-Ruda_XI.1943.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki