Proszę pisać, pamiętając że dzielenie się z innymi to szczytny cel, a zbyt zapewnimy My wykolejeni.
Dzieki "Ojcze założycielu" za ciepłe słowa.
Samo przedsięwzięcie jest jednak mocno skomplikowane i wymaga chociażby odwiedzenia i przewertowania kilku archiwów, a przy moim lenistwie i odkładaniu ... na zaś, będzie to trudne.
Póki co, o kilku cukrowniach, z udziałem moich zdjęć, można poczytać w książce Reinharda Richtera "Feldbahnen in Deinste der Landwirtschaft, die Rübenbahnnetze der deutschen Zuckerfabriken", Verlag Bernd Neddermeyer, Berlin 2005.
Autora znałem osobiście, niestety w trakcie druku tej książki odszedł z tego świata, a jego rodzice mieli potem pretensje, że za bardzo przejął się napisaniem tej książki, no i serducho nie wytrzymało.
Był bardzo miłym, uczynnym i młodym człowiekiem.
So if that is a shot of Pw8-1831 in 1962 what was its previous number? I had Pw1-1831 or Pw8-1831 as its original PKP number,
Tak, do 1961 roku ten parowóz miał oznaczenie Pw1-1831.
( Yes, before 1961 this lokomotive was marked with number Pw1-1831.
W 1986 roku objeżdzając kolejki cukrownicze trafiłem do cukrowni Leśmierz, ... w cukrowni zostało podwozie i resztki budki od HF ki
- widać dwie budki, ta dalsza z leżącą obok piasecznicą jest od parowozu Nr10, to właśnie resztki tej "C1n2t" 10357 (numer kotła),
a tuż za Rysiem Nr 4 leży budka od parowozu Nr5, kocioł 10329.
Pozdrawiam Kolegów