• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Wąskotorowe klimaty

mattia

Znany użytkownik
Reakcje
81 1 0
No wszędzie sa tabliczki informujące o monitoringu i faktycznie okolica lokomotywki jest pod okiem paru kamer , tak ze miejmy nadzieje ze nie znajdzie się żaden " hobbysta-lakiernik" aby cos sobie podebrać na pamiatke lub zmienić kolor .
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Zdjęcie nr 3, które zamieścił Paweł to Muzeum Kolejnictwa i parowóz WKD-66?
Tajemniczy transport, Łódź Olechów.
Autor PCh.
Zobacz załącznik 419845
To chyba transport Lxd2-250 z Sochaczewa do Kruszwicy.

Panie Generale, wspaniałe zdjęcia. Na pierwszym zdjęciu może być Px48 o innym numerze. Można zobaczyć brak lewej poręczy, inne mocowanie górnego reflektora na tendrze, brak dodatkowych elementów na ścianie czołowej skrzyni na narzędzia oraz wgłębienia stopni, których tender od Px48-1741 nie posiada.
 
K

KNG

Gość
że w Polsce Ludowej było 78 cukrowni.
Doliczając te przedwojenne i przedprzedwojenne to pewnikiem wyjdzie grubo ponad setka.
Ja sobie pozwolę policzyć te publiczne wąskotorówki. Po niektórych nie ma już śladu, niektóre nie ją już w Polsce a niektóre pewnikiem pominąłem.
Zacznę od publicznych, te poznane są najlepiej.
1 Antonowiecka
2 Baranowicka
3 Błudeń-Kartuz
4 Brasławska (Dukszty-Druja)
5 Bydgoska
6 Chybie-Strumień
7 Gawia-Iwie
8 Gończary-Filipowicze
9 Grojecko-Wilanowska
10 Hrubieszowska
11 Jablonowsko-Karczewska
12 Jarocińska
13 Jędrzejowska
14 Juraciszki-Piesiewicze
15 Kaliska
16 Kruszwicka
17 Kujawska
18 Bystrzyca-Łęczna
19 Łubków-Cisna
20 Marcinkaniecka
21 Marecka
22 Mławska
23 Nałęczowska
24 Naroczańska (Nowoświęcany-Kobylnik)
25 Nasielska
26 Nowogrodzka
27 Opalenicka
28 Orańczycze-Prużana
29 Ostrolęcka
30 Piotrkowska
31 Pleszewska
32 Podlaska
33 Poleska
34 Przeworska
35 Rogowska
36 Sędziszów-Szczekociny
37 Nasielsk-Lubicz
38 Śmigielska
39 Sochaczewska
40 Średzka
41 Starachowicka
42 Bełżec-Budy
43 Wieluńska
44 Wołyńska
45 Żnińska
46 Zwierzyniecka
47 Herby-Częstochowa
48 Ełcka
49 Olecka
50 Kętrzyńska
51 Gdańska
52 Kwidzyńska
53 Pomorska
54 Wrocławska
55 Bogatyńska
56 Górnośląska
57 Casenkow-Penkun-Oder
58 Stolper Kleinbahn
59 Olesno–Praszka
60 Nowoświęciańska
61 Insterburger Kleinbahnen
Razem to jest o ile oczywiście dobrze policzyłem 5794km linii i 2156 punktów eksploatacyjnych (stacje, przystanki, ładownie).
Oczywiście to powyższe to skrót myślowy to kolejki te łączyły się, dzieliły i jak dobrze policzyć to można wydzielić 92 (o ile dobrze policzyłem) różne wąskotorowe sieci kolejowe.

Następne są kolejki, jak je nazwałem upublicznione czyli koleje pozostające poza strukturami kolei publicznych na których odbywał się publiczny ruch głównie pasażerski.
Koleje upublicznione:
1 Nadwórna-Rafajłowa
2 Worochta-Foreszczanka
3 Broszniów-Osmołoda
4 Wygoda-Świca
5 Bieszczadzka KL(od1963r.)
6 Koleje Zakładów Gieschego
Razem to jest 167km

Następna kategoria to są tak zwane kolejki drugorzędne na których możliwy był publiczny ruch pasażerski i towarowy.
Kolejki drugorzędne występowały tylko w Dyrekcji Wileńskiej z jednym wyjątkiem ale już teraz nie chce mi się szukać o którą kolejkę chodziło.
Stan w 1923 r.
1 Błudeń-Michalin
2 Woropajewo-Połowo
3 Woropajewo-Hruzdowo
4 Wilejka-Lubań
5 Domiszewicze-Zarój
6 Jeziory-Wiercieliszki
7 Jeziory-Szkleńsk
8 Jeziory-Dubinka
9 Bohdanów-Odrowąż-Klem
10 Druskieniki-Konable
11 Malkowicze-Dobrosławka
12 Hancewicze-Deniskowicze
13 Juchnowicze-Newel
14 Kosowo-Chochłówka
15 Parafianowo-Dokszyce
16 Widzibór-Moroczno
Razem 412km

Następna kategoria to przenośne rollbany na których odbywał się ruch publiczny.
1 Opatów-Jasice
2 Janów-Szastarka
3 Izbica-Żółkiewka
4 Chmielnik-Busko

Następna kategoria to wąskotorowe tramwaje konne.
1 Mrozy - Kałuszyn
2 Wawer - Stara Miłosna
3 Mrozy - Rudka Sanatorium
4 Okuniew - Miłosna
5 Pruszków-Tworki-Komorów

Oczywiście nie może zabraknąć zwykłych tramwajów z których przynajmniej część była klasyfikowana jako kolej (o ile nie wszystkie).
Tramwaje wąskotorowe:
1 Białystok
2 Bielsko-Biała
3 Bydgoszcz
4 Cieszyn
5 Elbląg
6 Grudziądz
7 Gubin
8 Inowrocław
9 Jelenia Góra
10 Górny Śląsk
11 Kostrzyn nad Odrą
12 Kraków
13 Legnica
14 Lwów
15 Ł.W.E.K.D.
16 Olsztyn
17 Słubice
18 Słupsk
19 Sopot
20 Tarnów
21 Toruń
22 Wałbrzych
23 Wilno
24 Zgorzelec
25 Ostrawa

Kolejki parkowe:
1 Chorzów
2 Bydgoszcz/Myślęcinek
3 Ostrów Wielkopolski
4 Poznań/Malta
5 Gnieźnieńska Kolej Dziecięca
6 Kolej Parkowa Kopalni Węgla Kamiennego "Makoszowy"
7 Trzebiatów
8 Kraków

i na koniec kolejki turystyczne:
1 Pionki
2 Hajnówka
3 Czarna Białostocka
4 Hel
5 Płociczno
6 Krośnice
7 Tarnowskie Góry
8 Złoty Stok

Oczywiście powyższe to nie jest lista kompletna.
Oczywiście też nie mam ambicji żeby to kiedykolwiek wziąć w kupę i opisać z powodów o których Prezes pisał powyżej.
Kolejek przeróżnych gospodarczych, przemysłowych, folwarcznych czy militarnych nawet nie będę próbował liczyć to kiedyś spróbowałem i dałem sobie spokój w okolicach szóstej czy siódmej setki.
Na koniec obrazek czyli Koleje Kujawskie i żeby nie było wcale nie najdłuższe i najbardziej skomplikowane.

Pozdrawiam serdecznie i skomplikowanie.

ksiezyc_nad_gieesem ...
 

Załączniki

Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.212 3 1
W parkowych brakuje jeszcze Podgrodzia. Zainteresował mnie natomiast Trzebiatów. Coś więcej? Cukrownia Kruszwica też prowadziła ruch osobowy na linii do Piotrkowa, nie wiem w jakim okresie
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.011 505 29
Proszę proszę, dawno temu jakiś siurek kwestionował sens założenia tego wątku, a tu czterdzieści trzy strony merytorycznej dyskusji, ciekawostek i dziesiątki zdjęć których większość z nas nigdy by nie ujrzała, tak trzymać Panowie.(y)

Zdjęcia Generała z Krośniewic, niesamowicie klimatyczne, jakże rozkosznie są upaprane lokomotywy.
 

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
409 1 0
Wklejam tutaj z racji powiązania. Prośba od kolegów z Koszalińskiej KW.

Dzień dobry


Przygotowujemy wydawnictwo o Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej. Będzie

to publikacja bezpłatna, niekomercyjna, wydana w bardzo niewielkim

nakładzie dzięki dotacji wojewódzkiego konserwatora zabytków. W związku

z tym poszukujemy materiałów, wspomnień, fotografii z naszej

wąskotorówki. Każdy dokument przyczyni się do podniesienia wiedzy o

kolejce. Szczególnie poszukiwane są te z czasów po II wojnie światowej.

Ze względu na charakter wydawnictwa nie możemy zapłacić honorarium za

wykorzystane materiały, jedynie możemy zamieścić podziękowanie oraz

przesłać egzemplarz wydawnictwa.


Pozdrawiam

Andrzej Kisiel-koordynator wydawnictwa

tel. 604577411

andrzej.kisiel@waskotorowka.koszalin.pl


PS. Książka ma się ukazać w listopadzie 2016r. więc materiały zbieramy

maksymalnie do 9 października.
 
K

KNG

Gość
W parkowych brakuje jeszcze Podgrodzia.
Dzięki.
Zainteresował mnie natomiast Trzebiatów. Coś więcej?
No właśnie nie wiem skąd mi się wziął ten Trzebiatów. Chyba coś mi się źle skopiowało. Raczej nic takiego w Trzebiatowie nie było ..... hehehe
Cukrownia Kruszwica też prowadziła ruch osobowy na linii do Piotrkowa, nie wiem w jakim okresie
W zasadzie to w zalinkowanym artykule piszą prawdę czyli publiczne przewozy pasażerskie odbywały się od 1923 r. do 1930 r. z przerwą w zimie 1927 r. (puste tabelki straszyły jeszcze w 1933 r.).
Jednakowoż nie zaprzestano publicznych przewozów towarowych a trwały przynajmniej do 1939 r. o ile nie dłużej. Wydaje mi się, że nie rozwiązano Zarządu Kolejki Kruszwickiej bo jako żywo we Wocie z 1938 r. stoi "Dojazdowa Kolejka Cukrowni Kruszwica Sp. Ak. Kruszwica - Piotrków Kuj.".

Pozdrawiam serdecznie i jako żywo.

ksiezyc_nad_gieesem ...
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Kilka stron ze służbowego rozkładu jazdy kolejki średzkiej z roku 1977. Rozkład dostałem od długoletniego maszynisty tej kolejki p. Józefa Ciuka.
 

Załączniki

Podobne wątki