• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Wąskotorowe klimaty

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.212 3 1
Byłem, widziałem :) całość sprawia bardzo dobre wrażenie, łyżką dziegciu w tej beczce miodu jest oznakowanie wagonu
 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
803 5 0
W latach 80 tych sfotografowałem na placu zabaw w Leśmierzu parowóz HF nr 3 Cukrowni Leśmierz. Po 2000 roku trafił on do Skierniewic . Czy ma któryś z Kolegów jakieś aktualne zdjęcie tej haefki ?
HF nr3  ex  cukrownia lesmierz  .jpg
HF nr3  ex cukrownia lesmierz .jpg
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.212 3 1
@Generał : Tu Haefka 27/05/2005. Obstawiam, że od tego czasu niewiele się zmieniła:
DSC02809.JPG


Cukrownia miała swoją kolejkę 600mm. Bardzo rozległą i połączoną z innymi sieciami. Oprócz tego miała bocznicę 750mm z Sierpowa, oraz bocznicę 1435mm
@Paweł R : To skrzyżowanie istniało jeszcze kilka lat wstecz. W sierpniu tam byłem, nie zostało nic. Zniknęło też pudło węglarki przebudowanej na wagon kryty stojące za budynkiem lokomotywowni.

Z ciekawostek. Pozostałości torów technologicznych na terenie tartaku w mieście... Łodzi (29/10/2008):
DSC02707.JPG

DSC02709.JPG

DSC02713.JPG


Pudła wagonowe w Łyszkowicach (09/04/2009):
DSC03063.JPG

DSC03058.JPG

DSC03069.JPG

Saksońska (nie jestem pewien) platforemka w Zbiersku (15/06/2013):
DSC03790.JPG

DSC03787.JPG

DSC03786.JPG

DSC03788.JPG
 
Ostatnio edytowane:

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Tylko od fabryki cukru w Leśmierzu do stacji PKP Sierpów tor miał szerokość 750mm. Odcinek ten przebudowano z szerokości 600mm po tym, jak linia Krośniewice-Ozorków została przebudowana na tor 750mm (chyba pierwsza połowa lat 50tych). Kolejka 600mm cukrowni Leśmierz wchłonęła również kolejkę cukrowni Młynów i cukrowni Łyszkowice. Cała sieć torów 600mm zaczynała się przy stacji PKP Jackowice (linia Łowicz-Kutno) i prowadziła przez Walewice, Piątek do Młynowa i Leśmierza, a dalej do miejscowości Ner i okolicznych mniejszych m. in. Dominikowice. Ostatnia kampania buraczana z użyciem HF-ek odbyła się na jesieni 1980 r. i zakończyła z początkiem lutego następnego roku. Ostatnia kampania na torze 750mm odbyła się na jesieni 1985 r. i zakończyła w zimie 1986 r. Kolej zakładową po torach 600mm obsługiwały parowozy LAS nr 609 i 610.
 

Ol49-12

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Does anybody on here know the history of the old Pxu 0-8-0's that the PKP had in the post war years. I am trying to put a list together and the information is lacking.
Czy ktoś tu poznać historię starego Pxu D h2 że PKP miał w latach powojennych. Staram się umieścić listę razem i informacji brakuje.

I have the following info.
Mam następujące informacje.

All built by Davenport:
Wszystko zbudowane przez Davenport:

2859/1945 -> Pxu-2651 -> Pxu-1777 -> Pxu-1867 -> Pxu-2658
2860/1945 -> Pxu-2652 -> Pxu-1868
2861/1945 -> Pxu-2653 -> Pxu-1870
2862/1945 -> Pxu-2654
2865/1945 -> Pxu-2657 -> Pxu-1773 -> Pxu-1863 -> Pxu-2657
2867/1945 -> Pxu-2659 -> Pxu-1871
2870/1945 -> Pxu-2655 -> Pxu-1869
2871/1945 -> Pxu-2656 -> Pxu-1776 -> Pxu-1866 -> Pxu-2656
2873/1945 -> Pxu-1864
2877/1945 -> Pxu-1871

Any help would be appreciated.

Każda pomoc będzie mile widziana.

(Tłumaczone z Google translate) -

bo mój polski jest straszny ...
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Czołem!
Parowozy Pxu na pewno pracowały na Górnośląskich Kolejach Wąskotorowych (Pxu-2658, 2657), Kujawskich Kolejach Dojazdowych, Hrubieszowskiej Kolei Dojazdowej (Pxu-1861, 1866-później przebudowany na tor 785mm i oznaczenie numerem 2656, 1867-później przebudowany na tor 785mm i oznaczenie numerem 2651), Starachowickiej Kolei Dojazdowej (Pxu-1861) i najprawdopodobniej na Jędrzejowskich Kolejach Dojazdowych.
Literatura zawierająca statystyki taboru:
[1] K. Soida. Kolej Gliwice Trynek-Rudy-Racibórz, wyd. EMIPRESS
[2] K. Soida. Górnośląskie Koleje Wąskotorowe, wyd. EMIPRESS
[3] H. Chwedyk, B. Pokropiński. Hrubieszowskie Koleje Wąskotorowe, wyd. ATUT
[4] B. Pokropiński. Jędrzejowskie Koleje Wąskotorowe, wyd. ATUT.

@Generał :
Z ciekawostek. Pozostałości torów technologicznych na terenie tartaku w mieście... Łodzi (29/10/2008):
Zobacz załącznik 418260
Zobacz załącznik 418261
Zobacz załącznik 418262
...
Pamiętam jak ten tartak pracował. W tle widać dawne zakłady im. 1 Maja na Widzewie. Z podziękowaniem za zdjęcia.
 
Ostatnio edytowane:

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Paweł, Koledzy. Do 1992 r. w Strykowie czynna była cegielnia wraz z krótką linią kolejki o szerokości toru 600mm (wyrobisko gliny usytuowane było praktycznie tuż przy zakładzie). Po cegielni zostały ruiny głównego budynku i chyba staw-glinianka. Budynek byłej cegielni usytuowany jest tuż przy wjeździe do Strykowa od strony Łodzi. Byliście tam może kiedyś i zrobiliście zdjęcia? Niestety ja nie zrobiłem ani jednego zdjęcia, choć byłem tam wiele razy. Układ torowy kolejki w ostatnim okresie funkcjonowania przedstawiał się skromnie: jeden tor główny, od którego odchodziła krótka odnoga do mini szopy-garażu dla Wls40. Z podziękowaniem za informacje o tej kolejce.
 

Podobne wątki