1415A2/A3 nie spełniają żadnego z tych warunków.
Zgadza się. Dlatego występują pod ich pierwotną nazwą typu nadaną przez koleje SNCB/NMBS. Jeżeli by spełniały, to by dostały krajowy numer typu w formie 4XXW.
Kod kraju (cyfra 3 i 4 w EVN) współcześnie zależy od zamawiającego. Umowy na dostawę wagonów zawierają punkt, że producent zobowiązuje się zarejestrować wagony w kraju wskazanym przez zamawiającego, albo alternatywnie, jest to pozostawione do jego dyspozycji. Zobacz proszę przykład nowych platform dla PKPC do transportu czołgów. 31 51 4859 0XX-X Sammns-x - są one od nowości zarejestrowane na Polskę, a zostały wyprodukowane przez TVP na Słowacji. Jako oznaczenie typu mają N.238-00 co jest wewnętrznym oznaczeniem TVP. Nie było tutaj potrzeby nadawania krajowego numery typu (6XXZ). Natomiast np: wagony Shmmns produkcji EKK wagon dla belgijskich B-Cargo miały nadany krajowy numer typu 437Z, bo były wyprodukowane w Polsce, mimo, że zarejestrowane je na kraj Belgię i nadano wewnętrzny typ 3614E1 i nigdy więcej do nas nie zawitały.
Nadal nie kojarzę żadnego odstępstwa od warunków nadawania (może ktoś inny kojarzy? może się mylę?)
Wydaje mi się nieprawdopodobne, żeby wagony wyprodukowane na Słowacji dla słowackich przewoźników dostały polski krajowy numer typu.
...no chyba, że numer typu nie został nadany w momencie produkcji...
No bo tak patrzę, numer 456W nadano nie później niż w 2014 roku, 452W nie później niż 2010, (i tu już widać zgrzyt bo 455W ma być z 2008) 453W jest nieznanym numerem, 454W nie później niż 2011. Czyli nasz 455W przyznano gdzieś między 2010, a 2014. To może wagony są faktycznie słowackiej produkcji?
A numer typu został nadany w momencie nabycia tych wagonów CTL ? Może wtedy wagony przeszły jakąś wizualnie niewidoczną modyfikację w polskich zakładach, która poskutkowała koniecznością nadania numery typu?
Żeby ta teza się zgadzała, to wybite numery 455 i 457 (W) powinny tylko występować na wagonach przejętych przez polskie spółki,
na wagonach pozostających w słowackim posiadaniu nie powinno być tego oznaczenia (bo one nigdy nie stały się nimi, tylko pozostają bliżej nie znanym typem)
- - -
W podlinkowanym przez Ciebie artykule nie widzę wspomnianych 455W, tylko 435W, ale tak nie wykluczałbym, możliwe, że faktycznie te wagony wtedy powstały jako nowe w 2008.