Czy przypadkiem nie jest to wagon z "składu rządowego" , jest to chyba maszynownia.
Oczywiście "nasz" skład pociągu rządowego również posiadał wagon maszynownię, bo niby czemu miałby być gorszy od NRD-owskiego?
(...)
Gdy pociąg przestał być potrzebny naszemu rządowi, na początku lat dziewięćdziesiątych mógł go wynająć każdy, wyposażony oczywiście w odpowiednio zasobny portfel . We wrześniu 1992 roku uczyniła tak grupa niemieckich turystów podróżująca do Kaliningradu. Ponieważ do obsługi tego składu na terenie Polski zamówiono również parowozy, stało się to motorem do wykonania kilku zdjęć, dzięki czemu utrwalił się oprócz parowozów, głównie ów wagon bagażowo-generatorowy.
Z Ty42-126 wyjazd z Nowego Dworu Gdańskiego i przejazd przez Lisewo
Zobacz załącznik 411851
Zobacz załącznik 411853
oraz z Ol49-105 na stacji Tczew - tu widać wyposażenie drugiej strony wagonu w żaluzje zamiast okien w przedziale generatora
Zobacz załącznik 411852
I to by było na tyle co ja mógłbym wnieść w ten temat.
(...)
Gdy pociąg przestał być potrzebny naszemu rządowi, na początku lat dziewięćdziesiątych mógł go wynająć każdy, wyposażony oczywiście w odpowiednio zasobny portfel . We wrześniu 1992 roku uczyniła tak grupa niemieckich turystów podróżująca do Kaliningradu. Ponieważ do obsługi tego składu na terenie Polski zamówiono również parowozy, stało się to motorem do wykonania kilku zdjęć, dzięki czemu utrwalił się oprócz parowozów, głównie ów wagon bagażowo-generatorowy.
Z Ty42-126 wyjazd z Nowego Dworu Gdańskiego i przejazd przez Lisewo
Zobacz załącznik 411851
Zobacz załącznik 411853
oraz z Ol49-105 na stacji Tczew - tu widać wyposażenie drugiej strony wagonu w żaluzje zamiast okien w przedziale generatora
Zobacz załącznik 411852
I to by było na tyle co ja mógłbym wnieść w ten temat.