• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tabor kolejowy: pytania - identyfikacja - nierozwiązane zagadki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.630 607 30
Czy po opuszczeniu fabryki w austriackim Linzu któraś z lokomotyw EU44 miała namalowane na pudle oznaczenie serii PKP "EU44-0xx"?
Nie. Po raz pierwszy pojawiło się w 2018 roku na "Niepodległej".
Warto dodać, że początkowo lokomotywy te były zarejestrowane w Niemczech i były własnością firmy, prawdopodobnie leasingowej (nie znam szczegółów) i dlatego pewnie nie miały oznaczeń serii wg zasad PKP. Tak to wyglądało na lokomotywie po raz pierwszy prezentowanej na TRAKO w 2009 roku:

IMG_1706a.JPG
 

bochr68

Aktywny użytkownik
Reakcje
232 1 0
Proszę o pomoc w identyfikacji. Czy jest to przebudowana cysterna z rodziny 406R?

Wagon zarejestrowany w Niemczech na niemiecki oddział GATX, ale wózki przypominają polskie 1XTa. Ostroja i pasy mocujące do niej zbiornik też wyglądają znajomo. Sam zbiornik natomiast jest wymieniony lub mocno przebudowany – takie cztery wzmocnienia nie występują w klasycznych 406R. Cysterna należy do zakresu 7963, który mieści także 406R z dawnej DEC przerejestrowane do Niemiec.

1752692206574.png

37 80 7963 554-6 Zas | D-GATXD
15.03.2025 | Pruszcz Gdański – Pszczółki


Kadr pochodzi z poniższego filmu:

Z góry dziękuję za odpowiedź ;-)
 

Fictorque

Znany użytkownik
Reakcje
685 2 0
Proszę o pomoc w identyfikacji. Czy jest to przebudowana cysterna z rodziny 406R?

Wagon zarejestrowany w Niemczech na niemiecki oddział GATX, ale wózki przypominają polskie 1XTa. Ostroja i pasy mocujące do niej zbiornik też wyglądają znajomo. Sam zbiornik natomiast jest wymieniony lub mocno przebudowany – takie cztery wzmocnienia nie występują w klasycznych 406R. Cysterna należy do zakresu 7963, który mieści także 406R z dawnej DEC przerejestrowane do Niemiec.

Zobacz załącznik 1131722
37 80 7963 554-6 Zas | D-GATXD
15.03.2025 | Pruszcz Gdański – Pszczółki


Kadr pochodzi z poniższego filmu:

Z góry dziękuję za odpowiedź ;-)
Tak to jest 406R, tak to są wózki 1XTa. Na czerwony tlenkowy kolor malowano właściwie tylko cysterny dla DEC (PKP) i MAV (z wagonów które idzie spotkać współcześnie).

Wagon ma pierścienie wzmacniające i co mniejszym stopniu widać "wklęśnięcie" pod drabiną na stopy tak jak np: 445R.

Coś mi chodzi po głowie, że już to gdzieś widziałem i o tym słyszałem, ale nie mogę nic takiego znaleźć na dysku.

Zgadując podejrzewam, że to mógł być "wyrób testowy" fabryki na którym przećwiczono nowo planowane elementy zbiornika zastosowane potem w nowszych typach wagonów (pierścienie są podobne do tych znanych z 437R).
 
OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.219 2 1
Na pudle lokomotywy Class 66005 użytkowanej przez FPL znajduje sie logo Grupy BERGER i napis "BERGER" (BERGER to niemiecka firma związana z rynkiem budowlanym). Czy ma to związek z partnerstwem, sponsoringiem, czy też jest to reklama? W to ostatnie, biorąc pod uwagę skromną grafikę, trudno uwierzyć, ale ...
Class66005_6.jpg
 

Podobne wątki