• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.016 531 30
Zabawny jest komentarz:
Niezwłocznie po zamknięciu linii włochowskiej WKD (06.11.1971) przystąpiono do rozbiórki torów. Cała operacja wzbudzała duże zainteresowanie mieszkańców, jak i oficjeli wojskowych.
Jak miała nie "wzbudzać zainteresowania oficjeli wojskowych" skoro widać, że to właśnie wojsko realizowało to zadanie?
 

radek_m

Aktywny użytkownik
Reakcje
151 3 0
Do dziś stoi jeszcze posterunku odgałęźnego.
https://www.google.pl/maps/@52.1997...4!1s5yU9lgrT53Thaa3TPMrTTw!2e0!7i16384!8i8192

A wzdłuż ulicy równoległej stoją słupy trakcyjne z linią zasilającą podstację energetyczną WKD. Linia zasilająca idzie od stacji w Pruzkowie w oboe strony wzdłuż toru.
ul Równoległa: https://www.google.pl/maps/@52.1994...4!1sJ-Nh4ykYFRMPYJeLCez2dw!2e0!7i16384!8i8192

A tu wspomniany początek linii zasilającej w Pruszkowie
https://www.google.pl/maps/@52.1620...4!1sBi05mkWTb0ywOomydgpaXw!2e0!7i13312!8i6656
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.016 531 30
A wzdłuż ulicy równoległej stoją słupy trakcyjne z linią zasilającą podstację energetyczną WKD
A te słupy to nie są słupy wzdłuż dawnego przebiegu linii WKD w kierunku Ochoty, przez stary wiadukt nad linia radomską i dalej wzdłuż ulicy Drawskiej do Szczęśliwickiej? Odnoga do Włoch była po drugiej stronie torów WKD.
 

Hubekk

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
A te słupy to nie są słupy wzdłuż dawnego przebiegu linii WKD w kierunku Ochoty, przez stary wiadukt nad linia radomską i dalej wzdłuż ulicy Drawskiej do Szczęśliwickiej? Odnoga do Włoch była po drugiej stronie torów WKD.
To są pozostałości po linii na stary wiadukt w kierunku Szczęśliwic, Odnoga do Włoch była po drugiej stronie zaraz za ulicą Szybką.
W załączeniu wycinek z mapy z 1945 oraz dla porównania z 2001 roku.
 

Załączniki

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.343 32 10
Sędziszów 1994 SM04-001: w 1992 po likwidacji sędziszowskiego oddziału ZNTK Gliwice na PKP trafiły dwie (używane) lokomotywy serii 409Da i zostały wpisane na inwentarz jako SM04-001 i SM04-002
SM04 Sedziszow-k-Jedrzejow-Dworzec-Kolej-PKP-FOTOok1995.jpg
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.721 65 3
SM03 47 prawdopodobnie miała dwa zakresy prędkości a przynajmniej taka była SM03 45 która stacjonowała w Gliwicach. Czyli fabryczna seria 2Ls150.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.016 531 30
Czy to możliwe, że zdjęcie jest wcześniejsze, niż 1976?
A dlaczego nie? Na budce widać napis DOKP Warszawa, a w 1975 roku przeprowadzono reorganizację PKP i powstały nowe okręgi ze zmienionymi nazwami. Warszawa była siedzibą Centralnej DOKP i taki napis pojawił się na pojazdach.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.721 65 3
Co do datowania zdjęcia SM03 47 to rzeczywiście może ono być wykonane wcześniej ale też nie koniecznie bo zmiany zmianami a na "gruncie" bywało różnie a takie małe lokomotywy nie były w centrum uwagi decydentów.
 

MarcinŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
239 12 2
Co do datowania zdjęcia SM03 47 to rzeczywiście może ono być wykonane wcześniej ale też nie koniecznie bo zmiany zmianami a na "gruncie" bywało różnie a takie małe lokomotywy nie były w centrum uwagi decydentów.
Otóż nie, za komuny tego pilnowano. W takiej, nawet małej, szopie byletat od wszystkiego. Jak przyszedł dekret by zmienić oznaczenia to pewnie w ciągu kilku tygodni to zrobiono. Dopiero później na kolei zapanowała degrengolada.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.275 88 0
Bardziej chodziło mi o datę rewizji, niż o zmianę nazwy DOKP w ciągu roku po zarządzeniu.

Czy mogło upłynąć 5 lat od ostatniej rewizji?

W każdym razie, widoczna data wskazuje, że lok jest w stanie aktualnym na 1971. A to podnosi wartość tego zdjęcia, bo jest bardzo mało kolorowych zdjęć taboru PKP z tego okresu.
 
K

KNG

Gość
Jak przyszedł dekret by zmienić oznaczenia to pewnie w ciągu kilku tygodni to zrobiono. Dopiero później na kolei zapanowała degrengolada.
Taaaa. Mam tu trochę kwitów jaki to wzorowy porządek panował w zakresie sygnałów końca pociągu.
1644518767437.png

1644518814855.png

1644518845401.png

1644518893026.png

1644518946320.png

1644518980568.png

1644519011110.png

1644519040970.png

1644519074550.png

1644519107518.png

1644519166251.png

1644519190987.png

1644519223148.png

1644519252422.png

1644519276194.png

Jak widać korespondencja w tej wielce skomplikowanej sprawie trwała tylko półtorej roku.

Bądźcie zdrowi.

Jarek
 

MarcinŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
239 12 2
No ale co ma piernik do wiatraka? Wiem, że był problem z końcami pociągów, czasem brakowało garów czy tarcz i wisiała miotła czy gałąź na ostatnim wagonie. A czasem nic bo się drużynie nie chciało zawieszać, czy po prostu ktoś to ukradł.
 

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
144 1 0
Tak czytając te telegramy dochodzę do wniosku, że kolej to była instytucja dzielnie walcząca z problemami, które sama sobie tworzy. Przecież za jakiś czas okazało się że za końcówki mogą robić zwykłe odblaskowe tarcze, a ich założeniem może zajmować się drużyna trakcyjna, bo jak wiadomo pociąg bez lokomotywy i maszynisty nie odjedzie.
 

Podobne wątki