• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

LechZ

Użytkownik
Reakcje
16 0 0
Co ciekawe w 15 minucie na przejeździe kolejowym nadjeżdża pociąg towarowy prowadzony przez ET21 i gdy lokomotywa wyjdzie z kadru natychmiast jest drugie ujęcie, lokomotywa od tyłu, tylko, że ... to już jest EU20. I wagon za lokomotywą też inny.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.016 531 30
To nie zarzut i nie twierdzę, że nie miał, po prostu mnie się to średnio podoba. W latach 90. poszczególne lokomotywy często różniły się szczegółami malowania i jedne były lepsze, inne gorsze. Bez tego paska wyglądałoby lepiej - ale to tylko moje zdanie.
 
Reakcje
3.696 31 0
Miał, ale na zaprezentowanym zdjęciu miał także żółte poręcze, które (moim zdaniem), dopełniały całości i bardziej komponowały się z żółtym pasem. Fajnie, że przywracane są malatury pojazdów z czasów ich służby sprzed 20 - 30 lat. Można mieć większe czy mniejsze zastrzeżenia (taka natura ludzka :LOL:), ale według mnie, bardzo pozytywnie, zmieniło to "ogólny obraz" taboru kolejowego w ciągu ostatnich kilku lat. Dla mnie, możliwość zobaczenia w planowej eksploatacji seledynowo-zielonych (jasno zielono - ciemno zielonych) lokomotyw, w tym z żółtymi czołami, jest sentymentalnym powrotem do lat, kiedy zaczynałem interesować się kolejnictwem. Wśród obecnych "historycznych malowań", dla mnie osobiście, jednym z ciekawszych i "ładniejszych" jest EP07-376 z pomarańczowymi pasami na boku, nawiązującymi do lokomotyw naprawianych w ZNTK Nowy Sącz od wiosny 2002 do przełomu 2002/2003 (po przywróceniu zielonych czół).
 

Hubekk

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Taką ciekawostkę znalazłem na fb. Ktoś zgadnie gdzie to? Zobacz załącznik 874072
Dowolne miejsce w Polsce. Ale strzelam. Warszawa Włochy, na wysokości ul. Popukanej 51. Nieistniejąca odnoga EKD/WKD do Włoch. Po lewej Parafia pw. Matki Bożej Salentyńskiej, na wprost stacja PKP Włochy, za nami skrzyżowanie Popularna z Mikołajską i dalej z Krańcową. Widoczna kamienica już nie istnieje. Ale brakuje sieci trakcyjnej, może odnoga jest w trakcie likwidacji w 1971 roku.
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.220 52 6
Dowolne miejsce w Polsce. Ale strzelam. Warszawa Włochy, na wysokości ul. Popukanej 51. Nieistniejąca odnoga EKD/WKD do Włoch. Po lewej Parafia pw. Matki Bożej Salentyńskiej, na wprost stacja PKP Włochy, za nami skrzyżowanie Popularna z Mikołajską i dalej z Krańcową. Widoczna kamienica już nie istnieje. Ale brakuje sieci trakcyjnej, może odnoga jest w trakcie likwidacji w 1971 roku.
Nie wiem czy to strzał ale identycznie jest to opisane na fb
 
Reakcje
3.696 31 0
Warszawa Włochy, na wysokości ul. Popukanej 51
Nie wiem czy to strzał ale identycznie jest to opisane na fb
... a co to za ul. Popukana ? ;) czy to jakaś stara nazwa ul. Popularnej ? ... teoretycznie każda "Popukana", jak dużo osób z niej korzysta, może stać się "Popularną" ;):LOL:

Za wąsko. Na Popularnej tor biegł z boku jezdni (https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=159&okno=galeria&photoid=26112) Nie pasuje też kształt wież kościoła.
Akurat to na pewno jest ul. Popularna w stronę kościoła Parafii pw. Matki Bożej Saletyńskiej (a nie Salentyńskiej, jak ktoś na fb pisze), dwie wieże po lewej idealnie pasują do dawnego wyglądu kościoła:

W-wa Włochy..jpg


zdjęcie ze strony: https://warszawa.saletyni.pl/historia-parafii/

Na marginesie, powyższe zdjęcie kościoła jest prawdopodobnie z lat 60-tych, róg ul. Popularnej i Sobótki, jeżeli tor biegł tuż przy krawędzi ul. Popularnej, po lewej, patrząc w kierunku kościoła (jak na zdjęciu z fb), to na powyższym zdjęciu toru już chyba nie ma...
 
Ostatnio edytowane:

Hubekk

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Nie wiem czy to strzał ale identycznie jest to opisane na fb
a możesz podać link do tego tego zdjęcia na FB ?
akurat we Włochach się wychowałem. Pierwszy rzut oka. Widzę kościół, kamienice i strzał. Te baraki po lewej lub pozostałości po nich były bodajże jeszcze w późnych latach 80. Pod tą kamienicą był przystanek linii 173. Z tyłu za kościołem jest szkoła podstawowa nr. 94. Przez te miejsce przełaziłem całe dzieciństwo ale za moich czasów toru kolejki już nie było.
Popularna tu jest wąska ale od ulicy Techników do ulicy B. Chrobrego (w głąb za stonką ) jest szpaler drzew z obu stron. Ale czy kolejka jechała ulicą czy bokiem tego nie wiem. Kościół był przebudowywany stąd inna wieża na zdjęciu niż obecnie.
Generalnie w Internecie jest mało zdjęć EKD z powojennych Włoch jak również lat 60-70. W załączeniu zdjęcie lotnicze z 1976-1977 ze strony urzędu m. Warszawa. Zaznaczony kościół z dwoma wieżami oraz widoczna po prawej stronie kamienica.
 

Załączniki

Hubekk

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Co jest najciekawsze sam budynek kasy biletowej PKP Włochy do dziś praktycznie bez zmian.
Bardziej tylko obskurny z zamurowanymi z jednej strony drzwiami i wydzierżawionymi pomieszczeniami na lokale spożywcze.
Kiedyś drzwi z obu stron, trzy okienka kasowe, WC, automat telefoniczny i co ciekawe telefon dla kolejarzy,. No i automaty biletomaty w postaci wysokich szaf.
 

Podobne wątki