• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.253 56 6
Dowolne miejsce w Polsce. Ale strzelam. Warszawa Włochy, na wysokości ul. Popukanej 51. Nieistniejąca odnoga EKD/WKD do Włoch. Po lewej Parafia pw. Matki Bożej Salentyńskiej, na wprost stacja PKP Włochy, za nami skrzyżowanie Popularna z Mikołajską i dalej z Krańcową. Widoczna kamienica już nie istnieje. Ale brakuje sieci trakcyjnej, może odnoga jest w trakcie likwidacji w 1971 roku.
Nie wiem czy to strzał ale identycznie jest to opisane na fb
 
Reakcje
3.837 34 0
Warszawa Włochy, na wysokości ul. Popukanej 51
Nie wiem czy to strzał ale identycznie jest to opisane na fb
... a co to za ul. Popukana ? ;) czy to jakaś stara nazwa ul. Popularnej ? ... teoretycznie każda "Popukana", jak dużo osób z niej korzysta, może stać się "Popularną" ;):LOL:

Za wąsko. Na Popularnej tor biegł z boku jezdni (https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=159&okno=galeria&photoid=26112) Nie pasuje też kształt wież kościoła.
Akurat to na pewno jest ul. Popularna w stronę kościoła Parafii pw. Matki Bożej Saletyńskiej (a nie Salentyńskiej, jak ktoś na fb pisze), dwie wieże po lewej idealnie pasują do dawnego wyglądu kościoła:

W-wa Włochy..jpg


zdjęcie ze strony: https://warszawa.saletyni.pl/historia-parafii/

Na marginesie, powyższe zdjęcie kościoła jest prawdopodobnie z lat 60-tych, róg ul. Popularnej i Sobótki, jeżeli tor biegł tuż przy krawędzi ul. Popularnej, po lewej, patrząc w kierunku kościoła (jak na zdjęciu z fb), to na powyższym zdjęciu toru już chyba nie ma...
 
Ostatnio edytowane:

Hubekk

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Nie wiem czy to strzał ale identycznie jest to opisane na fb
a możesz podać link do tego tego zdjęcia na FB ?
akurat we Włochach się wychowałem. Pierwszy rzut oka. Widzę kościół, kamienice i strzał. Te baraki po lewej lub pozostałości po nich były bodajże jeszcze w późnych latach 80. Pod tą kamienicą był przystanek linii 173. Z tyłu za kościołem jest szkoła podstawowa nr. 94. Przez te miejsce przełaziłem całe dzieciństwo ale za moich czasów toru kolejki już nie było.
Popularna tu jest wąska ale od ulicy Techników do ulicy B. Chrobrego (w głąb za stonką ) jest szpaler drzew z obu stron. Ale czy kolejka jechała ulicą czy bokiem tego nie wiem. Kościół był przebudowywany stąd inna wieża na zdjęciu niż obecnie.
Generalnie w Internecie jest mało zdjęć EKD z powojennych Włoch jak również lat 60-70. W załączeniu zdjęcie lotnicze z 1976-1977 ze strony urzędu m. Warszawa. Zaznaczony kościół z dwoma wieżami oraz widoczna po prawej stronie kamienica.
 

Załączniki

Hubekk

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Co jest najciekawsze sam budynek kasy biletowej PKP Włochy do dziś praktycznie bez zmian.
Bardziej tylko obskurny z zamurowanymi z jednej strony drzwiami i wydzierżawionymi pomieszczeniami na lokale spożywcze.
Kiedyś drzwi z obu stron, trzy okienka kasowe, WC, automat telefoniczny i co ciekawe telefon dla kolejarzy,. No i automaty biletomaty w postaci wysokich szaf.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.836 617 30
Zabawny jest komentarz:
Niezwłocznie po zamknięciu linii włochowskiej WKD (06.11.1971) przystąpiono do rozbiórki torów. Cała operacja wzbudzała duże zainteresowanie mieszkańców, jak i oficjeli wojskowych.
Jak miała nie "wzbudzać zainteresowania oficjeli wojskowych" skoro widać, że to właśnie wojsko realizowało to zadanie?
 

radek_m

Aktywny użytkownik
Reakcje
173 5 0
Do dziś stoi jeszcze posterunku odgałęźnego.
https://www.google.pl/maps/@52.1997...4!1s5yU9lgrT53Thaa3TPMrTTw!2e0!7i16384!8i8192

A wzdłuż ulicy równoległej stoją słupy trakcyjne z linią zasilającą podstację energetyczną WKD. Linia zasilająca idzie od stacji w Pruzkowie w oboe strony wzdłuż toru.
ul Równoległa: https://www.google.pl/maps/@52.1994...4!1sJ-Nh4ykYFRMPYJeLCez2dw!2e0!7i16384!8i8192

A tu wspomniany początek linii zasilającej w Pruszkowie
https://www.google.pl/maps/@52.1620...4!1sBi05mkWTb0ywOomydgpaXw!2e0!7i13312!8i6656
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.836 617 30
A wzdłuż ulicy równoległej stoją słupy trakcyjne z linią zasilającą podstację energetyczną WKD
A te słupy to nie są słupy wzdłuż dawnego przebiegu linii WKD w kierunku Ochoty, przez stary wiadukt nad linia radomską i dalej wzdłuż ulicy Drawskiej do Szczęśliwickiej? Odnoga do Włoch była po drugiej stronie torów WKD.
 

Hubekk

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
A te słupy to nie są słupy wzdłuż dawnego przebiegu linii WKD w kierunku Ochoty, przez stary wiadukt nad linia radomską i dalej wzdłuż ulicy Drawskiej do Szczęśliwickiej? Odnoga do Włoch była po drugiej stronie torów WKD.
To są pozostałości po linii na stary wiadukt w kierunku Szczęśliwic, Odnoga do Włoch była po drugiej stronie zaraz za ulicą Szybką.
W załączeniu wycinek z mapy z 1945 oraz dla porównania z 2001 roku.
 

Załączniki

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.449 32 10
Sędziszów 1994 SM04-001: w 1992 po likwidacji sędziszowskiego oddziału ZNTK Gliwice na PKP trafiły dwie (używane) lokomotywy serii 409Da i zostały wpisane na inwentarz jako SM04-001 i SM04-002
SM04 Sedziszow-k-Jedrzejow-Dworzec-Kolej-PKP-FOTOok1995.jpg
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.269 67 3
SM03 47 prawdopodobnie miała dwa zakresy prędkości a przynajmniej taka była SM03 45 która stacjonowała w Gliwicach. Czyli fabryczna seria 2Ls150.
 

Podobne wątki