• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Roco - Parowóz Ty2

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.461 443 99
Wiele maszyn mialo proste "uszy". Ładnie to wygląda @Ranger

Przy okazji.... Jeśli ktoś potrzebuje wspornika pomostów bocznych nr. 125704 to niech się spieszy, albo pozostanie zmodyfikować istniejący w modelu przy okazji przekładania zbiorników. Na stronie Roco jest już info o niskiej ilości o ile jeszcze są. Ja zamówiłem w DCC24 gdzie mają jeszcze kilka sztuk. Niestety, ale do dziś nie otrzymałem tej części jako obiecanej "dosyłki" do modelu, w którym nie było też pomostu pod dymnicę, a sklep w którym jako jeden z pierwszych zakupiłem model twierdzi, że do dziś Roco nie dosłało im tego mimo obietnic. Ile można czekać? Ja już miałem dość (niedo)-czekania więc stąd desperacji ruch zakupowy tego co jest w innych sklepach jako część płatna.
Nawet tego poddymniczego pomostu im nie dosłali (nie miała go pierwsza partia)... pomost ten sklep mi wysłał z demontażu z innych, później wysłanych im modeli na moją prośbę (które to modele mają na sklepie, do których Roco już go załączyło). Słabizna z tym... gdybym wiedział, że tak będzie nie spieszył bym się z zakupem tej pierwszej serii.
Z tego co czytałem relację @Andrzej Harassek , ten (niepoprawny) pomost pod dymnicę przydatny jest do zamocowania blaszek od kolegi @Ranger .

Piszę to informacyjnie dla osób, które kupiły model z pierwszej partii wysyłkowej od Roco bo mogą się nie doczekać ani na pomost ani na wspornik...
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.282 504 30
do dziś nie otrzymałem tej części jako obiecanej "dosyłki" do modelu
Ja przed ostatnim weekendem dostałem wiadomość ze sklepu, że nowy wspornik właśnie doszedł, a dziś go odebrałem. Mój egzemplarz miał od początku stopień z blachą pod dymnicą, brakowało jedynie tego spornika.

Kolega @garou ma rację, fabryczny stopień jest potrzebny do montażu blaszki od kolegi @Ranger - wytrawiona blaszka to tylko te ukośne blachy pod dymnica i ryflowany podest, ale bez pionowych wsporników. Od fabrycznego pomostu trzeba odciąć skośne blachy, a na pozostałą poziomą część nakleić ryflowaną część z odpowiednio wygiętymi ukośnymi blaszkami. Powtórzę, że ja wykorzystałem stopień od wcześniejszego modelu Ty2-1082, który miał tylko ten stopień, ale bez ukośnych blach.
 
OP
OP
P

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.293 93 9
Wszystko jest "demontowalne", taka skrzynia też. Widziałem stare zdjęcia znanego Ty2-911, na których ta skrzynia jest, a na późniejszych, z lat 70. XX w., i na współczesnych fotkach, skrzyni już nie ma. Nie mówiąc o różnych tendrach, z jakimi ta maszyna jeździła. Tak że wszystko jest możliwe i ten sam parowóz w pewnym okresie mógł taką skrzynię mieć, a w innym już nie.

Nawiasem mówiąc, oznacza to, że model Ty2-911 Roco, odwzorowujący parowóz z czasów III epoki, jest, przynajmniej pod tym względem poprawny, bo skrzynię ma.
O jakie zdjęcie Ty2-911 z lat 50-60.XX wieku chodzi? Ja nie znalazłem niestety żadnego takiego...
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.464 7 0
Zamontowałem pomost od kol. Rangera. Odciąłem wsporniki od pomostu fabrycznego, umieściłem je w otworach i na to przykleiłem pomost z blach za pomocą kropelki wolnowiążącej. Parowóz prezentuje się bardzo dobrze, rzekłbym zyskał prawdziwą twarz Ty2. W dolnej blaszce wyciąłem otwory na przewody powietrzne tak jak przedstawil na swoich zdjeciach kol. MIKOT.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.461 443 99
Zamontowałem pomost od kol. Rangera. Odciąłem wsporniki od pomostu fabrycznego, umieściłem je w otworach i na to przykleiłem pomost z blach za pomocą kropelki wolnowiążącej. Parowóz prezentuje się bardzo dobrze, rzekłbym zyskał prawdziwą twarz Ty2. W dolnej blaszce wyciąłem otwory na przewody powietrzne tak jak przedstawil na swoich zdjeciach kol. MIKOT.
Wrzuć fotkę jak możesz. Oczywiście pomalowałeś go zanim wkleiłeś bo jak mniemam tylko to robiłeś z tym modelem.
 
Ostatnio edytowane:

Danielew

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Cześć. Kolego Ranger jest jeszcze możliwość zakupu pomostu? Czy któryś z kolegów mógłby opisać krok po kroku jak zabrać się do zamontowania nowych podpór aby przełożyć zbiorniki?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.282 504 30
Czy któryś z kolegów mógłby opisać krok po kroku jak zabrać się do zamontowania nowych podpór aby przełożyć zbiorniki?
Krok po kroku nie będzie, ale pewne wskazówki można znaleźć w tym wątku, m.in. ja opisałem, jak zamieniłem zbiorniki. Sama zmiana miejsca jednego zbiornika jest banalnie prosta. Przedni zbiornik wyjmuje się ze swojego miejsca i wkłada w nowe miejsce - w ostoi są już odpowiednie otwory. Starą podporę (wspornik) pomostu trzeba usunąć, a nowa podpora ma dwa wystające trzpienie, które wciska się w otwory w zbiorniku. Tej nowej podpory nie mocuje się ani do ostoi, ani do pomostu, a jedynie do zbiornika. Ja nie czekałem na nową podporę i adaptowałem starą, ale to trochę trudniejsza sprawa. Jednak żeby to wszystko zrobić, konieczne jest zdjęcie całego kotła z podwozia. Sposób zdjęcia kotła wraz z budką opisałem tu (wpis 718). Dostosowanie starego wspornika pomostu i sposób jego montażu pokazałem tu (wpis 750) - ale powtarzam, mając nowy wspornik nie trzeba tego tak robić. Ponowny montaż całego modelu opisałem przy okazji opisu instalacji głośników tu (wpis 775).
stary model parowozu serii 54 kolei austriackich firmy Klein
Rozumiem, że chodzi o model BR 52, ale jego producentem była chyba firma Kleinbahn, a nie Klein (ściśle mówiąc Klein Modellbahn). Nawiasem mówiąc, obie firmy już nie istnieją.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.464 7 0
Tak, to jest oczywiście model lokomotywy serii 52 kolei austriackich, którego producentem była firma Kleinbahn. Nazwę tej firmy pisano różnie, w różnych latach i na różnych opakowaniach (być może przechodziła kolejne transformacje): Klein, Kleinbahn, Klein Modellbahn, Kleinmodellbahn. Model bardzo mi się podoba, niestety sposób przeniesienia napędu uniemożliwia jego normalną eksploatację. Na torze prostym spisuje się przyzwoicie natomiast każde wejście w łuk powoduje prawie zawsze zatrzymanie się modelu.
No ale wątek jest o modelu parowozu Ty2 firmy Roco, więc wracając do naszego teigreka, jego model po zamontowaniu pomostu od kol. Rangera zyskał naprawdę bardzo ładną twarz. Do poprawy pozostały zbiorniki sprężonego powietrza i naniesienie śladów eksploatacji - tutaj lubię delikatną waloryzację.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.282 504 30
Nazwę tej firmy pisano różnie, w różnych latach i na różnych opakowaniach
Pisano różnie, bo to nie była jedna, ale dwie różne firmy, choć pochodzenie miały wspólne. Firma Kleinbahn (pełna nazwa: KLEINBAHN Mechanische Werkstätte – Spielwarenerzeugung Ing. Erich Klein e.U.) powstała w 1947 roku. Klein Modellbahn Ges.m.b.H. została założona w 1984 roku w wyniku wydzielenia się części firmy Klein. Od tego czasu obie firmy, Kleinbahn i Klein Modellbahn funkcjonowały równolegle, ale druga z nich, Klein Modellbahn zakończyła działalność wcześniej, już w 2010 roku, podczas gdy Kleinbahn działała jeszcze do 2021 roku. Model BR 52 produkowała firma Kleinbahn, a nie Klein Modellbahn.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.461 443 99
Tak, to jest oczywiście model lokomotywy serii 52 kolei austriackich, którego producentem była firma Kleinbahn. Nazwę tej firmy pisano różnie, w różnych latach i na różnych opakowaniach (być może przechodziła kolejne transformacje): Klein, Kleinbahn, Klein Modellbahn, Kleinmodellbahn. Model bardzo mi się podoba, niestety sposób przeniesienia napędu uniemożliwia jego normalną eksploatację. Na torze prostym spisuje się przyzwoicie natomiast każde wejście w łuk powoduje prawie zawsze zatrzymanie się modelu.
No ale wątek jest o modelu parowozu Ty2 firmy Roco, więc wracając do naszego teigreka, jego model po zamontowaniu pomostu od kol. Rangera zyskał naprawdę bardzo ładną twarz. Do poprawy pozostały zbiorniki sprężonego powietrza i naniesienie śladów eksploatacji - tutaj lubię delikatną waloryzację.
Podobno też na tym modelu sprężarka nie jest polska (H11a4) tylko niemiecka, różniąca się. Taką informację uzyskałem od jednego z kolegów przy okazji zamawiania biżuterii do tej lokomotywy. Pewnie wielu z was nie będzie sobie tym zaprzątało głowy :) Ja za namową zakupiłem też odpowiednią sprężarkę do wymiany.
Jedno "ale". Parowóz ten zapewne migrował z wyglądem w czasie i być może wcześniej miał taką armaturę jak Roco wykonało. Ja będę chciał go przenieść czasowo w lata 80-te i dać inny numer jak już wspominałem. Dlatego info o sprężarce nie jest wiążące, bo zapewne związane jest z umiejscowieniem swojego modelu w czasie.
Lokomotywa z tym numerem, którą Roco wykonało w modelu, też różnie wyglądała. Chyba widziałem zdjęcia na których np. ma trzecią lampę na drzwiach dymnicy i inżektor Nathana po prawej stronie... ale o tym już koledzy wspominali wcześniej. Taka dygresja tylko.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.282 504 30
Parowóz ten zapewne migrował z wyglądem w czasie i być może wcześniej miał taką armaturę jak Roco wykonało.
Po pierwsze, nie "zapewne", a na pewno. Po drugie, nie "migrował", a zmieniał wygląd. Słowo "migrować" oznacza zmianę miejsca zamieszkania, a ostatnio także zmianę programu, usługodawcy itp. ale jednak nie zwykłą zmianę wyglądu, czy zmiany wyposażenia. I po trzecie, Ty2-697 nie "być może wcześniej miał taką armaturę, jak w modelu Roco", a na pewno - są zdjęcia z wcześniejszych lat, jedno z 1973 roku było tu publikowane, parowóz nie miał jeszcze inżektorów Nathana i Metcalfe'a-Friedmanna. Z jednym tylko mogę się zgodzić:
o tym już koledzy wspominali wcześniej
:p
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 8
Tabor 0
Tabor 19
A
Tabor 5
Tabor 17

Podobne wątki