• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:25 [relacja + galeria] Precyzyjny parowóz towarowy Ty2 - KONIEC

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.041 6 0
Jan kowalski prywatnie poinformował mnie ,że nie przeczytał

w ogóle tekstu , -dlaczego?- zapytałem
-!
-hm.. no tak, jasne ,też tak uważam
-mi na ten przykład też czasami się nie chce czytać b ,wolę oglądać.
-a już myślałem ,że to tender wersji węglowo -olejowej,bo to ładnie zrobione,nawet rdza na górze podwójnego dna tendra dwói .
 
OP
OP
Precyzyjny

Precyzyjny

Aktywny użytkownik
Reakcje
167 2 0
Ta rdza na "górze podwójnego dna" przypadkowa. Będzie to przysypane węglem i nic nie będzie widać, a w tym miejscu próbowałem pędzelki i kolory farb, zanim położyłem je na właściwe miejsca.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.041 6 0
czesiek koniecznie chce coś napisać

Panie Precyzyjny-jak pracowałem w Rumunii jako maszynista na kopciuchach (hansach)150-, maszyna na której pracowałem,to (numer 1000) i ten akurat hans miał baniak na mazut ułożony na dnie skrzyni węglowej ,tak jak w modlelu Pana ,wszystkie inne hansy miały przedłużoną skrzynię węglową o skrzynię mazutową ,i to Pańskie cudo przypomniało mi tamte czasy.
Dziekuję czesiowi
moja rada to nie robić wersji rumuńskiej czesia ,tylko dla atrakcyjności pomnika zrobić wersje bez węgla i z węglem (miał prawdziwy wegla kamiennego zmieszać z wikolem i wlać to do wcześniej przygotowanej formy krztałtu wnetrza skrzyni i skupina weroja -jakby powiedział czesio lub przynajmniej coś do środka włożyc na wieczną rzeczy pamiątkę -czesiek proponuje blotjokonesco ,-nie wiem co to
 
OP
OP
Precyzyjny

Precyzyjny

Aktywny użytkownik
Reakcje
167 2 0
Obejrzałem jeszcze raz fotki i stwierdziłem, że w tym świetle jednak spawy są zdecydowanie mało widoczne. Dlatego też jeszcze raz zrobiłem zdjęcia boku w innym ustawieniu i oświetleniu, teraz dopiero te spawy widać porządnie. Oto efekt poprawkowej sesji zdjęciowej:



Porobiłem też fotki paru detali:



I na koniec fotka nowych dorobionych elementów - są to oliwiarki - w prawdziwym parowozie z tych zbiorniczków spływał przewodami olej do smarowanych części:



Będę wdzięczny za wasze komentarze, uwagi i sugestie dotyczące budowanego modelu.
 
OP
OP
Precyzyjny

Precyzyjny

Aktywny użytkownik
Reakcje
167 2 0
Witam

Wszyscy chyba wyjechali na wakacje, bo aktywność na forum jest chyba trochę niższa. Nie zrażony tym postanowiłem zaprezentować dalszy ciąg, mam nadzieję, że znajdą się oglądający. Dużo tego nie ma, bo czasami jest taka duchota, że nic się nie chce robić.

Model parowozu straszne się kurzy, czas pomyśleć o gablotce. A ta musi na czymś stać, zresztą jak i sam model. Zrobiłem więc podstawkę pod model w formie torów. Tory, jak to u mnie, są uproszczone. Śrub łączących szyny z podkładami nie znajdziecie, a jak ktoś zapyta jak to się trzyma, to napiszę, że jest przyklejone wikolem. :)

Oto kilka zdjęć z poszczególnych etapów budowy podstawki:

Na przygotowaną deskę przyklejamy podkłady, ramkę, malujemy i sypiemy tłuczeń,



dodajemy ziemię,



montujemy szyny i robimy "brudzing".



Malujemy ramkę na właściwy kolor i sprawdzamy, czy parowóz pasuje do toru:




Nawęgliłem też tender i zrobiłem mały klimacik w postaci włożonej łopaty oraz dorobiłem sprzęg tendrowy:





Będę wdzięczny za wasze komentarze, uwagi i sugestie dotyczące budowanego modelu.
 
OP
OP
Precyzyjny

Precyzyjny

Aktywny użytkownik
Reakcje
167 2 0
Pod wpływem "miażdżącej krytyki" Uboottda na czarnym forum, postanowiłem trochę dobrudzić tender i chyba teraz wygląda to korzystniej.

Oto zdjęcia (jeszcze gorące):





Jak widać czytam wszystkie wasze uwagi i jeśli można je wykorzystać do polepszenia wyglądu modelu, to robię poprawki.
 

hugwa

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
374 26 4
No to jeszcze ja Cię zmiażdżę, ostatnio na lubelskiej starówce Cię z tym i owym obgadywaliśmy. Wyszło nam, żeś totalnie spierniczył ten model, bo nie ma odprysków farby i rdzy na pokrywach otworów wlewowych, które powinny być w miejscu oparcia ich o odbojniki. :cool:
 
OP
OP
Precyzyjny

Precyzyjny

Aktywny użytkownik
Reakcje
167 2 0
Niestety Hugwa jesteś w błędzie. Na tych pokrywach wlewowych będą jeszcze przymocowane kątowniki, które z całym systemem dźwigni te klapy podnosiły. I właśnie na tych kątownikach opierały się te klapy o ogranicznik i co najwyżej tam mogą być takie ślady, chociaż na tym zdjęciu Ty2 911 takich śladów nie widzę.



(Autorem zdjęcia jest Snimek z Czech)
 
OP
OP
Precyzyjny

Precyzyjny

Aktywny użytkownik
Reakcje
167 2 0
Witam

Oto dalszy ciąg moich zmagań z tendrem. Zrobiłem taki element, chyba jest to jakiś ręczny hamulec, ale na 100% nie wiem. Ośka na górze i dole minimalnie się rozmija, ale nie szło zrobić lepiej ze względu na różnicę płaszczyzn w pionie, a faktycznie przelotowego otworu lekko skośnego nie chciałem wiercić, bo bałem się uszkodzenia modelu. Jak będzie założony brezentowy fartuch połączeniowy, to tego nie będzie z boku widać, a od przodu jest prosto.



A to drugi element, którego przeznaczenie nie jest mi znane. Wygląda to na jakiś wziernik rewizyjny, awaryjny wlew albo odpowietrzanie - może ktoś wie ?



Następnie zrobiłem część napędową układu hamulcowego, czyli zbiornik sprężonego powietrza, zawory rozrządcze, cylinder hamulcowy, dźwignie i przewody. Oczywiście w modelu nie mogło zabraknąć śrub i zawleczek:







Tender od dołu jest bardziej przyrdzewiały i brudny niż boki, bo tam nikt go specjalnie nie czyścił i ropował.

I na zakończenie kilka fotek ogólnych:







Przepraszam za słabe zdjęcia, ale dzisiaj jest w Gdyni zachmurzenie i przez to słabe oświetlenie. A do niedzieli pewnie nie chcielibyście czekać.

Będę wdzięczny za wasze komentarze, uwagi i sugestie dotyczące budowanego modelu.

PS. Hugwa nie wiedziałem, że potrafisz szczekać :grin:
 

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
Zaj......ste.Szkoda że taki duży :sad: Zrób taki w 1:87

Piękna robota.Pokazywałem znajomemu maszyniście zdjęcie wnętrza budki.Facet 30 lat spędził w takich budkach i nie zajarzył że to model :D
 

lotnik

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Panie Precyzyjny - specjalnie zarejestrowałem się na tym forum aby coś z siebie wydusić , bo od pierwszych chwil śledzę Pana DZIEłO i zatyka mnie co można uczynić z kartonu . ja kartonówkami zajmuję jakieś 25 latek ale po tym co tu zobaczyłem czuję się jakbym dopiero zaczynał :oops: Wychowywałem się ok 300m od parowozowni Szczytno (woj. warmińsko-mazurskie) stąd ogromny sentyment do parowozów !
Dzięki Pańskim relacjom odważyłem się na budowę mojego pierwszego modelu parowozu (ol49 skala 1/25) i wygląda na to że przy "czajniczkach" już zostanę . pozdrawiam i wytrwale kibicuję wszystkim Pana poczynaniom .
a to że szczęki szukam od dawna - to już ktoś tu pisał :grin:
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.041 6 0
w ostatniej wizji Precyzyjnego tendra , na pierwszym zdjęciu od lewej , na którym jest detal -hamulec ręczny tendra ,moja uwaga, cięgło główne tego hamulca -to jeden i ten sam element w linii prostej , przechodzący przez ramę -rant -krąg.
 
OP
OP
Precyzyjny

Precyzyjny

Aktywny użytkownik
Reakcje
167 2 0
Witam kolegów

Przedstawiam dalszy ciąg prac nad tendrem. Najpierw zrobiłem rurę ogrzewania parowego oraz przykleiłem tabliczki:



Następnie przykleiłem lampy i zrobiłem układ dźwigniowy do podnoszenia klap wlewu wody:



Hoart chyba o to Ci chodziło?


Na końcu zrobiłem lemiesze, stopnie, dokleiłem elementy sprzęgające i zderzaki. Sprzęg jak widać na zdjęciach jest ruchomy:



Na koniec kilka fotek całości:







Skrzynia tendra jest w zasadzie skończona. Pozostało zrobić elementy połączeniowe z parowozem, ale to dopiero wtedy, gdy skrzynia stanie na kołach. Teraz zabieram się za budowę wózków jezdnych.

Będę wdzięczny za wasze komentarze, uwagi i sugestie dotyczące budowanego modelu.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.169 29 2
Precyzyjny napisał(a):
Zacznę od tej dźwigni - może ktoś wie do czego to służy ?
Obrazek
Obrazek
Do szlakowania parowozu. Przy pomocy tej dźwigni opróżnia się popielnik.

Precyzyjny napisał(a):
A to drugi element, którego przeznaczenie nie jest mi znane. Wygląda to na jakiś wziernik rewizyjny, awaryjny wlew albo odpowietrzanie - może ktoś wie ?
Obrazek
Jak się nie mylę, to do dawkowania sodafosu. W sumie też bez wchodzenia na tender można sprawdzić ilość wody w tendrze.

Ten model to prawdziwe mistrzostwo! Mam nadzieję, że Twoja praca zostanie odpowiednio nagrodzona na jakiś wystawach.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Podobne wątki