• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Polskie lokomotywy przemysłowe i manewrowe

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.935 119 22
Że też nikt nie beknął za to, że po zmodernizowaniu wszystkich 4 sztuk za nie małe pieniądze, nadal nie potrafiono znaleźć sensownego zajęcia na dłużej dla tych maszyn. Tym sposobem modernizacja poszła na marne.

W ogóle szkoda że taki los spotkał te maszyny. Na przykład w Czechach są eksploatowane elektryczne lokomotywy manewrowe, u nas widać się nie da. Czy naprawdę są ku temu poważne powody i to takie aktualne przez wszystkie lata istnienia tych maszyn, czy może górę bierze przyzwyczajenie że jak lokomotywa manewrowa to tylko spalinowa?
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.599 64 3
Po prostu PKP Cargo to firma dziad. I to wszystko co mogę na ten temat wyrazić w cenzuralnych słowach, a i tych niecenzuralnych jest za mało w słowniku by wyrazić moje emocje wobec tego procederu. :mad::mad::mad:
 

Ufo

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
268 1 1
Po prostu PKP Cargo to firma dziad. I to wszystko co mogę na ten temat wyrazić w cenzuralnych słowach, a i tych niecenzuralnych jest za mało w słowniku by wyrazić moje emocje wobec tego procederu. :mad::mad::mad:
Nie tylko Cargo, ale takie IC - również. Był rzekomo rozważany pomysł kupienia tych EM10 i zastosowania do manewrów na największych stacjach postojowych, ale oczywiście przeważyły głosy tych, którzy od zawsze są przeciwni zmianom i modernizacji systemu pracy. We Wrocławiu argumentowano to tym, że EM10 nie wjedzie na jeden (!) tor na grupie postojowej. Zapomniano już o tym, że od wielu, wielu lat w przypadku braku lokomotywy spalinowej na przetok wyjeżdża elektrowóz, który doskonale się tam sprawdza. Kiedyś ładne parę godzin wyjeździłem na manewrach na EP09 nawet, na siódemkach to już nawet nie jestem w stanie zliczyć...
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.935 119 22
No widzicie sami. Nawet z własnego doświadczenia wiecie, że elektryki na manewrach można stosować. Tym bardziej sprawdziła by się maszyna jednokabinowa. Ale widać przez tyle lat Ci co o takich rzeczach decydują nie zauważyli że w tym jest potencjał.
Co za głupia niegospodarność, by wpierw po wyprodukowaniu nie móc znaleźć stałego zajęcia tym lokomotywom, a później mimo to je zmodernizować gruntownie i ponownie nie móc dla nich znaleźć zajęcia.
 

ignacy500

Znany użytkownik
Reakcje
688 18 0
No widzicie sami. Nawet z własnego doświadczenia wiecie, że elektryki na manewrach można stosować. Tym bardziej sprawdziła by się maszyna jednokabinowa. Ale widać przez tyle lat Ci co o takich rzeczach decydują nie zauważyli że w tym jest potencjał.
Co za głupia niegospodarność, by wpierw po wyprodukowaniu nie móc znaleźć stałego zajęcia tym lokomotywom, a później mimo to je zmodernizować gruntownie i ponownie nie móc dla nich znaleźć zajęcia.
Pewnie sytuacja na świecie szybciej się zmienia niż podejmowanie i wykonalność decyzji. Bezwładność systemu decyzyjnego jest porażająca (w każdej dziedzinie) i brakuje odważnych ludzi.
Niedawno rozmawiałem z maszynistami na jednej ze stacji w kujawsko-pomorskim i powiedzieli mi, że teraz w manewrówce jest dobry czas na malutkie lokomotywy spalinowe.
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.587 120 86
@ignacy500 "'Niedawno rozmawiałem z maszynistami na jednej ze stacji w kujawsko-pomorskim i powiedzieli mi, że teraz w manewrówce jest dobry czas na malutkie lokomotywy spalinowe."
Dlatego będzie się pojawiać coraz więcej lokomotyw typu np.: EffiShunter 300
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.458 148 0
Że też nikt nie beknął za to, że po zmodernizowaniu wszystkich 4 sztuk za nie małe pieniądze, nadal nie potrafiono znaleźć sensownego zajęcia na dłużej dla tych maszyn. Tym sposobem modernizacja poszła na marne.

W ogóle szkoda że taki los spotkał te maszyny. Na przykład w Czechach są eksploatowane elektryczne lokomotywy manewrowe, u nas widać się nie da. Czy naprawdę są ku temu poważne powody i to takie aktualne przez wszystkie lata istnienia tych maszyn, czy może górę bierze przyzwyczajenie że jak lokomotywa manewrowa to tylko spalinowa?
Taki trochę [OT]. Zniszczyli 4 lokomotywy EM10, no trudno. Ale jak opisać zniszczenie całej serii, też nie takich starych, lokomotyw SP32 ??? :(
 

Podobne wątki