• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Opowieści dziwnej treści czyli Piotra i Pawła kolejowe peregrynacje

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
409 1 0
W tym strumyku o mało co się nie skompałem, próbując się oprzeć o ten drewniany słupek, który był lekko osadzony. :)
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.222 508 29
Sobota, wstajemy jemy śniadanko, idziemy do sklepu który jeszcze jest zamknięty, czekamy, robimy zakupy i do domu.
Gotowość bojowa około pięciu minut, jak na starego dziada , mniej starego i "młodziaka" tempo imponujące.
Na początku udajemy się w miejsce gdzie z wydzielonego toru pociągi wjeżdżają w miasto, mamy konkurencję, jakaś ekipa telwizyjna? , sądząc po wypasionym sprzęcie, starczy dla wszystkich.
Czekamy zerkając na okoliczne zabudowania.

DSC_0732.JPG


I wreszcie słychać a po chwili widać.

DSC_0013.JPG


DSC_0738.JPG


DSC_0021.JPG


Pędzimy dalej.

DSC_0028.JPG


Wszędzie reklamy kolejki.

DSC_0749.JPG


Czekamy na następny pociąg (inna lokomotywa).

DSC_0038.JPG


DSC_0044.JPG


Jedziemy w stronę stacji Steinerne Renne, po drodze łapiemy BR 99 7232-4

DSC_0049.JPG


Wspomniana stacja.

DSC_0768.JPG


I poniżej przy drodze prowadzącej do stacji elektrownia wodna, działająca, niestety nikogo nie było w pobliżu, ani żadnej informacji o możliwości zwiedzania, natomiast w drugiej części budynku jest hotel.

DSC_0767.JPG


Stary mechanizm jazu, wyrzutu wody z elektrowni.

DSC_0770.JPG


I mostek, niestety zamknięty.

DSC_0769.JPG


A obok szyna.

DSC_0771.JPG


Po drugiej stronie drogi zabudowania, jak się okazuje był tu obóz, dziś wokół zabudowań szczelny płot, niczego ciekawego nie widać.

DSC_0796.JPG


Opodal terenowa wystawka poświęcona przemysłowi wydobywczemu granitu, być może kopalnia/kamieniołom był związany z obozem, ciekawe ze nikt tego nie pilnuje, ale tez nikt nie niszczy.

DSC_0777.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.222 508 29
Są też akcenty kolejowe.

DSC_0772.JPG


Drewniana konstrukcja dźwigu ma napęd całkiem nie drewniany i dość leciwy.

DSC_0774-crop.JPG


Kilka podkładów ze szlaku przed stacją w okolicach mostu.

DSC_0806.JPG


DSC_0807.JPG


DSC_0808.JPG


I szyna.

DSC_0805.JPG


Podczas oczekiwania na pociąg zbieramy takie czerwone gumijagody.

DSC_0779.JPG


Rozstawiamy się w różnych miejscach, ciekawostka , turyści idący w góry zatrzymują sie słysząc gwizdawkę parowozu, wyciągają deseczki, ale żaden nie wchodzi mi w kadr, pozdrawiają i chowają się tak aby komuś nie zepsuć zdjęcia, u nas nieprawdopodobna sytuacja.

Jedzie BR 99 7241-5 najpierw go łapie Piotrek.

DSC_0060.JPG


DSC_0071.JPG


DSC_0082.JPG


Potem ja, ciekaw jestem zdjęcia Mateusza.

DSC_0788.JPG


Jedziemy dalej gdzie nas oczy poniosą, mamy ten komfort, że gdzie nie staniemy tam będzie parowóz (to żart, mamy rozkład jazdy).
Budki reklamowo- wskaźnikowo i chyba elektryczne, świetny pomysł.

DSC_0809.JPG


Jedzie pociąg z daleka, jedzie i tyle po nim zostaje.

DSC_0815.JPG


DSC_0821.JPG


A tu wśród lasów i wzgórz następny 99 7237-3.


DSC_0829.JPG


I w dolinie 99 7241-5

DSC_0800.JPG


I tyle na dziś, jako jeden z nielicznej grupy pracujących obywateli tego kraju, muszę się jutro postarać, dlatego idę lulu.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.222 508 29
Pawle, pozazdrościć, że WAM się udało to wszystko...od ekipy po talarki i wspomnienia pisząc...

Spokojności i pozdrawiam,...

Również Cię pozdrawiamy i spokojnej służby.
Na czterech stronach formatu A4 Mateusz rozpisał minuta po minucie co i gdzie będziemy robić, musiało się udać.:)
Nieczęsto spotykamy się z taką organizacją, na takich wyjazdach lepiej się zmęczyć i narzekac na bolące nogi, niż się nudzić i zastanwiać co robić.
 

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
1.748 38 3
Jak zwykle wspaniała relacja :)
Ten pociąg jadący tuż obok budynków, no coś pięknego. U nas w Wąbrzeźnie oczywiście zlikwidowali tego typu szlak :(
Paweł, czekamy na ciąg dalszy.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.222 508 29
Drei Annen Hohne stary dworzec lub jak go tu nazywają "dolny", przebieg linii był kiedyś inny, inne tez były odgałęzienia, trzeba by zerknąć w fachową literaturę przed następną wizytą.
Niestety kompletna ruina.

DSC_0866.JPG


DSC_0867.JPG


Dalej w las, przygotowania do łowów i trwanie w zasadzce.

DSC_0835.JPG


DSC_0836.JPG


I jest.

DSC_0841.JPG


Samochód zostawiliśmy na jakimś wyrębie, dalej nie wolno, park narodowy, łazimy nabijając kilometry, oczywiście z rozkładem w rączkach.
Ruch zadowalający, co ja mówię, ruch jest zabójczy, pełnie szczęścia.

DSC_0854.JPG


DSC_0864.JPG


Ogrodzenie drogi na zakręcie usytuowanym nad urwiskiem, oczywiście z szyn, niestety nie ma zbyt wielu cech, no ale jakieś są.

DSC_0869.JPG


DSC_0870.JPG


DSC_0871.JPG


DSC_0873.JPG


I parowóz.

DSC_0884.JPG


I jeszcze jeden.

DSC_0920.JPG


Krzyżowanie w Schierke.

DSC_0926.JPG


I na jednym z wielu przejazdów.

DSC_0935.JPG


Król Gór

DSC_0915.JPG


Za chwilę wracam idę po marchewkę na surówkę.:)
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.222 508 29
Ponieważ podczas zejścia z Broken i "dzisiejszej" gonitwy, widzieliśy tunel z oddali, odległość była spora, nie odważyliśmy się tam dojść z miejsca gdzie polowaliśmy na pociągi, ale przecież od czego jest samochodzik i gps, po dość długich poszukiwaniach znaleźliśmy drogę prowadzącą do wiaduktu, a raczej do jej przecięcia z torem kolejowym, parkujemy i znów moje ulubione słowo "Verboten" no ale to ciągle ten sam park narodowy, według mapy mamy do przejścia 1500 m i do pokonania różnice stu metrów, podrywam jak koisarz ludowy mój skromny oddział i narzucając tempo za cenę utraty życia;), zachęcam do marszu, lekko nie było.
Szliśmy ta drogą.

DSC_0370.JPG


Po drodze kolejny polowy skansen/muzeum, tym razem rekonstrukcja urządzenia odwadniającego kopalnię, przedziwna rzecz u nas niepilnowane, spłonęło by szybciej niż wysypisko śmieci w Zgierzu, kilka zdjęć, urządzenie jest oryginalne, nowa jest tylko pompa i częściowo koło wodne napędzające całą machinę.

DSC_0939.JPG


DSC_0937.JPG


DSC_0938.JPG


DSC_0940.JPG


Docieramy do wiaduktu tu musimy wejść na tory ponieważ droga do tunelu nie dochodzi.

DSC_0372.JPG


Mur oporowy skarpy obok wiaduktu, płynie tam jakiś ciek wodny, ale słabo widoczny.

DSC_0371.JPG


Oto i on, ten tunel.

DSC_0333.JPG


DSC_0943.JPG


Obok wiaduktu stara ładownia, wszystko zarośnięte, ale da sie jeszcze dostrzec jej ślady, tym bardziej że na tablicy, nie zniszczonej jest zdjęcie i informacja o jej przeznaczeniu, nie ma na zdjęciu drzew i widać boczny tor i po lewej jakiś inny odcinek torów.

DSC_0966-crop.JPG


A oto ona, ładownia i ja który na nią włażę.

DSC_0970.JPG


DSC_0361.JPG


DSC_0967.JPG


Obok pomnik bardzo stary.

DSC_0942.JPG


Portale tunelu.

DSC_0949.JPG


DSC_0945.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.222 508 29
Data budowy 189-1 lub 4 lub 7 głowy nie dam, ale jest stary.

DSC_0945 (2)-crop.JPG


I trochę od środka, bo przecież być obok tunelu i nie przejść przez niego, długi nie jest, w zasadzie to tunelik, ale ma nawet wnęki w których można się schronić.

DSC_0953.JPG


Dwie szyny zanim pojawi się pociąg.

DSC_0913.JPG


DSC_0914.JPG


Ta druga mimo iż młodą jest, pozostaje dla mnie zagadką, pomocy Panowie.
Niestety znów kłopoty z dodawaniem zdjęć:(, poczekamy.
 
Ostatnio edytowane: