• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Opowieści dziwnej treści czyli Piotra i Pawła kolejowe peregrynacje

OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.258 496 29
Że jeszcze nikt nie zainteresował się produktem żelaznym... Niepijąca okolica czy jak (ostatnie zdjęcie)? :niepewny:
Nie wszystkich jednaką swoją miarą mierzyć można.

Układ torowy o ile udało nam się go dokładnie obejrzeć jest kompletny jeno zarośnięty okrutnie.

DSC_0079.JPG


DSC_0087.JPG


DSC_0090.JPG


Bocznica opodal budynku stacyjnego do nieistniejących magazynów GS-u

DSC_0091.JPG


Wyjazd w stronę świata wielkiego.

DSC_0101.JPG


Lokomotywownia.:niepewny:

DSC_0078 (2).JPG


DSC_0086.JPG


Koziołek, słupek i cecha.



DSC_0080.JPG


DSC_0083.JPG


DSC_0082-crop.JPG


Magazyn i ?

DSC_0088.JPG


DSC_0092.JPG


DSC_0094.JPG


Budynek stacyjny, o jakiś młodzieniec mi w kadr się .. wszedł.



DSC_0096.JPG


DSC_0098.JPG


Artefakt.

DSC_0095.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.258 496 29
Kotek trzyłapek ofiara wypadku komunikacyjnego.

DSC_0100.JPG


Nie do końca oryginalna stara pompa.

DSC_0099.JPG


Szyny na rampie magazynu, mizerne i bez cech.

DSC_0103.JPG


DSC_0104.JPG


Sprawy logistyki pozostawiliśmy Piotrkowi bo nikomu nie wychodzi tak jak jemu, no i czas na nas bo jeszcze tyle atrakcji przed nami.
Psiajuchy ukradli wiadukt.

DSC_0105.JPG


CDN.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.258 496 29
Dzisiejszy odcinek bardziej krajoznawczy jest niż kolejowy, ale tez nie tak do końca, mkniemy jak szczała mijamy szykowną bramę do :niepewny: no ładną w Kościelcu.

DSC_0107.JPG


Cel przeprawa promowa w miejscowości Waki, dojeżdża się do niej odrobinę pod górkę i w łuku, Przemo dał popis szybkiej jazdy i na szczycie górki już o mało co się nie .... zresztą on tez bo wyglądało że za wzniesieniem jest już woda, całe szczęście nie, za to prom stał na "kołkach".

DSC_0108.JPG


TZW. okoliczności przyrody.

DSC_0110.JPG


DSC_0112.JPG


Nic to jest przeprawa druga niedaleko jedziemy. Miejscowość Pogorzałki a my ciągle o suchym pysku, ale o tym na końcu, noż k...a tu też nieczynny.

DSC_0113.JPG


Piotrek jako naczelny nawigator melduje że po drodze jest w miejscowości Paprotnia wieża widokowa, czy chcemy, no pewnie, oto i ona.

DSC_0117.JPG


Długi płot z podkładów, ot niespodzianka i w wielu z nich gwoździe, z ta samą data i numerem producenta.

DSC_0118.JPG


W dolinie chyba tor do jazdy.

DSC_0119.JPG


Widok z wieży powalający.;)

DSC_0121.JPG


Trochę nasza podróż sprawia wrażenie chaotycznej, ale nie jest taką , jest plan i my go realizujemy bo podjęliśmy zobowiązanie.
Gosławice trzy kominy jeden rozbierają, na potężnym wysięgniku kosz a w nim Pan az planikiem tnie stalowe elementy komina, robi wrażenie.

DSC_0124.JPG


Po drugiej stronie ulicy tor, ryzykując życie przebiegam przed tymi co na mnie polują żeby cyknąć fotkę w obie strony, tor jeżdżony.

DSC_0125.JPG


DSC_0126.JPG


Wjechaliśmy w miasto nie wiem jakie chyba Konin i doszliśmy sobie z buta do torów, gdzie pod semaforem stał "Krokodyl" 07

DSC_0132.JPG


Jak to powiedział Piotrek teraz trójkąt w Łężynie, po drodze bez łokno w ałtku cykam 13, tę którą już pokazywałem, co za spotkanie i nie ostatnie.

DSC_0136.JPG


Na miejscu dwa składy.

DSC_0138.JPG


Tory w stronę czubka/końca trójkąta.

DSC_0139.JPG


CDN.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.258 496 29
Tu oto ten trójkąt.

P7-crop.PNG


Idziemy z Przemkiem, Piotrek się gdzieś schował.

DSC_0140.JPG


Po drodze.

DSC_0141.JPG


Powoli dochodzimy do końca.

DSC_0142.JPG


Dwa kozły oporowe jeden nie taki zwykły.

DSC_0143.JPG


DSC_0144.JPG


Drugi bardziej standardowy.

DSC_0145.JPG


DSC_0146.JPG


I znów cecha z maja 81 roku.

DSC_0147.JPG


Wracamy pod nastawnię łącząc siły.

DSC_0151.JPG


No tak verboten, może naślą na nas policję.:eek:

DSC_0152.JPG


Piotrek rozmawia z Panem z nastawni, zupełnie inne podejście do człowieka, pogadaliśmy sobie w tym czasie podjechał już dziś widziany krokodylek.

DSC_0162.JPG


Dwa składy tam stojące stoją od zeszłej soboty, źle to rokuje, po rozmowie z Panem z trzynastki mamy pewność że nic dziś nie będzie jechało, zwiedzamy kabinę i jedziemy dalej, fotka rodzinna z nastawnią w tle.

DSC_0165.JPG


Gaj czy Pątnów, na starej nastawni jest Pątnów.

P8-crop.PNG


DSC_0169.JPG


DSC_0170.JPG


Gdyby wybić większe okienka byłaby zgrabna chałupka do pomieszkiwania co nie.

CDN.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.258 496 29
Koziołek obok nastawni.

DSC_0166.JPG


DSC_0167.JPG


Piotrek widział światła no jedzie "krokodyl" poszliśmy nad "jezioro w poszukiwaniu super miejscówki, no coś tam rzeczywiście widać ale lokomotywy kopalniane nie mają trzeciego światła.
W tle stoi krokodyl któremu zdjęcie już robiliśmy.

DSC_0171.JPG


To sieciowy pociąg jak się okazało, coś tam Panowie naprawiali i raczej nie powinniśmy się spodziewać ich wizyty.
Gdyby była lepsza pogoda, klimat jest.

DSC_0174.JPG


Wracamy jeszcze pińcet zdjęć S200-247 i można jechać, oczywiście to teren kopalni więc veroboten.

DSC_0178.JPG


DSC_0179.JPG


Jeszcze chwila na bocznicy w Gosławicach, ale nic z tego płot brama zasieki gniazda karabinów, Pan drze ryja, słabo słyszę, robięzdjęcia koziołków i szyn i powoli koniec naszej wycieczki.

P9-crop.PNG


DSC_0180.JPG


DSC_0181.JPG


DSC_0182.JPG


Jedziemy, nic po drodze prócz "węglówki" na którą dojedziemy już po zmroku nie ma, Poddębice sobie darujemy.

Gwóźdź z podkładów w płocie obok wieży widokowej w Paprotni, już nie taki młody.

P1290044-crop.JPG


Harry są tacy co wiedza więcej i mają więcej zdjęć, ale jak to zazwyczaj bywa trzymają w szufladzie, z tego co usłyszeliśmy to na razie na trzy lata jest wyrok odroczony, co będzie potem, może kraj zaleją mikro reaktory produkujące osiem razy więcej odpadów niż te dorosłe, może pławić się będziemy w darmowej energii, ja tego chyba już nie doczekam, wyjazd choć krótki i taki pobieżny pozwolił mi niesłychanie zregenerować nadszarpnięty układ nerwowy, po kilku miesiącach pracy w środowisku "gazel intelektu i absolwentów Colegium Humanum te kilka godzin spędzone z chłopakami okazało się bezcenne, za co im dziękuję z całego serca, dawno tak nie odpocząłem i nie uśmiałem się, poza tym to pierwsza wycieczka odkąd pamiętam bez alkoholizacyjnego aspektu, ot podupadlim z Pietrkiem trochę na zdrowiu w ostatnich czasach, a Przemo raczej abstynencjum ślubował, no i tak to było.
Planów co niemiara, byle tylko życia starczyło i sił.
Chłopacy dziękuję Wam, niebawem znów na szlaku, jak mniemam.

A Wam drodzy moi czytelnicy dziękuję za uwagę, mam nadzieję że choć przez chwilę Was zainteresowałem.

PS.Tor w elektrowni który pokazałem nie biegł jak pisałem do magazynów/fabryki IKEI była podobno inna bocznica dokąd biegł ten nie wiem, jak na razie nie znalazłem układu torowego tej okolicy, w okolicy przejazdu przez ulice Przemysłową rzeczywiście była stacja? lub coś w tym stylu.

Czekam niecierpliwie jak Piter się ogarnie i wrzuci suplement ze zdjęciami które pokażą dawny świat.
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
Pora na historyczny suplement, związany z opisywaną wycieczką.
Akcja działa się w roku 2004-tym, a dokładnie czternastego lipca i była związana z transportem mebli dla szwedzkiej sieci, z fabryki mającej siedzibę w okolicach elektrowni Adamów, wykonywanym siłami i środkami ówczesnego stowarzyszenia -SKPL ze Zbierska.
W tym celu kilka miesięcy wcześniej, wybudowano wąskotorową bocznicę szlakową, prowadzącą pod magazyn wspomnianego producenta, z nadzieją na długoletnią współpracę.
Podobno kilka-kilkanaście takich transportów zostało zrealizowane, jednak wraz z upływem czasu, kolejka stopniowo zaprzestawała działalności i ostatecznie odcinek od stacji w Turku do elektrowni, został rozebrany.
Mapka z roku 2009 pokazuje przebieg wąskiego toru, od ładowni z mijanką przy ul. Przemysłowej ( w żółtym zaznaczeniu), do omawianego magazynu ( ślad po torze zaznaczony na niebiesko) i dalej na teren elektrowni. Zaznaczenie czerwoną linią, poprowadziłem nieco orientacyjnie poniżej właściwego przebiegu , żeby go nie zamazywać.
Bez tytułu.jpg

Autorem tej porcji zdjęć - jeśli nie zaznaczyłem inaczej - jest mój kompan i towarzysz kilkunastu wypraw - Robert Wolski.

Wjazd na stację w Turku. Na pierwszym zdjęciu, trzymam w ręku klucze zwrotnicowe.
PICT6049.JPG

Skład na stacji Turek.
PICT6051.JPG

Widok z budynkiem stacyjnym.
2004_0714_101434.JPG

Na ładowni przy ul. Przemysłowej (żółte zaznaczenie), następuje przekonfigurowanie składu i dalej lokomotywa będzie pchała skład do celu.
Karol przy sprzęgach.
PICT6054.JPG

No to pchamy! W tle widać chłodnie kominową i kawałek budynków elektrowni.
PICT6062.JPG

Zjazd po nowym rozjeździe, na bocznicę pod magazyn (niebieska krecha na mapce). Po prawo widoczny tor biegnący dalej, na teren elektrowni (czerwone zaznaczenie).
PICT6070.JPG

PICT6072.JPG

Widok do tyłu, w kierunku rozjazdu szlakowego.
PICT6073.JPG

Widok na skład SKPL przy rampie. Zdjęcie z pomostu pod chłodnią kominową.
2004_0714_145322.JPG

W kolejnej odsłonie pokażę kilka ujęć, z wizyty na sieci kolei elektrowni Adamów, która miała miejsce tego samego dnia.
CDN.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.258 496 29
Zdjęcie z pomostu pod chłodnią kominową , czemu mnie to nie dziwi, inne przy oknie na piętrze w lokomotywowni w Pyskowicach coby coś zobaczyć w środku , jeszcze inne w Sierpcu na cysternie, no cały Piotrek, gdzie diobeł nie może nie posyła baby jeno Pietrka.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.452 72 3
Pora na historyczny suplement, związany z opisywaną wycieczką.
Akcja działa się w roku 2004-tym, a dokładnie czternastego lipca i była związana z transportem mebli dla szwedzkiej sieci, z fabryki mającej siedzibę w okolicach elektrowni Adamów, wykonywanym siłami i środkami ówczesnego stowarzyszenia -SKPL ze Zbierska.
W tym celu kilka miesięcy wcześniej, wybudowano wąskotorową bocznicę szlakową, prowadzącą pod magazyn wspomnianego producenta, z nadzieją na długoletnią współpracę.
Podobno kilka-kilkanaście takich transportów zostało zrealizowane, jednak wraz z upływem czasu, kolejka stopniowo zaprzestawała działalności i ostatecznie odcinek od stacji w Turku do elektrowni, został rozebrany.
Mapka z roku 2009 pokazuje przebieg wąskiego toru, od ładowni z mijanką przy ul. Przemysłowej ( w żółtym zaznaczeniu), do omawianego magazynu ( ślad po torze zaznaczony na niebiesko) i dalej na teren elektrowni. Zaznaczenie czerwoną linią, poprowadziłem nieco orientacyjnie poniżej właściwego przebiegu , żeby go nie zamazywać.
Zobacz załącznik 1041816
Autorem tej porcji zdjęć - jeśli nie zaznaczyłem inaczej - jest mój kompan i towarzysz kilkunastu wypraw - Robert Wolski.

Wjazd na stację w Turku. Na pierwszym zdjęciu, trzymam w ręku klucze zwrotnicowe.
Zobacz załącznik 1041802
Skład na stacji Turek.
Zobacz załącznik 1041803
Widok z budynkiem stacyjnym. Zobacz załącznik 1041804
Na ładowni przy ul. Przemysłowej (żółte zaznaczenie), następuje przekonfigurowanie składu i dalej lokomotywa będzie pchała skład do celu.
Karol przy sprzęgach.
Zobacz załącznik 1041805
No to pchamy! W tle widać chłodnie kominową i kawałek budynków elektrowni.
Zobacz załącznik 1041807
Zjazd po nowym rozjeździe, na bocznicę pod magazyn (niebieska krecha na mapce). Po prawo widoczny tor biegnący dalej, na teren elektrowni (czerwone zaznaczenie).
Zobacz załącznik 1041808
Zobacz załącznik 1041813
Widok do tyłu, w kierunku rozjazdu szlakowego.
Zobacz załącznik 1041814
Widok na skład SKPL przy rampie. Zdjęcie z pomostu pod chłodnią kominową.
Zobacz załącznik 1041815
W kolejnej odsłonie pokażę kilka ujęć, z wizyty na sieci kolei elektrowni Adamów, która miała miejsce tego samego dnia.
CDN.
Piotrek, szacun... Zdjęcia rewela:D(y)

Pozdr,...
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
Podczas załadunku wagonów oczywistym było, że poleziemy "na krokodyle". Ponieważ nie można było przejść na skróty przez teren elektrowni, więc nadrabiając spory kawał drogi, dotarliśmy z Robertem i Karolem, w okolice znanego mostu na Kiełbasie!
Szybki spacerek na nasyp, rozmowa z pracownikami torowymi i - Cyk! jedziemy krokodylem!
Oczywiście ustaliliśmy dokąd jedzie który skład i za ile możemy być z powrotem, tak żeby zdążyć wrócić ze składem do Zbierska. Skład na ładownię Bogdałów jedzie około 20-30 minut, więc z przesiadką na skład powrotny, zdążymy do naszego Rumuna w półtorej godziny!
W tamtym czasie była jeszcze czynna ładownia Rusocice, do której dojazd zajmował blisko trzy razy więcej czasu, więc decyzja była oczywista.
Mapka pokazuje przebieg linii i usytuowanie wspomnianych ładowni.
Zdjęcia - jeśli nie zaznaczyłem inaczej- również autorstwa Roberta Wolskiego.
PICT6079.JPG
Ładowna "dwunastka" przyjeżdża z Rusocic.
2004_0714_115724.JPG
PICT6081.JPG

Ładowna "dwójka" z Bogdałowa, zmierza w kierunku estakady rozładowczej. Niebawem stanie się naszą "taksówką", tylko jeszcze jeden skład z Bogdałowa musi zjechać.
PICT6098.JPG

Oczekiwany skład z "piątką" .
PICT6104.JPG

Manewry na estakadzie.
2004_0714_123706.JPG

Jedziemy dwójką do Bogdałowa.
PICT6105.JPG
2004_0714_125434.JPG

Ładownia Bogdałów.
PICT6106.JPG
PICT6108.JPG

2004_0714_125648.JPG

Wracamy "trzynastką".
PICT6110.JPG
PICT6111.JPG

Pożegnalna fotka "trzynastego" krokodyla i zmykamy do ul. Górniczej.
2004_0714_131146.JPG

Skład transporterowy już czekał na nas i po kilkunastu minutach ruszyliśmy w drogę powrotną do Zbierska.
PICT6139.JPG
PICT6140.JPG

Cała sytuacja miała miejsce dwadzieścia lat temu, dokładnie w dzień po moich trzydziestych piątych urodzinach. To tak w kwestii cyferek i statystyki.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.452 72 3
(Przepraszam z góry, ale...) żal d... ściska, jak człowiek pomysli ile go ominęlo, bo był zbyt ułozonym dziciakiem i niezobaczył wielu rzeczy na.wlasne oczy... Dzięki Panowie, chociaż Wasze relacje sprzed lat można zobaczyć...

Pozdr,...
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.258 496 29
Pora się obudzić, zaropiałe oczka umyć, i zrobić to co rano się powinno zrobić, no i w drogę, najsamprzód 26 minut w autobusie z innymi ludźmi, wyzwanie, dam radę, chyba, a potem konsorcjum 2P bo Pietrka nie będzie dziś z nami, pojedzie w świat, spróbujemy zerknąć na to czego już nie ma.
Ostrzegam relacja jak zwykle nudna i pełna emocji i nie do końca akceptowalnych poglądów, niektórzy niech się zastanowią czy czytać. Ale to za chwilę. Miłego dnia.