Maciek Magic płacze ciągle że w Olsztynie nic nie ma, oj złociutki bo Cię uprowadzimy i będziesz siedział w Łodzi, gdzie nie dość że ulice przypominają poligon czołgowy w Nowej Dębie to jeszcze ruch kolejowy taki jakiś parszywy jest, znaczy mizerny.
Ale trzeba się cieszyć byle czym, łatwiej jest znosić dolegliwości dnia powszedniego.
Wczoraj i dziś sobie trochę "pokolejowałem" tak to tylko do roboty, do domu, pada deszcz, leje deszcz, pada śnieg, zamarza, takie atrakcje, ale nie grymasimy tylko w sobotnie południe zwolniony z obowiązków domowych przez moją ukochaną maszeruję na Chojny, na dalsze wyprawy dzień za krótki a i pogoda zmienną być może.
Na początku przejechał, jak to tajemniczy głos przez tubę propagandową obwieścił "bez zatrzymania" pociąg towarowy prowadzony lokomotywą ET22-794
Jak już bylem po tej stronie stacji to przez błocisko niesamowite polazłem do byłej Fakory, wspiąłem się na dziwny nasyp po to żeby niczego nie zobaczyć, pisałem już o tej bocznicy, sam nie wiem czego się spodziewałem, zrobiłem zdjęcie o potrzebie ich robienia za chwilę.
Zdjęcia z agonii, a w zasadzie dezintegracji zakładów sprzed sześciu siedmiu lat z fotopolski.
Wróciłem na peron, aby zrobić konterfekt drugiemu i jak się okazał ostatniemu pociągowi którego tego dnia dane było mi ujrzeć.
EN57AL-2111
Po raz drugi tego dnia nielegalnie przekroczyłem tory kierując się na plac ładunkowy, mile zaskoczył mnie fakt odgruzowania wjazdu do punktu skupu złomu, ale nie robię sobie nadziei, tam już nic nie wjedzie, na terenie wspomnianego tor jest pięknie zastawiony różnymi cudami.
A to wykolejnica zabezpieczająca wyjazd ze skupu.
Obok jest siedziba przedsiębiorstwa trudniącego się remontami nawierzchni kolejowej, bardzo często leżą obok płotu stare szyny, fragmenty rozjazdów itp. ponieważ często jestem zauważam zmiany, dziś leżało coś nowego, trochę szyn z kozłów oporowych bez cech.
Trochę elementów rozjazdów.
I jeden kawałem kozła, z dwoma cechami.
Górna z РБМО-Русско-Бельгийское металлургическое общество 1908 .
Dolna z Ю.Р.Д.М.О.-Южно-Русское Днепровское Металлургическое Общество 1902
Tam gdzie tory były nie zasypane i nie zarośnięte znalazłem jeszcze dwie cechy, mam wrażenie że już je pokazywałem, ale jak się ma sklerozę to się człowiek ciągle cieszy
nowymi znaleziskami
.
Tę cechę każdy zna.
O tej pewnie też słyszeliście.
COMPAGNIE CHATILLON COMMENTRY ET NEUVES MAISONS z chyba 1939 roku.
Wracam do domu, czeka na załadunek nowoczesny pociąg na poduszce powietrznej, cieszę się że Chojny są prekursorem wykorzystania tego rodzaju wagonów.
I przestroga, jak się ma okazję robi się zdjęcie, bo można nie mieć drugiej, ja będę miał, ale ile razy dałem d..y i nie mam nic poza wspomnieniami, wchodząc na stację zajrzałem za bramę punktu skupu, no jest koziołek, kiedyś go chyba pokazywałem, a zrobię fotkę i sprawdzę czy nie ma cech jak będę wracał, ale jak wracałem to był zamknięty a na podwórku biegały dwa pieski wielkości cielaka, wrócę tu, ale ile razy nie ma drugiej okazji, wkurzony robię fotkę przez sztachety, jest końcówka cechy 39.
Róbcie zdjęcia, nie zwlekajcie.
I tak minęła sobota.