• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Opowieści dziwnej treści czyli Piotra i Pawła kolejowe peregrynacje

OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
Pogoda nie była taka zła, gdyby nie mżawka, było chłodno a wtedy dobrze się idzie, tylko ta wilgoć:mad:
Z bocznicy terminalu paliwowego wyjechał pociąg, dacie wiarę że dopiero w domu okazało się że SM42-2048 nie była zielona, taką ją zobaczyłem i koniec, a tu taka niespodzianka.

DSC_0335-crop.JPG


Taki długi skład wyprowadzała.

DSC_0338.JPG


Dotarłem do miejsca gdzie zaczyna się bocznica.

DSC_0440.JPG


Od drugiej strony niewiele widać.

DSC_0439.JPG


Ale już w gruntowej drodze wyraźny ślad.

DSC_0438.JPG


Mapka jeszcze raz.

K1-crop.jpg


P to początek bocznicy, potem widok na widoczne szyny.

DSC_0329.JPG


Dobrze widoczny jest przebieg bocznicy, niestety w punkcie B jest rozlewisko, nie dąłem rady przejść, myślę obejdę to dziadostwo, do przejazdu i w prawo potem jeszcze raz w prawo, pytam tubylców, no niby tu mieszkają ale o kolei nic nie wiedzą, szlag, tu zrodziła się myśl o porażce, i tak mnie poirytowała że postanowiłem wrócić i iść śladem bocznicy za wszelką cenę.
Ale najpierw skończyły się Koluszki i zaczął Felicjanów.

DSC_0341.JPG


DSC_0340.JPG


Wracam wku.....y do żywego jak to się mówi, myślałem że to miejsce gdzie biegło drugie ramię trójkąta, ale to tylko ślad po drodze.

DSC_0345.JPG


Idę obok płotu ogradzającego "osiedle" zresztą dziurawego rozlewisko okazało się głębokie ale krótkie, schodzę w dół już nie zważam na buty, kilka fotek odnajdywanych fragmentów szyn w zaroślach jakże radosny widok, znak że jestem na dobrej drodze.

DSC_0342.JPG


DSC_0343.JPG


DSC_0344.JPG


Jeszcze jeden kawałek i droga, w drodze gruntowej ani śladu, kopię obok są ale dość głęboko, po drugiej stronie zarośla, to ulica Budowlanych.

DSC_0346.JPG


DSC_0347.JPG


Dalej zaczynają wyłazić na powierzchnię.

DSC_0348.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
I tak sobie idę tory raz widać lepiej raz gorzej, znalazł się rozjazd, ale na lewo torów nie ma.
Z tego kierunku nadchodzę.

DSC_0349.JPG


DSC_0350.JPG


DSC_0351.JPG


DSC_0352.JPG


Znalazłem w torach tylko szyny z takimi cechami, muszę na FB zapytać znawców co to oznacza.

DSC_0353.JPG


Na lewym torze, a raczej po nim pozostały tylko podkłady.

DSC_0354.JPG


Zbliżam się do skrzyżowania torów z ul.Warszawską w jej poziomie.

DSC_0355.JPG


A oto ono.

DSC_0356.JPG


Widok za przejazdem wzdłuż prawego toru, niewiele widać.

DSC_0357.JPG


Wzdłuż lewego, tu jest podobnie.

DSC_0358.JPG


Na prawym który zaczyna się powoli wspinać, po kilkunastu metrach tor się odnajduje.

DSC_0359.JPG


Jeśli się da idę po torach, jeśli nie to schodzę na drogę która biegnie równolegle do torów.
Tor jest w zadziwiająco dobrym stanie, są wszystkie przytwierdzenia, tam gdzie nie ma trawy, nie ma ubytków.

DSC_0360.JPG


Spojrzenie w tył na całkiem nowy znak.

DSC_0361.JPG


DSC_0362.JPG


Tu nie dałem rady, musiałem zejść na dół.

DSC_0363.JPG


Po lewej na dole widać lekko odchodzący nasyp lewego toru.

DSC_0364.JPG


Uspokoiłem się, idę i czerpię z tego nieopisaną przyjemność, myślę sobie o tym o czym wczoraj dyskutowaliśmy z Jackiem/Meggido, czy jest coś po drugiej stronie czy też nie, czy śmierć to absolutny koniec, czy też może jeden z etapów, a jeśli tak to czy będąc tam po tej hipotetycznej drugiej stronie mamy tego świadomość, coraz częściej mnie to nurtuje i niepokoi, młodszy już nie będę, mimo wiary w niezniszczalność, jednak będę musiał umrzeć, co potem.

CDN.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
Obserwuję nasyp poniżej tego po którym idę, to nudne dla Was, dla mnie to cenna wskazówka.

DSC_0365.JPG


Na górze znośnie, lawiruję raz po prawej raz po lewej, podkłady śliskie jak lodowisko.

DSC_0366.JPG


Na pierwszym planie jedno z tych gówien które skutecznie spowalniają marsz.

DSC_0367.JPG


Na dole tor zaczyna powoli skręcać w lewo.

DSC_0368.JPG


DSC_0369.JPG


Dzieło miejscowego Hasiora.

DSC_0370.JPG


Znów ta sama cecha.

DSC_0371.JPG


Nasyp skręca w prawo, w oddali widać jakąś budowlę lądową, ponieważ na mapie nie było rzeki, musi być wiadukt.

DSC_0373.JPG


Jeszcze jest, ale tu się rozstaniemy.

DSC_0374.JPG


Docieram do wiaduktu, którego konstrukcja jest jednocześnie bramą wjazdową do zakładów naprawczych, nie ma "verboten" więc wchodzę bezczelnie, jak do siebie.

DSC_0375.JPG


Wszędzie syf, śmieci, butelki części agd, od samego początku, każdy wolny zaciszny zakątek zamieniony zostaje w wysypisko, zastanawiam się czemu, i nagle uff, wiem to na pewno ******, lewacy, Żydzi, lub totalna opozycja, przecież to nie możliwe żeby to jakiś bogobojny walący głową w posadzkę kościółka nacjonalista tak zapaskudzał swój ukochany kraj, nie podobna, no idę dalej uspokojony.

DSC_0376.JPG


Zaczyna się mnożenie torów.

DSC_0377.JPG


Sprawdzam każdy zwrotnik, a nuż będzie coś ciekawego, niestety większość wygląda jak wykonana w garażu Zenka M.

DSC_0380.JPG


DSC_0381.JPG


Jeszcze jeden.

DSC_0382.JPG


Niespodzianka, żeberko ochronne, a na jego końcu koziołek.

DSC_0383.JPG


A o tym co na szynach w koziołku już jutro, zapraszam na dalszy ciąg.:)
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
Na koźle były wie cechy, jedna Union druga z Huty Kościuszko.

DSC_0384.JPG


DSC_0385.JPG


Podwójny ukres.

DSC_0386.JPG


Mniej więcej taki był układ torowy na terenie zakładów.

K12-crop.jpg


Bramy i inne.

DSC_0387.JPG


DSC_0388.JPG


Ta to jakaś taka współczesna.

DSC_0389.JPG


DSC_0390.JPG


DSC_0391.JPG


Wszystko jest trochę zaniedbane i opuszczone, choć kompletne.

DSC_0393.JPG


W kąciku stoi wrak cysterny.

DSC_0394.JPG


Nie obejrzałem go dokładnie bo stał w sadzawce, a wody to ja już tego dnia miałem po kokardę.
Obok już na "suchym" platforma.

DSC_0395.JPG


Obejrzałem maźnice, ale jestem pipka bo tylko z jednej strony.

DSC_0397.JPG


DSC_0399.JPG


W niebieskiej hali słychać jakieś odgłosy produkcyjne, te obok po prawej i lewej raczej są opuszczone, próbowałem zajrzeć ale za mały jestem.
 

Załączniki

OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
Jeszcze raz platforma.

DSC_0400.JPG


I wrota w hali po lewej, absolutnie kolejowe.

DSC_0401.JPG


DSC_0402.JPG


Kanał rewizyjny pod chmurką.

DSC_0403.JPG


DSC_0404.JPG


Wyszli jacyś Panowie, zdziwieni moją obecnością, nie szedłem już dalej, zwrot i kierunek wyjście.

DSC_0405.JPG


DSC_0406.JPG


Pewnie to w większości niczyje, ale ogrodzenie jest dalej, obok chyba pętla autobusowa, inaczej ja sobie tego nie tłumaczę, jak to że z Koluszek dojeżdżał tu autobus, w czasach świetności.

DSC_0407.JPG


Droga do zakładów?

DSC_0408.JPG


Na wiadukcie zszedłem na dół coby mu zrobić fotkę.

DSC_0409.JPG


Takich elementów prefabrykowanych nie widziałem jeszcze.

DSC_0410.JPG


Idę dalej ul.Budowlanych i dochodzę do skrzyżowania dwóch ulic.

DSC_0411.JPG


Na mapie to punkt A, punkt B to odlewnia do której podążam, gwiazdki to przebieg odnogi bocznicy do odlewni.

K13-crop.jpg


Tu w chaszczach biegł kiedyś tor do odlewni.

DSC_0412.JPG


Budynek strażnicy przejazdowej.

DSC_0414.JPG


Biedne Koluszki, broniły się z całych sił, a ta wredna pedofilska unia i tak im wcisnęła swoje pieniądze, zgroza.
Można pluć na nich i pobrzękiwać szabelką, ale kasę się bierze i super jeździ rowerkiem.

DSC_0416.JPG


Dalszy ciąg nastąpi.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Biedne Koluszki, broniły się z całych sił, a ta wredna pedofilska unia i tak im wcisnęła swoje pieniądze, zgroza.
Można pluć na nich i pobrzękiwać szabelką, ale kasę się bierze i super jeździ rowerkiem.
Regionalny Program Operacyjny faktycznie jest generalnie współfinansowany przez Komisję Europejską, ale nie wiem, czy wszystkie przedsięwzięcia realizowane w ramach RPO takie dofinansowanie ze środków europejskich dostają - może niektóre są w całości finansowane ze środków krajowych? Jeżeli budowa tego szlaku turystycznego była współfinansowana ze środków europejskich, to taka informacja obowiązkowo powinna się znaleźć na tablicy. Tu tego nie widzę, więc albo faktycznie, Koluszki się "obroniły" (;)) i to przedsięwzięcie było wykonane w całości za pieniądze krajowe, albo tablica jest nieprawidłowa.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
No, to jest ten projekt, oczywiście plus ścieżka rowerowa.

DSC_0413.JPG


Obok stoi tablica informacyjna o kolei w Koluszkach, tekst i zdjęcia znane z publikacji książkowych, tylko czemu tu stoi, tu nie było kolei Warszawsko Wiedeńskiej, ale niech sobie stoi.

DSC_0419.JPG


Ten pokazany projekt jest wąskotorowy.
Na jednej z szyn cecha.

DSC_0415-crop.JPG


Idę wzdłuż dawnego torowiska i dochodzę do bramy wjazdowej na teren odlewni.

DSC_0420.JPG


Na terenie.

DSC_0421.JPG


Teraz mam pewność że tu wjeżdżał pociąg.

DSC_0422.JPG


Już wiem ze nie pójdę dalej do Regien, z dwóch powodów, nie chce mi się, jest zimno i mokro, po drugie są małe szanse na odnalezienie śladu torowiska, ale nie znaczy to ze jak będzie cieplej i bardziej sucho nie wybiorę się ponownie w drogę, tym bardziej że część trasy już znam.
Wracam powolutku bo i gdzie się spieszyć.
Takich słupów energetycznych to ja nie widziałem.

DSC_0426.JPG


To zdjęcie pokazuje jaka była pogoda i widoczność.
W drodze powrotnej na ścianie wiaduktu znajduję wielce znaczący apel, nie niszczymy swoich prac, ale resztę możemy zamazać.

DSC_0427.JPG


Idę drogą to co na górze już widziałem.

DSC_0428.JPG


A do takiego stanu się doprowadziłem, jak wysłałem to zdjęcie ukochanej mojej dostałem odpowiedź "i nawet nie masz niczego na rozgrzewkę" złota kobieta , normalnie skarb.

DSC_0429.JPG


Bar pod chmurką, zdziwił mnie asortyment, Krupnik, Żubrówka, Soplica i kilka innych, klub alkofanów.

DSC_0430.JPG


Quasi płot z podkładów betonowych.

DSC_0431.JPG


Już na terenie tego mikro osiedla które widać w tle, rogata kapliczka, myślę że to skrzydełka a koło ktoś o prostu zagospodarował.

DSC_0432-crop.JPG


Odczuwam niewielkie oznaki zmęczenia, choć dystans nie był szaleńczy.
Idą wzdłuż toru robię odrobinę krzywe zdjęcia, i tak ten pociąg prowadzony lokomotywą EP07-1047 ma trochę z górki na stację.

DSC_0448-crop.JPG


ET22-788 jedzie po prostym.

DSC_0434-crop.JPG


A to nowoczesne lekko pod górkę.

DSC_0451-crop.JPG


Dadzą radę, ja bym dał.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
Jeszcze fotka budynku o rodowodzie kolejowym.

DSC_0442.JPG


I odstawiony w miejscu gdzie przeważnie stoi jakaś lokomotywa M62-005

DSC_0452.JPG


Wysłałem zdjęcie Jackowi, a on mi na to że tam mogę podejść, no wiem tyle że po wejściu na peron podjechał pociąg do Łodzi, nie zastanawiałem się ani chwili, a ponieważ to było InterRegio zatrzymał się tylko na przystanku Łódź Andrzejów i już byłem na Widzewie, tu kolejna niespodzianka przyjechał pociąg ze Zgierza który za chwilę miał być pociągiem do Łowicza, przez Chojny, żal nie skorzystać.
Taka technika komputery, a kolej jak stała w miejscu tak stoi, w PR na terenie Łodzi Pan kierownik/konduktor opisuje mi miejski bilet, ręcznie chwilę to trwa, nie ma w PR-ach kasowników, są w ŁKA ale ten skasowany bilet, Pani już po chwili poszukiwań w przepastnej torbie dziurkuje mi specjalnymi szczypeczkami, ot technika, przecież ten skasowany jest ważny tylko 40 minut po co jeszcze raz kasować.
Siedem minut i jestem na Chojnach, wybaczcie jakoś zdjęcia woda z pokrywki dostała się na obiektyw, a ponieważ już padało zdrowo nie zauważyłem tego a pociąg z wagonami i lokomotywą na Chojnach to nie taki częsty widok.

EP07-514

DSC_0455.JPG


Szkoda ale pamiątka jest.
Stoją wagony, szukam lokomotywy, nie widzę idę więc do domu od tyłu jak to mówię.
Przez mglę nie zauważyłem stojącej pod semaforami ET42-041.

DSC_0458.JPG


Jestem pod przejazdem, ale widzę światła od strony toru na Olechów, kilka razy się naciąłem bo przyjechał "kibel" ale wracam na dogodniejsze stanowisko.
Cud naszej rodzimej myśli inżynierskiej Gama 111Ed-026

DSC_0462-crop.JPG


Jak już sobie w aureoli chwały pojechała to za chwilę zamknęły się rogatki i ET42 odjechała na Olechów.

DSC_0463.JPG


Dwadzieścia minut i jestem w domu, idę z psiurą, potem wielkie pranie i suszenie butów.

Dziękuję za uwagę i uwagi rzeczywiście Panie Andrzeju tablica nic nie mówi o środkach unijnych, zrobiłem jej zdjęcie mechanicznie tego tyle stoi wszędzie że pomyślałem, ba nawet nie myślałem, byłem pewny ze to taka sama jak inne, przepraszam za wprowadzenie w błąd, ale tekst jest jak najbardziej aktualny, traktuje o kołtuństwie i dwulicowości nierządu.

I to tyle na razie.
Rok się kończy czy uda się pojechać w jakieś ciekawe miejsce, nie wiem.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
przepraszam za wprowadzenie w błąd, ale teks jest jak najbardziej aktualny, traktuje o kołtuństwie i dwulicowości nierządu
Nie ma za co przepraszać, a z tekstem w pełni się zgadzam. Sam jestem ciekaw, jak to z tym projektem było, ale nie aż tak, by przeprowadzić jakieś śledztwo w tej sprawie.
 

cyruss

Znany użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
317 1 0
"Takich słupów energetycznych to ja nie widziałem." - epoka słupów kratownicowych powoli odchodzi, zostają głównie w sieciach najwyższych napięć. Teraz LPN wiesza się na slupach betonowych wirowanych, a zasilanie podstacji trakcyjnych na takich właśnie masztach z blachy przywożonych w kawałkach. To na fotce to typowa współczesna dwutorowa, na oko 110 kV. W najwyższym przewodzie (lince odgromowej) jest przeważnie poprowadzony kabel światłowodowy.
Jadąc A4 Tarnów - Kraków na wysokości Biadolin - pomiędzy torami a drogą biegnie czterotorowa linia na takich słupach (sześć poprzeczek / rei), widok prawie jak na port żaglowców. A na wysokości Kokotowa, też między torami a drogą, podobna linia zasilająca podstację trakcyjną, zbudowana kilka lat temu.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
U mnie na "wsi" tylko kratownicowe, a te skojarzyły mi się z masztami od wiatraków.
Cóż już wiem ze niebawem wrócę do Koluszek i sprawdzę teren zakładów naprawczych z drugiej strony.
Mam spis nieczynnych linii, które warto "przejść" ale są wszystkie daleko od mojego miasteczka i to wyprawa nie na jeden dzień.

I zapomniałem podać piątkowy dystans, razem 13,6 km.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
Dziś wyrwaliśmy się z synem, z koloni karnej, na chwilę, żeby dokończyć moją wyprawę do Zelowa, będzie wiec drugi i ostatni dodatek do właściwej relacji z 1.11.2021.

Jedziemy od strony Rokitnicy, jak pokazują strzałki, nasz pierwszy cel to most nad rzeką Końską.

P1280086-crop.JPG


W lesie i między zabudowaniami widoczność znośna, na drodze raczej kiepska.

DSC_0304.JPG


Dojeżdżamy do punktu A, widok na nasyp w stronę Łasku.

DSC_0305.JPG


I w stronę Zelowa.

DSC_0306.JPG


Zostawiamy samochód i idziemy drogą obok nasypu, do przejścia mamy jakieś pięćset metrów.

DSC_0307.JPG


Czasami wchodzę na nasyp, widok na Zelów.

DSC_0308.JPG


I w stronę Łasku.

DSC_0309.JPG


Nasyp się podnosi coraz bardziej.

DSC_0310.JPG


DSC_0311.JPG


Znów na nasypie, niebawem będzie most, jest tam gdzie to złamane drzewo.

DSC_0312.JPG


Oto i on.

DSC_0314.JPG


A to rzeka Końska.

DSC_0316.JPG


Punkt B, Bachorzyn widok w stronę Łasku.

DSC_0317.JPG


I w stronę Zelowa.

DSC_0318-crop.JPG


Punkt C, przejazd przez drogę której nie ma na tej mapie, Szymek go znalazł na Googlach, jest niedaleko od miejscowości Bachorzyn, w tej okolicy miejscowości czasami nie mają tablicy z nazwą, dziwne trochę, ale może to taki regionalny zwyczaj, dla zmylenia sił wroga.

W stronę Łasku.

DSC_0326.JPG


W stronę Zelowa.

DSC_0327.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
I koniec w punkcie D, parkujemy obok zakładów Pollena Ewa idziemy przez gęsto zarośnięte pole, jednak tubylcy uprzejmie wydeptali nam sieć ścieżek, jest budynek dawnej lokomotywowni, kilka zdjęć.

DSC_0319.JPG


DSC_0320.JPG


"Tato nie ma żadnych artefaktów, wyrwijmy chociaż zawiasy na pamiątkę".

DSC_0322.JPG


Przyroda da sobie bez nas radę.

DSC_0323.JPG


Jeszcze jedna fotka.

DSC_0324.JPG


Zdjęcie z fotopolski, kozioł oporowy, niestety zarośla, gęste krzaki, nie pozwoliły nam go znaleźć, nie wiem czy jeszcze jest.

1613238545acf9b3b590643a023317a58c9cd1785a-2263.jpg


Chociaż teraz po obejrzeniu tego zdjęcia, widzę że w tej okolicy leżała kupa gruzu wszelkiej maści, może poległ w nierównej walce.
Wracamy, wszystko zajęło nam 85 minut.
Kocham mojego syna, choć może nie mówię mu tego zbyt często, kiedyś wybierzemy się na dłuższą wyprawę, może pojada z nami dziewczyny.

Dziękuję za uwagę i do następnego.

Ciekawe czy znajdzie się jakiś oszołom który będzie szukał śladów tego co zostanie po nas.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
Chciałem Wam pokazać kilka zdjęć komentarz skracając do minimum, no obraz wystarczy, ale tak sobie pomyślałem że to byłoby pójście na łatwiznę, no moi drodzy nie mogę wam tego zrobić, postaram się streszczać, ale czy to tak można.
Zaczęło się od porządków, co jakiś czas ściągam różne pudła z półki i staram się zredukować ich zawartość, najczęściej kończy się na chęci, no bo bilet kolejowy, bilet wstępu, jakaś pocztówka, toż to pamiątki, a jak mnie zabraknie już, to czym to wszystko się stanie, zbędnymi szpargałami, śmieciami, wiec zostaje wszystko tak jak było, no bo sentyment, lub jak mawia mój przyjaciel Maniek "Piro" "człowiek jest jak pieprzony chomik" zbiera obrasta już się dusi, ale co to o to wezmę bo mi się przyda, i podczas tych "porządków" znalazłem zdjęcia Piotrka Chorążego, i on te zdjęcia pozwolił mi udostępnić Wam, za co mu dziękuję, bo nie każdy w ten sposób podchodzi do tego, ale każdą postawę szanować należy.
I mogła by to być podróż w miejsca w naszym mieście stacjonarna, ale pokazanie tychże bez odniesień do dnia obecnego też byłoby tanim efekciarstwem, więc zamiast w święto narodowe zakładać bryczesy(ciekawe jak bym wyglądał, ale ładnemu to we wszystkim ładnie) i brunatną koszulkę polo, a potem lać Żydów, lewaków i pedałów, nie koniecznie w tej kolejności, poszedłem śladem Piotrka zdjęć w garści je trzymając, nie zawsze udało mi się zrobić zdjęcie z tego samego miejsca, ale myślę że byłem blisko.
Jeszcze jedna sprawa, wiem że układam zbyt długie zdania, ale inaczej nie potrafię, miejcie pretensje do Pani Profesor Hunger, mojej polonistki, która była moim pisaniem zachwycona, no i tak zostało.

Podczas okupacji powstaje według znormalizowanego projektu Programy Otto posterunek odstępowy i odgałęźny Abwz Zellgarn przy skrzyżowaniu kolei obwodowej i ul. Napiórkowskiego dzisiaj Przybyszewskiego obsługujący między innymi bocznicę do zakładów chemicznych Zellgarn AG późniejszej Anilany, te informację posiadłem z wspominanej już książki Pana Michała Jerczyńskiego "Koleją przez Łódź".

Rosyjski plan Łodzi z 1987 roku, strzałką oznaczony budynek gwiazdką zaś tor prowadzący na teren Kombinatu Budowy Maszyn Włókienniczych "Wifama"

P1.JPG


Zdjęcia satelitarne na pierwszym doskonale widać budynek nastawni.

G1.JPG


Odgałęzienie do Wifamy.

G2.JPG


Zdjęcie Piotrka, dalej będę używał określenia oryginał, choć inne też takie są ale trzeba jakoś to usystematyzować, niestety już opuszczonej rudery.

1 324.jpg


Współczesne.

DSC_0306.JPG


Widok na Dąbrowę Przemysłową.

1 323.jpg


Dziś.

DSC_0308.JPG


Skład węglarek wjeżdża na bocznicę do Wifamy.

1 322.jpg


Dziś, to te rudawe chaszcze po lewej stronie, w zasadzie nie ma już tu śladu po tej bocznicy, bardziej to było widoczne gdy opisywałem to w wątku o łódzkich bocznicach.

DSC_0309.JPG


No to mały spacerek na Księży Młyn, konkretnie przejazd na ulicy Przędzalnianej.
Znów mapa, gwiazdka to dwuramienny semafor jeden z dwóch na tej kolei, z tego co wiem, może było ich więcej, literka A to magazyny wzdłuż których biegł tor a także odgałęzienie do tychże.

P2.JPG


Tu podobne oznaczenia.

G3.JPG


Oryginał.

1 321.jpg


Dziś jest trochę inaczej, ale miejsce to samo, widać semafor i piętrowy budynek produkcyjno-magazynowy.

DSC_0338.JPG


Widok po drugiej stronie ulicy na wspomniany budynek.

DSC_0340.JPG


Kilka zdjęć z fotopolski tego przejazdu.

Przejazd_kolejowy_przez_Przedzalniana_499228_Fotopolska-Eu.jpg


Przejazd_kolejowy_przez_Przedzalniana_499230_Fotopolska-Eu.jpg
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
Zapomniałem dodać że zarówno zdjęcia Piotrka jak i moje są już "historyczne" jutro ma się rozpocząć długo odkładana rozbiórka wiaduktu na ul. Przybyszewskiego, miasto będzie sparaliżowane, ale co tam byle by były remie na święta za wydajność.

Jeszcze jedna fotka przejazdu.

Przejazd_kolejowy_przez_Przedzalniana_650946_Fotopolska-Eu.jpg


Na tym terenie jest fragment toru, na szynach znalazłem dwie cechy, myślę że są to przypadkowe kawałki szyn ściągnięte tu przy renowacji "Stacji Księży Młyn".

DSC_0336.JPG


DSC_0337.JPG


Wracam na ul.Przędzalnianą udaję się w kierunku Fabrycznej, jest tu przejazd, tor wchodził na teren fabryki.
Rosyjska mapa literką A oznaczony jest magazyn którego już nie ma, literami Bi C magazyny między którymi Piotr zrobił zdjęcie pociągu, jedno z nielicznych zdjęć tego miejsca, na wagę złota.

P3.JPG


Angielska bardzo enigmatyczna, ale coś widać.

P4.JPG


I satelitarna.

G4.JPG


Oryginał.

1 325.jpg


Dziś jest tu trudno odnaleźć to miejsce, zbyt dużo się zmieniło, ale może choć trochę mi się udało.

W tle widać magazyn C zasłonięty krzakami na zdjęciu Piotrka, tak mi się wydaje.

DSC_0333.JPG


Bliżej, ten budynek w głębi dalej od nas to jak mniemam ten z Piotra zdjęcia.

DSC_0334.JPG


Na terenie jest ślad po torze, taka współczesna atrapa, ale biegnie w zupełnie innym miejscu, kiedyś przechodził przez tę bramę, teraz jest jakieś sześć metrów w lewo od niej.

DSC_0335.JPG


A to są tabliczki z numerami magazynów, które osobiście, wraz z moim synem, podczas wycieczki rowerowej po Łodzi, bo jak był mniejszy i młodszy to jeździliśmy codziennie, zabezpieczyliśmy przed zniszczeniem.

1 326.jpg


1 327.jpg

I na zakończenie ciekawostka z fotopolski, przejazd przez ulicę Tymienieckiego i działająca kolej zakładowa na przełomie lat 60-tych i 70-tych ubiegłego wieku (ło matko jak to brzmi).

Przejazd_kolejowy_przez_Tymienieckiego_1730734_Fotopolska-Eu.jpg


Mam nadzieję że zbytnio Was nie zanudziłem, a może nawet komuś się spodoba spacer po Łodzi fabrykanckiej której już prawie nie ma.
Są jeszcze inne zdjęcia Piotra, ale muszę ruszyć cztery litery i zrobić zdjęcia współczesne, cierpliwości.

Dziękuję za uwagę, ciąg dalszy z pewnością nastąpi.
 

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.512 31 1
Będąc w tamtym roku w Łodzi i zwiedzając Książy Młyn wraz z przyległościami odkryłem kilka plenerów z mojego ulubionego filmu "Ziemia Obiecana".
Te magazyny zagrały stację, na którą przyjechał Max z bawełną z Hamburga.
Wycinek ze zdjęcia kolegi @Kpt. Nemo
ziemia obiecana 3.png


Sceny z filmu:
ziemia obiecana 1.png

ziemia obiecana 2.png


Zaś fabryka w tle zagrała np tu:
ziemia obiecana.jpg

na wiadukcie tym kiedyś znajdowały się tory bocznicy zakładowej, widocznej na mapie:
ziemia obiecana 4.png

wycinek z mapy dostępnej w całości tu: http://www.lib.uni.lodz.pl/wystawy/wystawa_map/#&gid=1&pid=10
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
Na mojej też radzieckiej mapie z 1987 roku tor jeszcze jest zaznaczony.

P1.JPG


I tak bez związku z koleją, na terenie między ostatnim budynkiem, a płotem okalającym szpital Jonschera, znalazłem ruiny średniowiecznych umocnień;).

DSC_0322.JPG


Swoją drogą ciekawe czemu ostał się ten ostatni budynek, czemu na lofty nie został zmieniony, by kolejne pokolenie nuworyszy, zaciągając kredyt spłacany do końca życia, mogły chwalić się na FB że mieszkają w loftach obok Szyca niejakiego, choć czy on to ktoś znaczny jest, ale splendor.
A tak stoi i niszczeje, jak wiele fabryk w Litzmanstadt.

DSC_0324.JPG


Ciekawe czy w środku jest tak jak było dawniej, próbowałem się tam dostać, ale verboten, jak zwykle.
I na zakończenie tego absolutnie nie kolejowego wtrętu, rzeka Jasień, którą wielokrotnie pokazywałem podczas swych wycieczek po moim mieście, leniwie toczy swój nurt po wypłynięciu ze stawu na ul.Przędzalnianej, obok wilii Herbsta.

DSC_0323.JPG



I kolejowy akcent dodatek do epopei koluszkiańskiej , gwoździe z podkładów na terenie zakładów naprawczych.

1 320-crop.jpg
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
Wczoraj chciałem się przejechać po cmentarzach łódzkich fabryk, ale deszcz mi pokrzyżował plany, dziś od rana schiza na punkcie sprzątania pało na piwnicę, moim zdaniem skuteczne sprzątanie to takie gdy połowa "skarbów" ląduje w hasioku, prawie nam się udało.
Wyszedłem późno, więc musiałem się sprężać, zaczęło mżyć i za chwilę zacznie robić się ciemno.

Budohurt i bocznica na jego terenie.

B1-crop.jpg


Dwa zdjęcia Piotrka i dwa moje.

skan20211116083943_001.jpg

Trudno je dokładnie odtworzyć ponieważ brama dziś jest w innym miejscu i nie można tak blisko podejść, ale widać z grubsza budynek i wiatę nad rampą.

DSC_0308.JPG


To wjazd do Budohurtu.

DSC_0310.JPG


I wyjazd w stronę ulicy Niciarnianej, więcej możecie zobaczyć w wątku "Łódzkie bocznice".

DSC_0309.JPG


Drugi oryginał Piotr musiał stać między torami a ogrodzeniem składnicy, za wspomnianym wiać ścianę marketu niegdyś Geant dziś Auchan, z tego samego powodu nie mogę zrobić idealnie takiego samego zdjęcia, ale ściana w tle taka sama.

DSC_0305.JPG


Wracając zauważyłem coś niesamowitego, nasza Hanka w przerwach w budowie skwerków dla żuli i tzw. "elementu" wzięła się za obwodnicę Auchana, zuch kobita, będzie europejsko i po naszemu, nie będzie Niemiec pluł nam w kaszę.

DSC_0304.JPG


I cały ten optymizm, cała ta radość prysła jak bańka gdy dotarłem na parking marketu, nasunęły mi się dwie myśli którymi podzielę się z Wami pierwsza to ze tak naprawdę całe życie robimy to co nie jest nam potrzebne, zabiegamy w względy kogoś kogo nie lubimy, wchodzimy naszym pracodawcom choć nimi gardzimy nie mniej niż oni nami w tzw. d***, kupujemy rzeczy zbędne omamieni reklamami, bo po cóż nam pięć sosów kupionych tylko dlatego ze pięty był o połowę tańszy, nawet to że jak tu piszę jest absolutnie zbędne, to jest straszne, kręcimy się jak chomik w kółku, ale on nie ma wyjścia, a my sami tam wchodzimy, zgroza.
Druga myśl mało optymistyczna po obejrzeniu tłumów wyrzygiwanych przez trzewia marketu z obładowanymi wózkami na kształt karawan na pustyni, na nic apele i nawoływania o ochronę środowiska, przy tak rozwiniętej potrzebie posiadania zupełnie zbędnych rzeczy lub kupowanych w nadmiarze, a co za tym idzie ciągłej praco i energochłonnej produkcji musimy pewnego dnia zadusić się tym co produkujemy by mieć.

Teleportuje się na skrzyżowanie ulic Kilińskiego i Tymienieckiego.

Oryginał.

skan20211116084001_001.jpg

Dziś jak wszędzie jest trochę inaczej, ale po chwilowej konsternacji udaje mi się odtworzyć to zdjęcie dzięki rosnącym drzewom.

DSC_0312.JPG


Te same drzewa obok kontenera PCK uf udało się, idę na samo skrzyżowanie.

K1-crop.jpg


skan20211116084021_001.jpg

Dziś zapory podobnie jak i miejsce po dawnej bocznicy do rozładunku tramwajów jest zasłonięte betonowym płotem.

DSC_0314.JPG


Zapory po drugiej stronie ulicy i dom obsługi tychże ( jak twierdzą niektórzy) obok tu był wjazd do zjednoczonego imperium Scheiblera i Grohmana znane w moich czasach pod nazwą Zakładów Przemysłu Bawełnianego im. "Obrońców Pokoju" "Uniontex.

DSC_0313.JPG


DSC_0315.JPG


Teraz będzie niemiło i niegrzecznie, na ruinach ciągle wisi coś co przypomina o sytuacji odrobinę absurdalnej.

DSC_0316.JPG


Czy sama wizyta Pana Karola jako zwierzchnika państwa której okupuje Polskę od bardzo dawna może uświęcić miejsce to czemu nie uświęcają swoją obecnością inni przywódcy narodów pielgrzymujący do tego grajdoła "świętym został Pan Karol na życzenie motłochu dużo później ale niech tam, czemu to uświęcenie nie uchroniło tego miejsca i dwanaście tysięcy robotników naonczas w tym miejscu, od rychłej zagłady miejsca które ich żywiło, a potem sobie myślę czemu żaden górnik nie pojechał do W-wy protestować w związku z likwidacją przemysłu lekkiego żadne stoczniowiec, a pamiętam jak miałem dziewięć lat i mama nie wróciła z pracy bo strajkowali w imię solidarności z robotnikami wybrzeża w roku 1970, to ja Wam powiem dlaczego, bo żaden z nich nie miał interesu w tym, nie była zagrożona jego pensja, dodatki, i **** wie jeszcze co, więc po co ruszać d*** jak się jest pupilkiem klasy rządzącej, to chyba nie w porządku co nie.
 

Załączniki

OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
Idę Kilińskiego w stronę Milionowej coby dojść do ostatniego dziś miejsca o drodze cykam fotki ruin kto wie może za kilka tygodni znikną jak znikają czasem inne zabytki. Czegóż tu miało nie być, chyba tylko domu publicznego a tak to wszystko nawet ten pisur od waginy na Pacu Dąbrowskiego jak wracał od rodziny z Izraela to miał pomysły, na market, na muzeum Pana Karola, itp.itd. nie zliczysz a co zostało uświęcone ruiny, podobno w nocy bije od nich łuna.

DSC_0317.JPG


DSC_0320.JPG


Już na Milionowej.

DSC_0328.JPG


Wyobraźcie sobie wydział tkalni, lub inny gdzie latem, a pracowałem to wiem latem temperatura dochodziła do 50-60 stopni, jakim zbawienie były te które dziś już nikogo nie ochłodzą.

DSC_0329.JPG


No jak zwykle, ale tym razem nie przecisnę się, za wąsko.

DSC_0330.JPG


Stare.

DSC_0331.JPG


I nowe bo cały teren to olbrzymi plac budowy, powstaje Fuzja cokolwiek to znaczy w tym miejscu.

DSC_0332.JPG


Szukam tego miejsca.

B2-crop.jpg


Aby odtworzyć to zdjęcie.

skan20211116083911_001.jpg


Jeszcze trzy zdjęcia ze strony o fabrykach PRL-u.
Tu pociąg przejeżdża przez ulice Tymienieckiego i kieruje się w stronę "Uniontexu"

03_UNIONTEX_01_P8231348_wynik.jpg


Tu widać doskonale skrzyżowanie które Wam pokazałem i przebieg torów na terenie zakładów.

03_UNIONTEX_05_94990010_wynik.jpg


I od drugiej strony, widok na ulicę Milionową chłodni kominowej którą widać dziś już nie ma.

03_UNIONTEX_08_img007_wynik.jpg


Łaziłem po terenie prawie godzinę, wjazd który jest na zdjęciu Piotrka nie istnieje, myślałem że to było tu, no prawie bo wjazd był trochę bardziej w prawo, po lewej widać elektrownię z kominem do której estakadą pokazaną na zdjęciu lotniczym, z zasieku węglowego transportowano węgiel.

DSC_0335.JPG


Jeszcze raz to samo z oznaczeniem tego budynku

03_UNIONTEX_08_img007_wynik.jpg


Elektrownia i komin.

DSC_0338.JPG
 

Załączniki