• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Nowości PKP 2025

Wojciech49

Aktywny użytkownik
Reakcje
275 6 0
Mam przekonanie graniczące z pewnością, że to nie pomyłka :( . W minionym roku Roco zapowiedziało model Škody typu 43E (serii E 469.1 ČSD) na IV kwartał 2024 roku - do dziś model się nie ukazał :confused: . Aktualny termin dostępności podawany przez producenta to IV kwartał 2025 roku dla pierwszej edycji modelu tej konstrukcji :oops: , zatem nie sądzę, aby nasza EP05 miała wyprzedzić premierą czechosłowacką "Bobinę"
Dokładnie tak, zresztą pisałem o tym w poście #387. Znając ROCO to wcale nie byłbym pewny tego modelu w 2026 roku.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.909 527 30
Roco produkuje M62 i 2M62, więc taka ET40 to 2xEU05.
Nie mam żadnych informacji na temat tego, czy Roco w ogóle przymierza się do ET40, chciałbym tylko zwrócić uwagę na fakt, że różnic między EU/EP05 a ET40 jest znacznie więcej, niż różnic między EU07 a ET41, a bez porównania więcej, niż różnic między M62 a 2M62. Nie wystarczy połączyć dwóch EU/EP05, żeby mieć ET40, jak w wypadku M62 i 2M62.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.622 160 0
To i Roco już niepotrzebne, a swoją drogą wstawiałeś gdzieś zdjęcia tego cuda po przeróbce, albo czy możesz gdzieś wstawić?
Oczywiście, zdjęcia i opis są w wątku o modelach EU/EP05 MTB: link

Nie mam żadnych informacji na temat tego, czy Roco w ogóle przymierza się do ET40, chciałbym tylko zwrócić uwagę na fakt, że różnic między EU/EP05 a ET40 jest znacznie więcej, niż różnic między EU07 a ET41, a bez porównania więcej, niż różnic między M62 a 2M62. Nie wystarczy połączyć dwóch EU/EP05, żeby mieć ET40, jak w wypadku M62 i 2M62.
Ale to wszyscy wiemy. Chodzi o ogólny trend w wydawaniu modeli: EU07 -> ET41, M62 -> 2M62, EU05 -> ET40. :)
 
OP
OP
A

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.306 122 1
A mnie zastanawia jak Roco podejdzie do naszych, dużych reflektorów w EP05:niepewny: Czy tak jak w przypadku ST44 (brak czerwonych świateł) czy jednak podejmie się ich poprawnego odwzorowania (jak np. w PIKO, SM - świecącą na czerwono małą imitacją).
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.722 443 99
A mnie zastanawia jak Roco podejdzie do naszych, dużych reflektorów w EP05:niepewny: Czy tak jak w przypadku ST44 (brak czerwonych świateł) czy jednak podejmie się ich poprawnego odwzorowania (jak np. w PIKO, SM - świecącą na czerwono małą imitacją).
Bez względu na to i tak warto było poczekać i nie kupować wcześniej MTB. Po samych 'obrazkach' z katalogu widać, że będziemy mieli do czynienia z o niebo lepszą konstrukcją.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.214 156 7
A mnie zastanawia jak Roco podejdzie do naszych, dużych reflektorów w EP05:niepewny: Czy tak jak w przypadku ST44 (brak czerwonych świateł) czy jednak podejmie się ich poprawnego odwzorowania (jak np. w PIKO, SM - świecącą na czerwono małą imitacją).
Modele ST44 z brakiem czerwonych świateł to bardzo stare konstrukcję (te jeszcze z żaróweczkami, takie mają pierwsze wypusty PKP Cargo). Myślę, że Kolega może być spokojny i będzie co najmniej jak we współczesnych konstrukcjach PIKO. A patrząc na wizualizacje, to może będą nawet lepsze odbłyśniki.
 

saabal

Aktywny użytkownik
Reakcje
41 5 1
A jak sprzedasz MTB a Roco nie wypuści modelu? Były już takie przypadki rezygnacji z wydania modeli (chyba jakieś piętrowe wagony)...
Dlatego ja wolę mieć najpierw srokę w garści i potem sprzedać wróbla. :)
Masz też wersję dalece przerobioną to inna sytuacja, a miałem dokładniej na myśli kupować teraz MTB, tyle z nią zwlekalem, to bez sensu teraz mi brać
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.784 41 4
Bo w wózkach są blaszki w kształcie kątownika. Każda łączy obie osi a pozioma pólka przenosi prąd na blaszki wystające z podłogi wagonu. Przez to że są to kątowniki mające lekki luz w ramie wózka przechylają się one do środka wózka i przez to stawiają opory w toczeniu. Ale wagony mają pobór prądu z czterech kół każdy biegun a osi są izolowane w postaci tulejki.
A kolega brovarek może powiedzieć dlaczego nie zgadza się z moją opinią? Skoro ma inne zdanie to dlaczego jego nie przedstawi? Jestem ciekaw jego opinii o wózkach z Eilzugów roco-wskich.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 48
Tabor 18
Tabor 28

Podobne wątki