• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Nowości PKP 2025

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.921 531 30
Roco 7500083, 7510083 PKP EP05-01, Lok. W-wa Olszynka Gr. Centralna DOKP, ZTNK Gdańsk Nap rew 25.11.94
No to chyba zostanę przy MTB. :( Jeszcze gdyby nie było tych nieszczęsnych gniazd sterowania, to może przymknąłbym oko na datę rewizji, ale dwa grzyby w barszczu, to za dużo...
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.728 443 99
Co do EP05 to w katalogu była chyba epoka IV. Ale najwyraźniej niemiecka. Zresztą te gniazda sterowania to chyba od początku lat 90-tych montowano, więc teraz z datą rewizji, ktorą podał kolega @am-70 się by zgadzało Może kiedyś wypuszczą bez gniazd np. z lat 80-tych XXw.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.799 15 0
No to chyba zostanę przy MTB. :( Jeszcze gdyby nie było tych nieszczęsnych gniazd sterowania, to może przymknąłbym oko na datę rewizji, ale dwa grzyby w barszczu, to za dużo...
Po wypuszczeniu pierwszej wersji, na pewno nie będzie trzeba długo czekać na kolejne, żeby forma im się szybko zwróciła, także spokojnie.
Nie wierzę, że nie jest opracowana wersja bez gniazd.
 
OP
OP
A

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.337 122 1
Co do EP05 to w katalogu była chyba epoka IV. Ale najwyraźniej niemiecka. Zresztą te gniazda sterowania to chyba od początku lat 90-tych montowano, więc teraz z datą rewizji, ktorą podał kolega @am-70 się by zgadzało
W katalogu podana jest epoka IV łamana na V. Trzeba pamiętać, że Roco stosuje inny podział epok:
Epoche I: ca. 1870 – 1920
Epoche II: ca. 1920 – 1945
Epoche III: ca. 1945 – 1968
Epoche IV: ca. 1968 – 1994
Epoche V: 1994 – 2006
Epoche VI: seit 2007
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.384 36 7
Nie mam żadnych informacji na temat tego, czy Roco w ogóle przymierza się do ET40, chciałbym tylko zwrócić uwagę na fakt, że różnic między EU/EP05 a ET40 jest znacznie więcej, niż różnic między EU07 a ET41, a bez porównania więcej, niż różnic między M62 a 2M62. Nie wystarczy połączyć dwóch EU/EP05, żeby mieć ET40, jak w wypadku M62 i 2M62.
2m62 to tak samo inna forma (suwaki) jak w et41, et40
 

Mormegil

Aktywny użytkownik
Reakcje
494 38 0

Amatorek

Aktywny użytkownik
Donator forum
Reakcje
160 0 0
Modele z katalogu ROCO już wycenione w sklepie, w Rybniku łącznie z EP05-01 i tu uwaga info o dostępności:

W sprzedaży : IV kwartał 2025
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.921 531 30
Co do EP05 to w katalogu była chyba epoka IV. Ale najwyraźniej niemiecka.
W katalogu podana jest epoka IV łamana na V. Trzeba pamiętać, że Roco stosuje inny podział epok:
Epoche I: ca. 1870 – 1920
Epoche II: ca. 1920 – 1945
Epoche III: ca. 1945 – 1968
Epoche IV: ca. 1968 – 1994
Epoche V: 1994 – 2006
Epoche VI: seit 2007
W katalogu dla EP05 jest podana epoka IV-V. Roco najwyraźniej stosuje swój własny podział epok, bo zarówno w wersji niemieckiej, jak i austriackiej epoka IV kończy się w 1990 roku i w tym samym roku zaczyna się epoka V (rok 1990 jest wspólny). W wersji polskiej ostatnim rokiem epoki IV jest 1988, a w 1989 zaczyna się już epoka V. W żadnej wersji epoka IV nie trwa aż do roku 1994. Według takiego podziału planowana EP05 jest ewidentnie w epoce V i kropka.
Po wypuszczeniu pierwszej wersji, na pewno nie będzie trzeba długo czekać na kolejne, żeby forma im się szybko zwróciła, także spokojnie.
Nie wierzę, że nie jest opracowana wersja bez gniazd.
Ja też nie wierzę, pytanie tylko, kiedy to będzie. Za 5 lat już mnie nie bardzo interesuje... :(
2m62 to tak samo inna forma (suwaki) jak w et41, et40
Nie znam się na formach i ich suwakach, chciałem tylko zwrócić uwagę na to, że w przeciwieństwie do M62/2M62, czy EU07/ET41 (tu z drobnym wyjątkiem), połówka ET40 różni się od EU05 nie tylko jedną ścianą szczytową bez kabiny, ale także w dość istotny sposób wyglądem bocznych ścian i dachu lokomotywy. Nie wystarczy z dwóch EU05 uciąć po jednej kabinie i dorobić szczytowe ściany z przejściem zamiast kabin, żeby otrzymać model ET40.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 49
Tabor 18
Tabor 28

Podobne wątki