• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny MTB - modele lokomotyw serii EU05/EP05

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.782 119 1
Potwierdzam też datę rewizji: 23.4.1976. Taka sama data jest na wszystkich trzech modelach, jakie pan Ryszard miał na stoisku: EP05-15 i EP05-28 bez gniazd sterowania oraz EP05-23 z gniazdami. O ile w pierwszych dwóch (bez gniazd) można to zaakceptować, o tyle model z gniazdami powinien mieć datę z lat 90. XX wieku.
Czy w związku z błędnymi datami, oznaczenia naniesionymi na do tej pory wydanymi modelami, jest szansa, że producent w następnych wypustach to poprawi, tj. naniesie właściwe, odpowiadające wyglądowi, który przedstawia model:niepewny: Bo o samym modelu było faktycznie już dużo powiedziane. Jest jaki jest i lepszy nie będzie.
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.250 33 6
A ktoś zgłaszał im to? Może napiszcie ileś maili, to się pochyla (najlepiej z poprawnymi datami).
Od razu informuję - ja nie piszę, nie interesuje mnie EP05 ;)
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.782 119 1
A ktoś zgłaszał im to? Może napiszcie ileś maili, to się pochyla (najlepiej z poprawnymi datami).
Wydaje się, że najwłaściwszym podmiotem, który może lub powinien zgłaszać takie sprawy do producenta to dystrybutor. To on ma największe możliwości aby wpływać na to, co finalnie wyprodukuje firma.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.412 442 99
Czy w związku z błędnymi datami, oznaczenia naniesionymi na do tej pory wydanymi modelami, jest szansa, że producent w następnych wypustach to poprawi, tj. naniesie właściwe, odpowiadające wyglądowi, który przedstawia model:niepewny: Bo o samym modelu było faktycznie już dużo powiedziane. Jest jaki jest i lepszy nie będzie.
Najlepiej to byłoby opracować kalki i oznaczenia i nanieść je sobie samemu na pomalowany od nowa model. Ale nawet gdyby - weź pokaż mi zdjęcie np. z 1985 roku, na którym będzie widać jakie oznaczenia i dokładnie gdzie powinny trafić....
Owszem, sa jakieś zdjęcia z epoki, ale w sazczegółach oznaczeń to nie oszukujmy się..... g....o widać.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.782 119 1
Ale nawet gdyby - weź pokaż mi zdjęcie np. z 1985 roku, na którym będzie widać jakie oznaczenia i dokładnie gdzie powinny trafić....
Owszem, sa jakieś zdjęcia z epoki, ale w sazczegółach oznaczeń to nie oszukujmy się..... g....o widać.
Pełna zgoda, ma Kolega rację. Z opracowaniem oznaczeń, właściwych malowań na modelach z coraz starszych epok jest niewątpliwie duży problem. Mało dokumentacji zdjęciowej a jak jest to słabej jakości, brak powtarzalności oznaczeń i malowań na PKP itp.
Ale czy mimo tych wszystkich utrudnień nie powinniśmy wymagać od firm modelarskich minimum wysiłku w opracowaniu dokumentacji, która byłaby w miarę rzetelna i zachowywała akceptowalną zgodność z odtwarzanym modelem. Przecież nikt tu cudów nie wymaga.
Natomiast jeżeli chodzi od odwzorowywanie modeli z epoki V i z wyż, to tutaj nie można zasłaniać się wymówką o braku materiałów potrzebnych do wykonania właściwego modelu. Bo one są w wystarczającej ilości aby opracować właściwą dekumentację.
W przypadku MTB i jego modeli EP05 mamy, niestety, do czynienia z nieakceptowalną bylejakością. Tu producent nawet nie starał się aby w miarę realnie "opisać" model. Przygotował jeden wzór napisów eksploatacyjnych (czy chociaż właściwy dla jakiejś lokomotywy:niepewny:) i bezrefleksyjnie oznacza wszystkie do tej pory wydane modele w ten sam sposób (chyba w cenie gotowego produktu również zawiera się praca związana z opracowaniem oznaczeń).
I ostatnia refleksja: na jak daleki kompromis, my klienci, jesteśmy się w stanie zgodzić. Bo mam wrażenie, że MTB nas testuje. Najpierw bylejakie oznaczenia w przypadku EP05, teraz model SM40, który tak naprawdę trzeba samemu złożyć. A przecież wszystkie te modele są sprzedawane w cenie pełnowartościowych produktów.
Czy nie czas powiedzieć "stop" takiemu nas traktowaniu, bo za tym przykładem mogą podążać kolejne firmy. Chociaż czy tak się już nie dzieje, bo mam wrażenie, że woreczki z częściami do samodzielnego montażu są coraz obfitsze:(
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.782 119 1
Kolejne zapowiedzi modeli lokomotyw z rodziny EU05/EP05 od MTB.
Tym razem mają się ukazać modele EU05-29 i EP05-16.

index_H0_PKP_EU05_29.png
index_H0_PKP_EP05_16.png


Ciekawe czy tym razem otrzymamy modele poprawnie oznaczone czy tak jak było to tej pory, jedynie nastąpi zmiana numeru a reszta oznaczeń eksploatacyjnych pozostanie bez zmian:niepewny:
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.378 144 0
Kilka zdjęć mojej EP05-23 MTB. Model ma wymienione reflektory (przez Piotra Kozłowskiego), które wreszcie wyglądają jak należy a nie to badziewie oryginalne. Ma wgrane dźwięki do dekodera Zimo. No i ma automatyczne pantografy (od EU07 Piko, zamontowane przez Konrada Walendowskiego).

20231122_141701.jpg


20231122_141708.jpg


20231122_141718.jpg


Model będzie przeznaczony do składu wagonów typu Z2, o takiego mniej więcej (zdjęcie od Kolegi Remaj12), tylko u mnie są te same wagony i dodatkowo Tillig 74872:
pociag_pospieszny.jpg
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.412 442 99
Kilka zdjęć mojej EP05-23 MTB. Model ma wymienione reflektory (przez Piotra Kozłowskiego), które wreszcie wyglądają jak należy a nie to badziewie oryginalne. Ma wgrane dźwięki do dekodera Zimo. No i ma automatyczne pantografy (od EU07 Piko, zamontowane przez Konrada Walendowskiego).

Zobacz załącznik 1014963

Zobacz załącznik 1014964

Zobacz załącznik 1014965

Model będzie przeznaczony do składu wagonów typu Z2, o takiego mniej więcej (zdjęcie od Kolegi Remaj12), tylko u mnie są te same wagony i dodatkowo Tillig 74872:
Zobacz załącznik 1014966
Super. Z tymi automatycznymi pantografami to mnie zaskoczyłeś. Jest gdzieś w Internecie instrukcja jak taki "automatyczny" zamontować?
Przy okazji można tylko nadmienić, że MTB uparcie nadrukowuje na tym modelu tą samą datę rewizji.... z 1976 roku ;-)
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.378 144 0
W pantografach specjalistą jest Konrad Walendowski @muminek . W tym modelu zdecydowałem, że wyrzucam oryginalne pantografy od MTB i zakupiłem pantografy od EU07 Piko. Konrad musiał zmienić mocowanie do dachu, drukować jakieś elementy na drukarce 3D, etc. Także tu była grubsza robota niż tylko zamontowanie serw i zaprogramowanie dekodera. :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.993 498 33
Przy okazji można tylko nadmienić, że MTB uparcie nadrukowuje na tym modelu tą samą datę rewizji.... z 1976 roku ;-)
Faktycznie, to błąd (niejeden w tym modelu), w 1976 roku nie mogła mieć gniazd sterowania wielokrotnego. Ja mam EP05-15 bez tych gniazd, więc rok 1976 mi pasuje. Pantografy w tych modelach są do wymiany, też planuję taką operację, ale jeszcze się do tego nie przymierzałem.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.412 442 99
Faktycznie, to błąd (niejeden w tym modelu), w 1976 roku nie mogła mieć gniazd sterowania wielokrotnego. Ja mam EP05-15 bez tych gniazd, więc rok 1976 mi pasuje. Pantografy w tych modelach są do wymiany, też planuję taką operację, ale jeszcze się do tego nie przymierzałem.
Może warto to ruszyć i chociaż pantografy zakupić. Części zamienne są, a potem może ich nie być. Myślę o pantografach (takie jak do EU07 PIKO ?).

PS. Ostatnio kupowałem antenę dachową cylindryczną od PIKO do zamiany na ET21, który przerabiam z 442 na 541. Jakie zdziwienie było gdy przekonany byłem, że tak sobie kupię, a tu nic... Znalazłem tylko w jednym sklepie (Loko Model Warszawa). Antena była z częściami do EU07, ale wziąłem, bo i na EU07 i ET21 była to ta sama antena.

Piszę o tym, bo wbrew pozorom, czasem trudno jedną pierdołę do modelu dostać.
Antena z ET21-442 trafi na ST44, który czeka w kolejce do przeróbki (bez anteny) :)
Lepiej zaopatrzyć się w /fabryczne/ części na zapas póki są. W tych czasach nic nie wiadomo, jak długo będą dostępne. Inaczej zostaną zamienniki (manufaktury), albo inwencja własna jak ktoś zdolny jest..
 
Ostatnio edytowane:

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.095 87 0
Chodzi o antenę “garnkową” (ozn. 3085) o wysokości 23 cm i średnicy 26,5 cm? Powinno być łatwe do zrobienia lub wydrukowania.

Poza tym, przy cofaniu modelu do wcześniejszej epoki trzeba z kolei zdjąć antenę, więc można się dogadać na Forum. Ja np. pozbywa(łe)m się anten z EP08 i z SM42 (ta ostatnia to łyżwa).
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.412 442 99
Chodzi o antenę “garnkową” (ozn. 3085) o wysokości 23 cm i średnicy 26,5 cm? Powinno być łatwe do zrobienia lub wydrukowania.
Tak. Ja kupiłem 'pikowski' zestaw do EU07, gdzie była w zestawie części /zestaw 96361-59/.
Poza tym, przy cofaniu modelu do wcześniejszej epoki trzeba z kolei zdjąć antenę, więc można się dogadać na Forum. Ja np. pozbywa(łe)m się anten z EP08 i z SM42 (ta ostatnia to łyżwa).
Fakt, zanim kupiłem mogłem zapytać na forum...
Ale idąc tropem rozumowania kolegi nadmienię, że teraz mam z tego zestawu odgromnik (chyba tak się to nazywa):

zes.jpg


Bo gdy patrzę na ten model kolegi @Arekmiz i odgromnik na dachu jego EP05 od MTB: https://forum.modelarstwo.info/attachments/20231122_141701-jpg.1014963/
To sobie myślę, że chętnie bym mu go oddał do wymiany :)
Na zdjęciu EP05 MTB, wygląda jak wałek ulepiony z modeliny /bez urazy/.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki