• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny (moje) Wagony towarowe Reno0

Greif1

Znany użytkownik
club 0
Reakcje
1.006 1 0
#81
Czołem
Pz III wersja najprawdopodobniej L/M i cyt:
" Dlatego też zaczęto je powoli wycofywać z dywizji pancernych i zastępować wozami PzKpfw IV... PzKpfw III przenoszono do batalionów czołgów ciężkich, gdzie stanowiły ochronę dla PzKpfw VI Tiger przed piechotą nieprzyjaciela, oraz do dywizji grenadierów pancernych, gdzie zastępowały działa pancerne StuG III i IV. Ich produkcję zakończono w sierpniu 1943 i przed końcem 1944, niemal zupełnie znikły z jednostek frontowych."
jeśli już 44/45 lepsza by była wersja dowodzenia PzBfWg III Ausf M lub N (N boczne ekrany, armata krótkolufowa 75mm )

Opel Maultier jak najbardziej ale bez pelotki, Flakvierling nie był nigdy montowany na Oplu -za ciężki (o braku stabilności w trakcie strzelania nie wspominając)

Hanomag to kolejny misz masz, opisany jako 251/8 czyli wersja sanitarna a model posiada antenę poręczową używaną w wersji dowodzenia 251/3 do tego wersja C jak już mówiłem nie bardzo pasuje na 44/45 rok (od biedy byłby model 251 D z Tamiya w 1/48)
http://www.achtungpanzer.com/votw/251_8_1.jpg

Kfz 15 wiesz to że ktoś pomaluje go i napisze że 44 z Radzymina nie oznacza że tak było być może uchowała się gdzieś wersja dowódcza, ale nie zgłębiałem aż tak tematu Kfz 15 (szukaj w google horch 901 command version)
Pozdrawiam
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.645 14 6
#82
W skali 1/35 jest o tyle łatwiej, ponieważ wychodzą modele różnych podtypów głównej wersji pojazdu. I są to modele do samodzielnego złożenia. Atlas wypuścił te modele w skali 1/43, już jako produkt gotowy i chwała mu za to, bo model w skali 1/48 mimo wszystko nie za bardzo by pasował na wagonie w skali 1/45. Ale też firma poszła na skróty, nie zainwestowała np. w drugą formę tak aby zlikwidować te skrzynki na bokach Sd.Kfz 251 i mieć póżniejszą wersję tego transportera. Ale to są modele typu gazetowego i raczej nic innego się nie możemy spodziewać. Liczy się sprzedaż i zysk. Tak więc jak sam widzisz nie wszystkie modele tej firmy są wydane w takim stanie w jakim były używane w rzeczywistości. [Przykład Opla] Dylemat jest taki, zakupić dany model i próbować go dostosować do swoich potrzeb czy też być purystą nie mieć żadnego modelu.
 

Greif1

Znany użytkownik
club 0
Reakcje
1.006 1 0
#83
Dlatego łatwiej zrobić eszelon z okresu 42-43 i wtedy można większość postawić w zgodzie z historią :)
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.645 14 6
#84
Nad czasokresem tego eszelonu to będę się jeszcze zastanawiał. Dokupiłem wóz rozpoznawczy Sd. Kfz 222, usunąłem z Opla to działko przeciwlotnicze, zdjąłem również te wyrzutnie z tego Sd. Kfz 251,1 zakleiłem dziury, a póżniej malowanko. Zastanawiające jest to, że ten transporter został wykonany jako pojazd nitowany, a nie spawany. Na podstawce jest napis że brał udział w walkach w Niemczech w 1944 roku, a ten zielony jest spawany, a był użyty na froncie wschodnim już pod Kurskiem w 1942 roku.
Zdjęcie0002.jpg
Zdjęcie0009.jpg
Zdjęcie0011.jpg
Zdjęcie0020.jpg
Zdjęcie0012.jpg
Zdjęcie0013.jpg
 

Greif1

Znany użytkownik
club 0
Reakcje
1.006 1 0
#85
hyh flak to masakra jakaś ...
no jak łatwo się domyślić że wersja nitowana wcześniej, spawana później, a taka wiarygodność gazetkowcych informacji, w większości też nawet w literaturze pojawiają się mniejsze lub większe babole zwłaszcza dotyczące opisu zdjęcia...
np w jednej z monografi PzIV opisywany jako H okazauje się byś wersją J itp itd...
222 zostały też zastąpione w okresie po 43 roku przez 234 albo Luchs...
Co do 251 to popraw narzędzia (usun ślady łączenia formy- ten szew na większości elementyów-bo strasznie szpeci) wizjerom bocznym zdecydowanie zmniejsz szczeliny z oferty RB Model możesz podprowadzić skarnie 35A01, a to co na błotniku wywalić w siną dal...
A no i do poprawy mocowanie Notka winen wyglądać tak http://www.zib-militaria.de/Notek-camo-light-with-mount do tego była blacha wygięta i dokręcona do pancerza...
Jak na eszelon wywal MG bo i tak nie nadają się do niczego więc lepiej chyba bez niż z tym czymś... ewentualnie dałbym plandekę nad przedział bo i tak nie ma co pokazywać...
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.645 14 6
#86
Z RB Model to zastanawiam się nad zakupem luf do tego działka przeciwlotniczego bo te co są obecnie to nie wygląda to najlepiej. Za bardzo są widoczne nadlewy na lufach. Pozostałe sprzęty chyba pozostawię w takim stanie jak są obecnie, może jakieś drobne poprawki. Ten sprzęt nie idzie na konkurs modelarski.
 

Greif1

Znany użytkownik
club 0
Reakcje
1.006 1 0
#87
no jak tam uważasz ale do wystawy to by im daleko było a tak jak są to biorąc pod uwagę jakość taboru to pojazdy są jak zabawki... no ale Twój cyrk Twoje małpy.
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.645 14 6
#88
Wycofywanie się Armii Niemieckiej z Czechosłowacji w maju 1945 roku. Zobacz zdjęcia w 1,44 min. oraz 4,34 min. Masz te transportery wcześniejszej wersji ze skrzynkami narzędziowymi z boku. Więc uchowały się takie wczesne wersje do końca wojny. Z pozostałymi modelami z wcześniejszych lat produkcji mogło być podobnie.

 

Greif1

Znany użytkownik
club 0
Reakcje
1.006 1 0
#90
a Ty dalej swoje... Nie powiedziałem że wersji C nie było, bo w Normandii też były... sęk w tym że zdjęć z frontu wschodniego nie ma, a tym bardziej z jednostek wycofujących się... teren Czech czy Niemiec Francji owszem są bo były tam jednostki szkolne remontowe itp. ale właśnie z jednostek bojowych wracających z frontu jakoś nie bardzo, wiec te zdjęcia co maja dowodzić?
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.645 14 6
#91
O ile te oddziały wycofujące się z Czechosłowacji to może i były to jak to nazwałeś oddziały szkolno-remontowe, to zdjęcie z Włoch przedstawia jednostkę bojową. Tak więc twierdzę że sprzęt wyprodukowany we wcześniejszym okresie, jeżeli był sprawny technicznie oraz nie został uszkodzony w czasie walk, był używany do końca II WŚ.
 

Greif1

Znany użytkownik
club 0
Reakcje
1.006 1 0
#92
a jaką masz gwarancję na to że zdjęcie jest na 100% z tego okresu? Włochy mogą być Hanomag jest wczesny A lu B patrząc na kadłub ale czy to 44?
Wątpliwe... Do tego intensywność walk w latach 43-45 ma się ni jak do walk na froncie wschodnim, Rosi (251 wydobyty z Pilicy nie był wersja C tylko D)
zresztą, twój cyrk... itd
 

Paweł P1

Aktywny użytkownik
Reakcje
490 0 0
#94
Przeglądam ten temat i zastanawiam się, co wspólnego z koleją mają te militarne pojazdy, jakoś dziwnie są tu szeroko omawiane. Nie żebym się czepiał, ale jestem nieco zmieszany i nie bardzo rozumiem. Gdzie jest w nich smak kolejowy?
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.645 14 6
#97
Wszyscy jesteśmy europejczykami. Świat się zmienia. A to że kolega Greif zna język niemiecki, to jest to tylko na plus dla nas modelarzy. I mam nadzieję kolego Papierz, że to zadane pytanie o narodowość nie ma żadnego podtekstu. I jeszcze takie wyjaśnienie dla kolegi Papierz, pojazdy pokazane przez moją skromną osobę w tym wątku są w skali 1/43 więc jak najbardziej pasują do wagonów towarowych w skali 0.
 

Greif1

Znany użytkownik
club 0
Reakcje
1.006 1 0
#98
lol... @Papierz tak jestem Szkockim Niemcem pochodzącym z Polski, albo Polskim Szkotem z Niemiec ewentualnie Szkotem z Niemiec z Polskim pochodzeniem...
btw mój nick jest związany z pierwszym modelem jaki sklejałem w 1/35 mając naście lat i był to model Sdkfz 250/3 w malowaniu Rommla z AC, z oznaczeniem Greif ;) a Szkocja bo mieszkam tutaj ;)
@Jan możesz malować oznaczenia, wyszperałem dla ciebie jedną fotkę, co prawda nie ma datowania na dokładny rok ale z terenu polski z wersją 251C czy takowa by się uchowała do ewakuacji... wątpliwe, zdjęcie jest z jednostki w czasie walk w Polsce, więc możemy naciągnąć że przetrwał ;) jak znajdę chwilkę machnę skan...
Pozdrawiam
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.645 14 6
Ponieważ mam 2 szt. czołgów Pz. Kpfz. III Ausf. L to postanowiłem zakupić 2 szt. wagonów platform czteroosiowych do przewozu tego sprzętu. Czołg ten ważył 25 ton, więc do jego transportu nie nadawały się platformy 2 osiowe. Wagon jest cały plastikowy, do samodzielnego złożenia. Na razie taka mała przymiarka tego czołgu do platformy. Zdjęcie0013.jpg Zdjęcie0015.jpg Zdjęcie0014.jpg Zdjęcie0017.jpg Zdjęcie0018.jpg Zdjęcie0019.jpg Zdjęcie0020.jpg Zdjęcie0022.jpg Zdjęcie0024.jpg Zdjęcie0025.jpg
 

Podobne wątki