• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa - Linia 397

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.014 85 11
Jak to mówią - "Łot zagwozdka!"... Semafor wyjazdowy w kierunku Sulechowa. Ten z toru głównego dodatkowego (na zdjęciu na prawo) powinien być dwuramienny sprzężony a jest... Jednoramienny na zdjęciu. Data zdjęcia 20.04.1992.
No i jest dwuramienny,drugie ramię trochę się schowało za masztem ale przesłony widać.
 

Załączniki

UAZownik

Nowy użytkownik
Reakcje
14 0 0
Może wszystkie wątpliwości rozwieje oryginalny schemat Kargowej ;)

(link do oryginału ze względu na rozmiar)

Jeśli potrzeba coś z dokumentacji zdjęciowej to służę, mieszkam tuż przy samej stacji.

EDIT: Jeszcze z rzeczy mogących się przydać - odległość między osiami torów głównych - 6,5m, między głównym a ładunkowym - 9m.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
Walter Rusin

Walter Rusin

Jasnowidz roku
Reakcje
45 2 5
Serdecznie dziękuje!!! To bardzo pomoże w stworzeniu wiernego oryginałowi układu torowego! Bardzo dziękuje tez za informacje o odległościach torów. Z tym były największe problemy.

@UAZownik - a może pamiętasz ten pociąg z Żagania i które SP45 przez nasze rodzinne miasto przejeżdżały?
 
OP
OP
Walter Rusin

Walter Rusin

Jasnowidz roku
Reakcje
45 2 5
No to na podstawie planów taki układ wyszedł. Długie bydle ale jakoś damy radę :). Można by trochę skrócić ale nie chcę zaburzać proporcji stacji.

Z planu wynika kilka rzeczy:

1. Długość toru 2a to 445mm.
2. Wg informacji @UAZownika - odległość między torami głównymi to 74.7mm (zaokrąglone do 75mm), a odległość między torami ładunkowymi i głównymi to 104mm. Te 75mm ma sens - na zdjęciach dobrze widać jak wąski był Peron 2.
3. Peron 1 na planie ma ok. 120m, Peron 2 ma ok. 100m.

Opinie? Uwagi?

P.S. Dziś z niecierpliwością czekam na listonosza ;)
 

Załączniki

Inkson

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
Reakcje
1.637 32 0
Wiem, że to ten dodatkowy tylko faktycznie jak on jest na jeden wagon to ok.
 
OP
OP
Walter Rusin

Walter Rusin

Jasnowidz roku
Reakcje
45 2 5
Patrząc na kilometraż to wyszło mi tak: 19.452m to czoło rampy a początek rozjazdu to 19,382m co daje 70m czyli 804.5mm. Po odliczeniu długości rozjazdu otrzymujemy 445mm = jeden wagon.
 

Inkson

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
Reakcje
1.637 32 0
Gdyby jeszcze tory były na swoim miejscu to ułatwiło by budowę, nie mniej jednak myślę, że się uda odtworzyć stację w miarę dokładnie. Zostaje tylko życzyć wytrwałości. :)
 

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
246 2 0
Nie marudź jnkson z tymi torami. Jest plan, jest geoportal, są wspomnienia pracowników, obecność lub nieobecność torów nic nie zmienia (budynki są jak mniemam). I tak najwięcej roboty będzie z budynkami.
Przy okazji wiadomo skąd wzięła się Wk2 - przy takiej odległości między osiami torów odcinek między rozjazdami 3 a 5 jest długi i mógłby się tam zmieścić wagon. Żeby zabezpieczyć przed takimi cyrkami dodano wykolejnicę.
Z planu mogę zgadywać, że rozjazd 1 - ten od Sulechowa był nastawiany ręcznie. Trochę się dyżurny/nastawniczy musiał nabiegać... No i z planu wychodzi przejazd kolejowy z trzema rogatkami (skrzyżowanie blisko torów). Smakowita stacja.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.974 531 30
19.452m to czoło rampy a początek rozjazdu to 19,382m co daje 70m czyli 804.5mm. Po odliczeniu długości rozjazdu otrzymujemy 445mm = jeden wagon
Gwoli ścisłości: 19,382 (nie wiem, czy nie 19,392) to nie jest początek, a tzw. geometryczny środek rozjazdu (patrz rysunek - w czerwonym kółku). Tak więc odliczyć trzeba trochę mniej, ale niestety, nie mam pod ręką żadnej literatury, żeby sprawdzić przykładowe wymiary (są różne w różnych rozjazdach). Długość użyteczną toru mierzy się od ukresu, nie od końca rozjazdu, więc będzie trochę krócej. W sumie pewnie różnice nie będą bardzo wiekie, a w końcu i tak jest pewne zniekształcenie będzie, choćby z powodu geometrii modelowych rozjazdów. Długość żeberka wyznaczyłbym tak, by swobodnie zmieścił się 4-osiowy wagon towarowy.
odległość między torami głównymi to 74.7mm (zaokrąglone do 75mm)
Na planie makiety ta odległość wydaje się mniejsza, ale może to tylko złudzenie?

rozjazd.jpg
 

BorekT

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
41 1 0
Zarosły trawskiem... A może nawet rozebrane :( rok temu jeszcze były zarośnięte ale potknąć się o szynę można było.
W kwietniu tego roku dokonano zbrodni i zdemontowano szyny na odcinku Sulechów - Powodowo. Na miejsce linii powstanie... NIC. Żadnej ścieżki rowerowej póki co tam nie będzie
 
OP
OP
Walter Rusin

Walter Rusin

Jasnowidz roku
Reakcje
45 2 5
Jakże ja mogłem zapomnieć że na planach wierzchołek trójkąta oznacza geometryczny środek rozjazdu!!! :oops::mad: Aż wstyd się przyznać... Plan będzie do poprawki.
 

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
246 2 0
Tak więc odliczyć trzeba trochę mniej, ale niestety, nie mam pod ręką żadnej literatury, żeby sprawdzić przykładowe wymiary (są różne w różnych rozjazdach).
Tutaj link do wymiarów najbardziej popularnych rozjazdów:
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/rozjazdy.png
Tak na oko jest to skan z książki "Infrastruktura transportu kolejowego" Kazimierza Towpika (bo sam mam takową).
Tylko przyjaciele pamiętajcie, że i tak wszystko zależy od geometrii rozjazdów, które mają być użyte na makiecie.
 

Podobne wątki