• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa - Linia 397

BorekT

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
41 1 0
Przyznam że zasiałeś ziarno i pewnie będzie trudno ten chwast wyplewić :D

Kaszarnia nie miała rampy. Miała taki zsyp.

Co do łączenia to by trzeba było jeszcze Smolno Wielkie no i oczywiście Chwalim zbudować :)
Co do Smolna... to może w ciągu kilku lat mi się uda. Póki co obfotografowałem stację i zdobyłem materiały pozwalające opisać stację (myślę, że wystarczająco). Nawet kupiłem budynek stacyjny, który na spokojnie oczekuje na swoją kolej :D. Wydaje mi się, że jest to do zrobienia :) . Powoli powoli.. ale marzenia trzeba realizować.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.976 531 30
Też uważam, że to świetny pomysł. Ja bym zwiększył odległość toru z rampą od toru głównego. Ze zdjęć widać wyraźnie, że ta odległość jest spora. Wydaje mi się, że międzytorze, na którym jest peron, również powinno być trochę szersze. Konieczne też wydaje mi się wydłużenie żeberka pod rampą (tor 2a) tak, by zmieścił się tam chociaż jeden wagon - to również widać na zdjęciach. Rysunek, zamieszczony przez kolegę Waltera, nie do końca odwzorowuje proporcje stacji. A skoro długości torów są i tak nieco zmienione, to wydłużyłbym odcinek z peronem, nawet kosztem długości toru ładunkowego. Można też przesunąć trochę w lewo drugi od lewej rozjazd, kierujący na ten tor.

Potwierdzam też, że zgodnie z zasadami, jeżeli tor 3 jest torem głównym dodatkowym, z semaforami wyjazdowymi, nie może tam być wykolejnic. Tak więc wystarczą Wk1 i Wk3 (na torze kaszarni). A Wk2 jest, jak pisał kolega luc1979, tylko protezą, wynikającą z tego, że rozjazd kierujący na rampę jest na stałe zamknięty w położeniu na bok. Jeżeli ma on normalnie działać, Wk2 jest zbędna.
 
OP
OP
Walter Rusin

Walter Rusin

Jasnowidz roku
Reakcje
45 2 5
Dziękuję za cenne uwagi! Poprawka zatem...

Tor ładunkowy został odsunięty od toru głównego zasadniczego. Międzytorze ma teraz szerokość 74mm (tory odległe o 107mm oś do osi oczywiście). Tor główny dodatkowy został odsunięty od zasadniczego i międzytorze teraz ma 57mm (odległość między torami to 90mm). Peron 2 w Kargowej nie był znów aż taki szeroki. Nawet przez mgłę pamiętam trochę ja się nieswojo czułem gdy się stało na peronie podczas krzyżowania pociągów.

Środkowe skrzynki wydłużyły się do 1100mm. To się da spokojnie przełknąć bo można do transportu skręcić owe dwie a dodatkowe 200mm to znów nie aż tak wiele.

Tor 2a ma długość 400mm więc powinien się tam zmieścić np. jeden Eaos (tj. zmieścić się w granicach ukresu!)

Można jeszcze odsunąć bocznicę kaszarni i zrobić imitację zsypu zaraz przy krawędzi skrzynki. Wtedy może kiedyś można zrobić taką dostawkę w kształcie trapezu z samą kaszarnią. Pomijając ten system wyciągów i dmuchaw na dachu to sam budynek jest dość prosty do zrobienia... Tak jak na rysunku Kargowa4.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
Walter Rusin

Walter Rusin

Jasnowidz roku
Reakcje
45 2 5
Dzięki pomocy bardzo życzliwych użytkowników (nie wiem czy chcą by ich wymieniać ) otrzymałem obszerną dokumentację zdjęciową budynku oraz okolicy dworca. Bardzo serdecznie Wam jeszcze raz dziękuję! Poczytałem, popatrzyłem, powęszyłem w internecie i decyzja o technologii budynku została podjęta. Głównie karton cięty laserem wspomagany w małym stopniu innymi materiałami (wiadomo balsa, drut itd.). Poczytałem w niemieckiej prasie co i jak w przypadku tej technologii (głównie chodzi o malowanie cegieł) i wygląda to obiecująco. Mam za sobą też już pewne doświadczenia w projektowaniu mniejszych budynków dla tej techniki. Troszkę to wszystko potrwa ale to dla mnie ekscytujący projekt! Będziemy walczyć z tym budynkiem ale musi się udać! Być może uda się też dotrzeć do planów konstrukcyjnych dworca. Odpowiednie starania zostały już podjęte.
 
OP
OP
Walter Rusin

Walter Rusin

Jasnowidz roku
Reakcje
45 2 5
Na dole, zaraz pod listą kategorii, jest zagnieżdżona ta aplikacja. To jest to samo czego się używa żeby przeczytać katalog Roco na stronie WWW. Całkiem fajne te relacje ze składania. Można zobaczyć jakich materiałów ludzie używają, jakich farb itd. Kiedyś eksperymentowałem z budynkiem od T. Stangla (transformator) ale nic sensownego mi z tego nie wyszło. Może za bardzo mi ręce drżały albo za bardzo chciałem to złożyć tak jak budynek z plastiku. Nabyłem też kiedyś zestaw dworca Weingarten i nastawnię z dachem z papy. Mogę podpatrzeć jak jest rozwiązany problem np. fug w zagłębieniu na okna.

http://www.eurorailhobbies.com/stangel.asp?
 
OP
OP
Walter Rusin

Walter Rusin

Jasnowidz roku
Reakcje
45 2 5
Dowiedziałem się dzisiaj od byłego zawiadowcy stacji w Kargowej że wykolejnica Wk2 była tam od zawsze. Zatem były trzy -Wk-1, Wk-2 i Wk-3. Opisał mi też szczegółowo jak wyglądały uzależnienia urządzeń srk i jak odbywały się manewry na stacji, które rozjazdy/wykolejnice były przekładane ręcznie a które z nastawni (np. okazuje się że Wk-1 była ryglowana z nastawni ryglem Rg3. No tak, daleko tam było). Wk-2 była nastawiana ręcznie i zamykana kluczem... i wiele wiele innych ciekawostek. Generalnie opisał jak wyglądała praca na stacji co fajnie byłoby odtworzyć na makiecie. Już widzę szereg dźwigni takich jak ta:

h0fine_stellwerk3_1024.jpg


Bocznica do fabryki cukierków była do połowy lat 70-tych więc można ją sobie darować...
 

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
246 2 0
Odwaliłeś kawał dobrej roboty. Super że możesz odtworzyć historię życia stacji, tudzież obsługi srk na stacji. Co do dźwigienek ze zdjęcia to miałe okazję je podziwiać i je obsługiwać i niestety są cholernie nietrwałe. Po prostu łamią się nagminnie. Mogłem to zaobserwować w zeszłym roku na spotkaniu FREMO w Hartmannsdorf. Gościu używał tych dźwigni do nastawiania rozjazdów i kilka miało złamaną rączkę. Jedna z nich to chyba nawet na tamtym spotkaniu poległa. WM-MODEL potwierdzi , że to niestety tylko ładnie wygląda.
[DOUBLEPOST=1431624190][/DOUBLEPOST]A podziel się z nami co jeszcze się udało ustalić.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
372 5 1
Potwierdzam, te dźwignie ładnie wyglądają ale na zdjęciach. W realu jest już gorzej. W lutym w Pegnitz na spotkaniu FREMO miałem je w ręku i są b. delikatne i w sumie dość tandetnie wykonane. Jako miłośnik mechanicznych urządzeń srk (takie "zboczenie" zawodowe) chętnie zrobiłbym sobie taką nastawnicę, ale te elementy się nie nadają - nie przeżyły by jednej imprezy!
 
OP
OP
Walter Rusin

Walter Rusin

Jasnowidz roku
Reakcje
45 2 5
Jak to mówią - "Łot zagwozdka!"... Semafor wyjazdowy w kierunku Sulechowa. Ten z toru głównego dodatkowego (na zdjęciu na prawo) powinien być dwuramienny sprzężony a jest... Jednoramienny na zdjęciu. Data zdjęcia 20.04.1992.
 

Załączniki

OP
OP
Walter Rusin

Walter Rusin

Jasnowidz roku
Reakcje
45 2 5
Jeszcze jedno... konia z rzędem temu kto mi powie jaki to jest numer tego SP45. Chodzi o SP45-???. Kadr pochodzi z jednego z filmów pana Vicivico, który to film został nagrany w roku 1988. Prawdopodobnie chodzi tu o pociąg osobowy (być może pośpieszny albo coś, grunt że się nie zatrzymywał w Chwalimiu) relacji Żagań-Poznań. Może przynajmniej jakieś ograniczenie numerów do kilku lokomotyw które ten pociąg mogły obsługiwać. Pewnie będzie to jakiś SP45 z szopy w Żaganiu lub Poznaniu w 1988.

Screen Shot 2015-05-23 at 8.44.43 PM.png


Ten pociąg ma dla mnie pewne specjalne znaczenie. Otóż pamiętam z dzieciństwa że raz z tatą pojechałem na dworzec w Kargowej odebrać z pociągu moją babcię z kuzynami którzy przyjechali na kilka dni na wakacje. Byłem wtedy małym brzdącem i byłem tak przyzwyczajony do widoku parowozów na tej linii że widok lokomotywy spalinowej zrobił na mnie ogromne wrażenie. Pamiętam to trochę przez mgłę. :( Babcia zmarła prawie rok temu. Pracowała na PKP w Żaganiu po tym jak dziadek zginął w wypadku w szopie w 1954. Może ktoś coś wie o tym wypadku? Lokomotywa cofała się do szopy i ktoś z załogi miał wychyloną głowę...
 
Ostatnio edytowane:

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.906 57 5
Pociągi relacji Poznań -Żagań z tego co pamiętam były obsługiwane lokami z Poznania. Jeden nr na pewno się pojawiał 246 i inne.
Przed wprowadzeniem SP45 skład był prowadzony 2 X SN61.
 

Podobne wątki