• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Kraków - Wiadukt nad ul. Grzegórzecką zostanie rozebrany

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
#85
Już teraz robi wrażenie a co dopiero później. Zakres robót jest przeogromny i oby te roboty zakończyły się jak najszybciej z korzyścią dla mieszkańców i pdróżnych :):):)...
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.486 19 9
#86
Pewnie, nawet na więcej sklepień :)
Dzięki wielkie. :)
Rozumiem, że na zdjęciu poniżej widać proces "malowania trawy na zielono", znaczy... "cegieł na czerwono"? ;) Stare cegły są szlifowane, a następnie czymś pokrywane?
No i przyznam, że niepokoi mnie to zdjęcie poniżej. Wiadukt jeszcze nie skończony, a na sklepieniu już widać sporo odprysków i przesięków.... :(
 
OP
OP
PP1970

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.131 88 0
#88
Dla miłośnika historycznej kolei i architektury to niepowetowana strata. Dla miłośnika transportu kolejowego i nowoczesnego taboru, to nie lada gratka.

Nie unikniemy tego rozdwojenia jaźni. Ja i wielu Kolegów należymy do obu grup. Pewne decyzje zostały podjęte, chociaż konserwator walczyła jak lwica, aż została odwołana przez ministra. Teraz niech już wreszcie to dokończą, żeby działało.

Cały projekt to porażka organizacyjna. Przez 5 lat zamiast oryginalnych 2 torów na starym wiadukcie, mieliśmy tylko 1 na nowym, zbudowanym obok. Drugi tor oddano w tym roku. Stan starego wiaduktu nie został należycie zbadany przed rozpoczęciem prac. To spowodowało wielkie opóźnienia, bo przez dobre 2 lata jedyną czynnością przy tym obiekcie była dyskusja. Chociaż inne odcinki tej linii też miały swoje opóźnienia.


Staram się stworzyć choćby minimalną fotodokumentację tych prac, niezależnie od publikacji PKP PLC. Mając okno na poziomie główki szyny na tym wiadukcie, nagrywam też każdy przejeżdżający skład. Gdyby ktoś był zainteresowany.
 
OP
OP
PP1970

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.131 88 0
#94
Aktualne zdjęcia budowy modelu wiaduktu w skali 1:1.
Źródło: Kraków po kolei

Jak widać, model wiaduktu ma być w epoce I, a model przystanku w epoce Vb (wg aktualnego standardu NMRA).
Można łączyć epoki na makiecie 1:1? Można :D

Zresztą, z modelami pozostałych budynków jest podobnie. Ten, z którego zwykle robię zdjęcia, zbudowano w 1911, data naprawy głównej 2017, poza fasadą wszędzie epoka Vb.

PLK zasłonią mi widok na zestawy kołowe :( tym śmiesznym murkiem. Ale podobno pierwowzór modelu miał taki murek, więc odtwarzają, jak mogą najwierniej.

326015947_1288958148348280_1144219773176450186_n.jpg
326072062_898973394861536_4788182080081823329_n.jpg
325995145_2059710127559099_5452674886569075612_n.jpg
326115056_1215609865698413_3226708684937324285_n.jpg
326056448_573784531280035_5044123659687391066_n.jpg
 
Ostatnio edytowane:

MisioPas

Aktywny użytkownik
Reakcje
595 4 1
#97
Kolego @kptkloss tak na starcie, to nie jest obiekt mostowy, tylko wiadukt.
niestety Kolego @robertmuszka mylisz się. TO JEST obiekt mostowy. Został zbudowany JAKO MOST nad płynącą w tym miejscu przed laty Wisłą. A to, że potem tę odnogę zasypano i w jej ciągu zbudowano ulicę - to już całkiem inna historia. Nie chce mi się szukać, więc pierwsze lepsze zdjęcie
most.png
 

Podobne wątki