• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Kraków - Wiadukt nad ul. Grzegórzecką zostanie rozebrany

OP
OP
PP1970

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.251 88 0
#61
Jeżeli ktoś nie używa Facebooka, wklejam wybrane zdjęcia umieszczone tam dzisiaj na profilu "Kraków po kolei" firmowanym przez PKP PLK S.A.

272301575_939953009993429_5197608352631121841_n.jpg
269504476_939952763326787_2458743740286070295_n.jpg
269600682_939952749993455_7313343721411157044_n.jpg
269601288_939953319993398_4378864060724542056_n.jpg
272338278_939953033326760_4419020163594265794_n.jpg
272277692_939952759993454_2505685356154471451_n.jpg
269677520_939952969993433_1543792102148957376_n.jpg



Na moje pytanie o ilość odzyskanego materiału udzielono odpowiedzi.

1643134928452.png
 

kptkloss

Aktywny użytkownik
Reakcje
229 12 1
#62
PKP PLK jest inwestorem, więc stroną w tej aferze. Z tego powodu wiarygodność tej instytucji w kwestii zburzenia wiaduktu (nie posługujmy się eufeminizmami w rodzaju "rozbiórki wiaduktu", po prostu go wyburzono) jest dla mnie dość wątpliwa.
 
OP
OP
PP1970

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.251 88 0
#63
PKP PLK jest inwestorem, więc stroną w tej aferze. Z tego powodu wiarygodność tej instytucji w kwestii zburzenia wiaduktu (nie posługujmy się eufeminizmami w rodzaju "rozbiórki wiaduktu", po prostu go wyburzono) jest dla mnie dość wątpliwa.
W kwestii wypowiedzi, ich wiarygodność jest zdecydowanie wątpliwa. Używanie słowa "modernizacja" to po prostu kłamstwo. A skoro ktoś kłamie w jednym zdaniu, to zawsze można podejrzewać, że także w kolejnych :(

Natomiast zdjęć raczej nie sfabrykowali - a pokazują one sposób odzyskiwania materiału. Fragmenty budowli skute koparkami są teraz cięte, by odzyskać część kamieni i cegieł.
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.537 19 9
#64
Natomiast zdjęć raczej nie sfabrykowali - a pokazują one sposób odzyskiwania materiału. Fragmenty budowli skute koparkami są teraz cięte, by odzyskać część kamieni i cegieł.
OK, ale na zdjęciu http://forum.modelarstwo.info/attac...52749993455_7313343721411157044_n-jpg.871306/ widać, że odzysk materiału będzie raczej mizerny, skoro większość z cegieł jest połamana w wyniku burzenia sklepienia koparkami. Jak odzyskają 50% to będzie dobrze.
 

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
213 7 0
#65
I tyle im wystarczy... Oni nie będą budować na nowo z tych cegieł wiaduktu tylko na wylanym z betonu układać tylko warstwę zewnętrzną w formie dekoracji. Do tego celu wystarczy z 20% tych "cennych" cegieł.
 

Juras XR4Ti

Aktywny użytkownik
Reakcje
206 9 0
#67

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.537 19 9
#72
Patrzę na to zdjęcie i się zastanawiam, co widzę.
Teoretycznie powinna to być warstwa sklepienia, odpowiadająca za jego "lico". Tymczasem widzę ogryzki cegieł, każdy innej wielkości, poukładane w sposób nie odwzorowujący żadnego z układów cegieł, stosowanych przy budowie sklepień ceglanych. :(
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.537 19 9
#74
Jedynie warstwa dekoracyjna, która ma być widoczna od spodu.
No właśnie o tym piszę. Jeśli ta warstwa "dekoracyjna" ma udawać stary wiadukt, to powinna odwzorowywać pierwotny wzór wiązania łuków zburzonego oryginału. Na zdjęciach starego wiaduktu wyraźnie widać klasyczne wiązanie tzw. "główkowe" - https://upload.wikimedia.org/wikipe...ow_Grzegorzecka_wiadukt_kolejowy_10_A-820.JPG.
Tymczasem to, co powstaje obecnie, to jakiś koszmarny misz-masz. Część cegieł leży na stronie główkowej, część na wozówkowej, część jest połamana na 3/4. W efekcie cegły nie tworzą żadnego wątku (wiązania), decydującego o wyglądzie i estetyce muru. Murarze z minionej epoki przewracają się pewnie w grobie... :( A tak niewiele było trzeba, żeby zachować oryginalny wzór wiązania... :cry:
 

Podobne wątki