• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? DCC Wi-Fi Dekoder jazdy dźwiękowy RB 2300

railbox

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 0 2
Aktualizacja oprogramowania 1.6.3:
1. Zwiększenie maksymalnej ilości plików w pakiecie do 100.
2. Możliwość blokowania wyjść funkcyjnych przez logikę.
3. Podstawowa praca w analogu: jazda oraz światła zgodnie z CV13,14.
4. Wsparcie dekodera RB2310(21MTC).
5. Nowy typ logiki: RANDOM. Możliwość losowego włączenia funkcji co jakiś czas (Podobnie do dekoderów ZIMO).
Przykład F12_RANDOM_S10_E30_L4000 - Włączenie funkcji 12 na 4000ms z losowym interwałem od 10 do 30 sekund.

Naprawiono:
1. Problem z plikami z częstotliwością 44.1kHz
2. Ulepszono ruszanie pociągu z miejsca. Mala poprawka w ruchu na małych prędkościach.
3. Problem, niedziałającego odczytu CV na niektórych centralkach.
4. Problem z plikami typu DESEL przy hamowaniu.
5. Problem z resetowaniem wybranego pakietu dźwiękowego, przy nagłym odcinaniu prądu.
 

Załączniki

Reakcje
35 0 0
Jeszcze mam pytanie do kolegi @railbox, mam dwa Vectrony Roco jeden na dekoderze ZIMO drugi na Railbox. Silnik na ZIMO na małej prędkości pracuje bardzo cicho, natomiast na Railbox dość głośno, nawet tak jakby terkocze, wyraźnie się "męczy". Czy to kwestia oprogramowania, czy jest szansa na jakieś jeszcze poprawki aby jakość pracy silnika zbliżyła się do ZIMO, a może jakieś zmiany w CV.
 

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
263 0 1
Jeszcze mam pytanie do kolegi @railbox, mam dwa Vectrony Roco jeden na dekoderze ZIMO drugi na Railbox. Silnik na ZIMO na małej prędkości pracuje bardzo cicho, natomiast na Railbox dość głośno, nawet tak jakby terkocze, wyraźnie się "męczy". Czy to kwestia oprogramowania, czy jest szansa na jakieś jeszcze poprawki aby jakość pracy silnika zbliżyła się do ZIMO, a może jakieś zmiany w CV.
Podczepiam się pod temat, też mam taki efekt ale w Stonce.
Na analogu w ogóle nie było jej prawie słychać:niepewny:
Akt. Nie doczytałem odpowiedzi w sprawie sugesti co do PID(y)
 

railbox

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 0 2
Od dziś albo od jutra będzie dostępny dekoder RB2310(21MTC). Niestety obecne płytki mają błąd co nie pozwala w pełni obsługiwać dwa standardy złącza 21MTC:
Tryb NEM660(AUX3 i AUX4 jako wyjścia logiczne) jest obsługiwany w pełne.
Tryb MKL(AUX3 i AUX4 jako wyjścia mocy) mają problem, że AUX4 włączany jest razem z AUX5. Istnieje możliwość przerobienia płytki w taki sposób, że AUX5 będzie zmapowany na inny AUX(8-10). Proszę skontaktować się w tej sprawę jak już będzie wiadomo jaki mapping jest w modelu, bo bardzo ciężko znaleźć informacje w internecie na ten temat.
CV209:
0 - NEM660
1 - MKL

PS: W RANDOM jeszcze można dodać _INSTOP albo _INMOVE żeby to działało tylko prze postoju albo przy ruszaniu.
 

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
698 9 1
chciałbym zapytać o dekoder jazdy (RB2212) i mapowanie wyjść powyżej 7 (czyli 8 i 9) - czy jest taka możliwość, teoretycznie w rejestrze jest jeszcze miejsce na 8 wyjście?, czy są one na stałe mapowane do odpowiednich Fx? Niestety instrukcja dotyczy wersji z 7 wyjściami...
 

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
263 0 1
W analogu dekoder nie steruje silnikiem, szybkość jest uzależniona od napięcia na torach.
Naturalnie, ale mnie chodzi o kulturę pracy silnika najbardziej, porównanie analog/cyfra, kultura pracy jest o wiele wyższa na korzyść analogu, a przecież to jest ten sam silnik, a różnica kolosalna.
Jako amator w tym temacie, poprosił bym o wytłumaczenie takiego zjawiska, z góry dziękuję.
 

railbox

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 0 2
Naturalnie, ale mnie chodzi o kulturę pracy silnika najbardziej, porównanie analog/cyfra, kultura pracy jest o wiele wyższa na korzyść analogu, a przecież to jest ten sam silnik, a różnica kolosalna.
Jako amator w tym temacie, poprosił bym o wytłumaczenie takiego zjawiska, z góry dziękuję.
W analogu silnik ma "stale" zasilanie z torów (W większości dekoderów w analogu driver silnika jest ustawiony na 100% mocy i nic nie robi). W cyfrze, kiedy włączony BackEMF dekoder próbuje sterować silnikiem w taki sposób żeby obroty(Które proporcjonalne do napięcia zwrotnego Back EMF) byli zgodnie z ustawionym krokiem prędkości. To powoduje, że czasem na wyjście drivera jest 60% mocy a czasem 30% i generuje ten hałas. Dodatkowo silnik steruje się signalem PWM z częśtoćliwością 20kHz, które też może powodować dodatkowe dźwięki.
Szybkość zmiany tego napięcia jest regulowana koeficjentami PID, im większe tym szybszej driver reaguje na zmianę napięcia zwrotnego (Back EMF). Na szybkich obrotach zmiana może być wolna, jednak na malych prędkościach reakcja powinna być szybka aby kontynuować płynne kręczenie silnika, kiedy ten ma wady miechaniczne i w niektówych polorzeniach potrzebuje więcej mocy żeby się kręcić.
Sterowanie silnikem na małych obrotach jest najbardziej skomplikowanym elementem w dekoderze. Algorytmy do tego są budowane przez lata.

PS: Poźniej wygeneruje oprogramowanie bez tych zmian w ruszaniu.
 

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
698 9 1
W analogu silnik ma "stale" zasilanie z torów (W większości dekoderów w analogu driver silnika jest ustawiony na 100% mocy i nic nie robi). W cyfrze, kiedy włączony BackEMF dekoder próbuje sterować silnikiem w taki sposób żeby obroty(Które proporcjonalne do napięcia zwrotnego Back EMF) byli zgodnie z ustawionym krokiem prędkości. To powoduje, że czasem na wyjście drivera jest 60% mocy a czasem 30% i generuje ten hałas. Dodatkowo silnik steruje się signalem PWM z częśtoćliwością 20kHz, które też może powodować dodatkowe dźwięki.
Szybkość zmiany tego napięcia jest regulowana koeficjentami PID, im większe tym szybszej driver reaguje na zmianę napięcia zwrotnego (Back EMF). Na szybkich obrotach zmiana może być wolna, jednak na malych prędkościach reakcja powinna być szybka aby kontynuować płynne kręczenie silnika, kiedy ten ma wady miechaniczne i w niektówych polorzeniach potrzebuje więcej mocy żeby się kręcić.
Sterowanie silnikem na małych obrotach jest najbardziej skomplikowanym elementem w dekoderze. Algorytmy do tego są budowane przez lata.

PS: Poźniej wygeneruje oprogramowanie bez tych zmian w ruszaniu.
Jeśli dekodery badają napięcie zwrotne, to może udałoby się zrobić coś na kształt znanego z ESU automatycznego ustawienia kompensacji obciążenia? Zdarza mi się robić jakieś pojazdy z bardzo małymi silniczkami, o małym momencie obrotowym, czyli generalnie mające problem z pokonaniem oporów mechanizmu napędowego przy ruszaniu i w zasadzie takie silniczki pracują dobrze tylko z dekoderami ESU, po automatycznym ustawieniu kompensacji obiążenia. Tak, czy inaczej - jestem pod wrazeniem jakości oprogramowania Railbox, bo zdaję sobie sprawę ile pracy zostało włożone aby osiągnąć tak dobre efekty. Super pomysł z zastosowaniem rewelacyjnego procesora ESP32.
 

railbox

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 0 2
Czy komuś już udało się stworzyć mapping wyjść do modelu ze złączem 21MTC? Obecne dekodery już w pełni wspierają oby dwa tryby: NEM660 oraz MKL.
AUX5 włącza się razem z AUX11 tak jak pokazano na rysunku.
Przypominam, że zmiana trybu to CV209:
0 - NEM660
1 - MKL
58419-29-49-21pin.png
 
Ostatnio edytowane:

zgodny

Znany użytkownik
Reakcje
416 19 0
Mam pytanie , czy do RB 2300 dekodera dźwiękowego 8 pin mogę podłączyć zamiast dołączonego kondensatora baterie polutowane z 10 kondensatorów tantalowych ? Dodam że są to 100mf 25 V.
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.415 27 1
@zgodny Moim zdaniem nie powinno być przeciwwskazań. Byle równolegle były polutowane i w dedykowane pady dolutowane.
Tam nie trzeba żadnego układu ładowania dołączać, jest wbudowany w dekoderze (tak jak w ZIMO serii MX645 i MS450).
A co mało miejsca masz w lokomotywie?
rownolegle-laczenie-kondensatorow-1.png
 

Podobne wątki