• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? DCC Wi-Fi Dekoder jazdy dźwiękowy RB 2300

railbox

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 0 2
A dźwiękowy do ST 43 ten od Tilliga na 8 pin jest do kupienia ?
Dekoder do kupienia ale dźwięków nie ma.
Jeszcze chwila i będzie dostępny konwerter z plików *.zpp(ZIMO) :) Tutaj można spróbować testową wersję.
Oczywiście to nie zrobi wam taki sam pakiet ale dobra podstawa na początek. Nie będzie tylko konwertowania skryptów bo nie mamy tego w dekoderze.
 

railbox

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 0 2
Po rozpakowaniu takie coś mi się pokazuje i nie uruchamia się.
Aplikacja do konwertowania dźwięków z formatu zpp(ZIMO) do formatu Dekodera dźwiękowego RB2300
Instalacja:

  1. Pobierz konwerter z odpowiedniego repozytorium.
  2. Rozpakuj go w dowolnym miejscu.
Uruchamianie:
  1. Znajdź odpowiedni plik *.zpp dla wybranej lokomotywy.
  2. Przeciągnij wybrany plik *.zpp na plik zpp.exe, aby dokonać konwersji do formatu dekodera ADPCM (16kHz).
  3. Po uruchomieniu konwersji pojawi się nowy folder o nazwie pliku *.zpp, zawierający skonwertowane dźwięki.

PS: Notatka prawna: Użycie konwertera w celach prywatnych jest legalne w przypadku legalnego posiadania pliku *.zpp. Format pliku nie może być objęty prawami autorskimi.
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
4 1 0
U mnie konwerter Zpp przerabia tylko jeden plik niezależnie co wrzucę za plik zpp. Zawsze w folderze jest tylko F1_ON_S0. Dodatkowo nie da się go odtworzyć bo pisze że plik jest uszkodzony. Komuś to działa prawidłowo?
 
Reakcje
4 0 0
Konwerter działa, tylko po wypakowaniu archiwum z konwerterem trzeba przenieść dwa pliki z folderu _internal do folderu z samym konwerterem zpp.exe: ffmpeg.exe oraz ffprobe.exe. Ostatecznie, katalog z konwerterem powinien zawierać takie pliki:

Zawartość folderu z konwerterem.png


Po tym, jak te pliki przeniesie się do katalogu głównego, konwerter działa tak, jak opisał producent - na aplikację konwertera (zpp.exe) należy przeciągnąć i upuścić plik ZPP z pakietem dźwiękowym, który chcemy przekonwertować.

EDIT: Nie zauważyłem, że w międzyczasie producent wstawił już poprawiony konwerter :) Pozostała część mojego posta pozostaje jednak w mocy, tzn. opisany poniżej problem/pytanie.

Natomiast co do samego działania konwertera, @railbox zdarzyło mi się, że konwerter zdublował niektóre oznaczenia Fx, mimo że są to niepowiązane dźwięki. Bo o ile oczywiście np. dla F1 plików jest bardzo dużo i to ma sens (bo są F1_ON, F1_OFF, F1_START, wiele plików F1_LOOP itp.), to zdarzyło mi się, że konwerter połączył np. jakąś trąbkę z innymi odgłosami. Nie wykluczam jednak, że jest to jakiś problem z samym plikiem ZPP (pobranym ze strony ZIMO).
 
Reakcje
4 0 0
Proszę o opinie do pakietu EN57. Prawe już skończony.
Emulator z pakietem do EN57
Potestowałem sobie trochę emulator, dźwięki brzmią bardzo dobrze, a zaimplementowany system odpalania kolejnych zapowiedzi tym samym przyciskiem funkcyjnym jest naprawdę świetny :D

Jedyną większą uwagę mam do odgłosu hamulców - przy długim hamowaniu, odgłos hamulców załącza się zaraz po wydaniu komendy przyhamowania (i to jest OK), natomiast jeżeli hamowanie jest dłuższe, to w pewnym momencie dźwięk hamulców się kończy, mimo że pociąg nadal hamuje (i to jest trochę nienaturalne). Efekt jest taki, że np. przy wyhamowywaniu składu od prędkości 100% do 0%, co trwa odpowiednio długo, hamulce słychać przez jakiś początkowy okres czasu, natomiast pod sam koniec hamowania i przy ostatecznym zatrzymaniu nie słychać ich już w ogóle - pociąg "się zatrzymuje" w ogóle bez charakterystycznego pisku hamulców.

Czy można poprawić dźwięk hamulców tak, aby upewnić się, że będzie go słychać również przy całkowitym zatrzymaniu pociągu? W ogóle, proponowałbym może, żeby ten wyraźny pisk hamulców odpalał się dopiero na ostatnie 15-20% prędkości, a przy zwalnianiu powyżej tego (np. 100% -> 50%, 70% -> 30% itp.) w ogóle nie było dźwięku hamulca.

Aczkolwiek najbardziej zależy mi jednak przede wszystkim na tym, żeby dźwięk hamulca był odtwarzany w momencie, kiedy pociąg zatrzymuje się tak "na zero" :)
 

Miron95

Nowy użytkownik
Reakcje
9 0 0
Potestowałem sobie trochę emulator, dźwięki brzmią bardzo dobrze, a zaimplementowany system odpalania kolejnych zapowiedzi tym samym przyciskiem funkcyjnym jest naprawdę świetny :D

Jedyną większą uwagę mam do odgłosu hamulców - przy długim hamowaniu, odgłos hamulców załącza się zaraz po wydaniu komendy przyhamowania (i to jest OK), natomiast jeżeli hamowanie jest dłuższe, to w pewnym momencie dźwięk hamulców się kończy, mimo że pociąg nadal hamuje (i to jest trochę nienaturalne). Efekt jest taki, że np. przy wyhamowywaniu składu od prędkości 100% do 0%, co trwa odpowiednio długo, hamulce słychać przez jakiś początkowy okres czasu, natomiast pod sam koniec hamowania i przy ostatecznym zatrzymaniu nie słychać ich już w ogóle - pociąg "się zatrzymuje" w ogóle bez charakterystycznego pisku hamulców.

Czy można poprawić dźwięk hamulców tak, aby upewnić się, że będzie go słychać również przy całkowitym zatrzymaniu pociągu? W ogóle, proponowałbym może, żeby ten wyraźny pisk hamulców odpalał się dopiero na ostatnie 15-20% prędkości, a przy zwalnianiu powyżej tego (np. 100% -> 50%, 70% -> 30% itp.) w ogóle nie było dźwięku hamulca.

Aczkolwiek najbardziej zależy mi jednak przede wszystkim na tym, żeby dźwięk hamulca był odtwarzany w momencie, kiedy pociąg zatrzymuje się tak "na zero" :)
Witam. Twój problem jest stosunkowo prosty do rozwiązania. Moment rozpoczęcia odtwarzania dźwięku hamowania F1_STOP_EN57.ogg jest zbyt wczesny. Spróbuj zmienić jego nazwę na F1_STOP_D3500_EN57.ogg. Jeżeli nie chcesz aby dźwięk hamowania występował przy każdym zwolnieniu usuń plik F1_DECEL_S10_V70.ogg.
Parametr D3500 wprowadza 3,5 sekundowe opóźnienie odtwarzania. W emulatorze dźwięk kończy się w momencie zatrzymania. Jednak tak naprawdę wartość tą będziesz musiał dobrać już doświadczalnie z prawdziwym modelem, gdyż jego dynamika będzie zupełnie inna niż matematyczny model ruchu zaimplementowany w emulatorze.
Pozdrawiam
 

railbox

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 0 2
Z dźwiękiem hamowania może być problem, który już został rozwiązany w oprogramowaniu. Za chwilę dodam nowy emulator już z ostatecznym oprogramowaniem 1.6.1.
F1_STOP_D3500_EN57.ogg - to spowoduje, że dźwięk kończy się 3,5s po zatrzymaniu nie jest to oczekiwane :) albo ten plik muszę zawierać jakiś inny jeszcze dźwięk na końcu.
 

Miron95

Nowy użytkownik
Reakcje
9 0 0
Z dźwiękiem hamowania może być problem, który już został rozwiązany w oprogramowaniu. Za chwilę dodam nowy emulator już z ostatecznym oprogramowaniem 1.6.1.
F1_STOP_D3500_EN57.ogg - to spowoduje, że dźwięk kończy się 3,5s po zatrzymaniu nie jest to oczekiwane :) albo ten plik muszę zawierać jakiś inny jeszcze dźwięk na końcu.
Rozumiem, że tak to powinno działać.
Jednak przed chwilą wykonałem test na emulatorze, ponadto z moich testów z rzeczywistym modelem musiałem wprowadzić parametr Dxxxx do pliku hamowania, aby osiągnąć koniec odtwarzania dźwięku w momencie zatrzymania lokomotywy.
 
Reakcje
4 0 0
Z dźwiękiem hamowania może być problem, który już został rozwiązany w oprogramowaniu. Za chwilę dodam nowy emulator już z ostatecznym oprogramowaniem 1.6.1.
F1_STOP_D3500_EN57.ogg - to spowoduje, że dźwięk kończy się 3,5s po zatrzymaniu nie jest to oczekiwane :) albo ten plik muszę zawierać jakiś inny jeszcze dźwięk na końcu.
@railbox A kiedy pojawi się aktualizacja 1.6.1 do wgrania do dekoderów? :)
 

Podobne wątki