• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Wąskotorowe klimaty

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Jeden (Px48-1755) niedawno obszydełkowano (oczywiście nie w czynie społecznym ma się rozumieć). No ale Px84? Kto by pomyślał! Ten artykuł świadczy o samej Autorce, o jej wiedzy i warsztacie dziennikarskim. Nawet nie zadała sobie trudu aby wpisać w dowolną przeglądarkę hasło "Px48" lub "czynne parowozy serii Px48", a nawet bez słowa "serii", bo to za trudne. Pardon, za może nieco złośliwy komentarz. Lepiej pośmiać się z tego artykułu. Jak dotąd nie spotkałem jeszcze w tzw. prasie codziennej, lokalnej i ogólnej, ani jednego artykułu z dziedziny historii kolejnictwa napisanego poprawnie.
Całe szczęście, że nie przykryto go ... czarną folią. :(
Nawet pasowałaby do rogowskiej malatury ;)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.011 505 29
Padłem też trzy lata temu jak obszydełkowano Px48-1755.
Byliśmy z Żabcią wtedy w pobliżu, nieopatrznie wdałem się w dyskusję z "artystą", iluż to ciekawych rzeczy się dowiedziałem o lokomotywie którą odziano w sweterek, ho ho, całe życie człowiek się uczy i głupi umiera.

A teraz z innej beczki, na spotkaniu autorskim z okazji wydania książeczki o kolei Piotrków -Sulejów,zatwardziały miłośnik kolei dawny członek stowarzyszenia, poprawił Pana autora mówiącego o moście w Przygłowie, twierdząc że most nie został zbudowany w celu pokonania przeszkody wodnej, w tym przypadku rzeki Luciąży, jeno w celu wodowania parowozów, przyznam że twierdzenie to zaskoczyło mnie na równi z obecnymi na tym spotkaniu, cóż teraz rozumiem sens budowy mostów, od tej chwili inaczej na nie patrzę.
Za zgodą Zbyszka Molendy opowiedziałem tę historię, ponieważ wspomniany obiecał autorowi tej wypowiedzi że dołoży wszelkich starań aby wieść ta w kraj powędrowała, do czego i ja się przyczyniam.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.969 495 33
Ten artykuł świadczy o samej Autorce, o jej wiedzy i warsztacie dziennikarskim. Nawet nie zadała sobie trudu aby wpisać w dowolną przeglądarkę hasło "Px48" lub "czynne parowozy serii Px48", a nawet bez słowa "serii", bo to za trudne. Pardon, za może nieco złośliwy komentarz.
Chyba rzeczywiście trochę za bardzo złośliwy. Ten Px84 to typowa literówka, czeski błąd. Dalej w tekście jest już dobrze. Pominięcie wyrazu "seria" też nie wydaje mi się grzechem nie do wybaczenia. Trzeba byłoby tłumaczyć, co to znaczy "seria" w kontekście kolejowym. Wydaje mi się, że czasem troche przesadzamy z krytyką. Trudno, żeby dziennikarz codziennej gazety był specjalistą w każdej dziedzinie wiedzy, nie przykładajmy od wszystkich naszej miarki.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Szanowny Panie Andrzeju. Bardzo cenię Pana wiedzę dotyczącą kolei w ogólności oraz modelarstwa kolejowego (świetne artykuły w ŚK i nie tylko). Do pewnego stopnia zgadzam się z Panem ale nie zaprzeczy Pan, że przyzwoitych artykułów w prasie ogólnej i lokalnej dotyczących kolei, a w ogóle to szeroko pojętej historii, praktycznie nie ma. A jeśli Pani z Onetu decyduje się na tekst, to powinna zadać sobie minimum trudu. Mam tu na myśli przede wszystkim stwierdzenie o tym, że parowóz jest czynny. Oczywiście może Pan skasować mój obecny jak i wcześniejszy wpis, a nawet dać malam notam, jeśli uzna Pan, że przesadziłem. Pewnie zejdę na bocznicę z tematem ale pozwolę sobie stwierdzić, że dziennikarstwo jest zawodem, w którym powinno się spełniać choć minimum wiedzy ogólnej. Przykładowo-spotkałem się już z artykułem (Młody Technik, lata 80), w którym parowóz Px48-1912 opisany był jako wyprodukowany w 1912 roku. Później w dziennikach łódzkich i poznańskich wiele było podobnych perełek. W każdym razie mój komentarz dotyczy ogólnej "wszechwiedzy" dziennikarskiej, a nie Pana powyższego wpisu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.969 495 33
Drogi Kolego Michale. Nie zamierzam niczego usuwać ani oceniać. Każdy ma prawo do swojego zdania, a forum jest po to, żeby się tym dzielić i o tym dyskutować, zachowując jednak pewne zasady i umiar. Ja napisałem to, co wyżej w ramach dyskusji, jako jej uczestnik, a nie jako moderator. Swoje zdanie podtrzymuję, ale nie znaczy to, że odmawiam innym prawa do innej opinii. Zgadzam się, że rzetelnych artykułów o kolejnictwie jest jak na lekarstwo, jak też, że przed napisaniem tej notatki warto byłoby sprawdzić, czy faktycznie ten parowóz jest na chodzie. Ale dziennikarka coś pewnie gdzieś usłyszała i powtórzyła bez sprawdzania. Z drugiej strony trudno weryfikować każdy szczegół otrzymanej informacji, zwłaszcza w wypadku takiej w sumie drobnej notatki. Dla pocieszenia możemy tylko założyć, że w innych dziedzinach wiedzy nie jest lepiej, tylko my tego nie widzimy, bo się na tym nie znamy. Ale faktem jest, że poziom dziennikarstwa jest coraz niższy.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.657 77 6
Panowie, jeśli ma to być pocieszenie ( cholera, wiem, że marne ale...) to niestety pismo branżowe jakim jest poniekąd "rynek kolejowy" też ze swoją merytoryką pozostaje ....ooo, tam daaaleko z tyłu... (... zabieg celowy...)
Więc czego chcemy od lokalnej gazety...

Pozdrawiam z MMz:)

ps. ten parowóz wygląda jak ofiara świstaka co zawija w sreberka...
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.011 505 29
Aby zakończyć wątek prasowy, dodam iż poziom wiadomości podawanych przez media zdecydowanie spadł poniżej wartości krytycznej,jaką jest linia dzieląca wiadomość od taniej sensacji,
I tego wymaga się od dziennikarzy.
Tak przy Fabryce pasuje ten parowóz jak ja, na kursie tańca towarzyskiego.
 
Reakcje
109 0 0
Jest to mój pierwszy post tutaj, więc witam wszystkich użytkowników tego zacnego forum. Piszę akurat w tym dziale, bo kolej wąskotorowa to mój konik, a zwłaszcza kolej o prześwicie 785mm. Na GKW czynnie (z małymi przerwami) działam od samego początku, tzn. od przejęcia ich od PKP w 2002 roku. Ponadto prowadzę stronę SGKW na Facebooku skąd już kilka zdjęć pojawiło się tutaj. Zauważyłem, że wałkujecie temat wagonów ostrowieckich, wiec wstawię fotkę takiego wagonu znajdującego się na Karbiu. Na jego ostoi również widać wyraźnie ślad po owalnej tabliczce fabrycznej.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Stacja Čierny Balog i parowóz Smoschewer z pociągiem przybyłym w Vydrowskiej Doliny w dniu 3 sierpnia 2011 roku. W tym dniu pracował jeszcze czteroosiowy parowóz pochodzenia węgierskiego-madziarka.
 

Załączniki

Podobne wątki