• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Wąskotorowe klimaty

Merlin

Moderator Grupy BGM
Zespół forum
BGM
H0e
Reakcje
1.425 2 0
Kilka fotek z Soboty spędzonej na kolejce wąskotorowej Třemešná ve Slezsku - Osoblaha
Ten weekend czynny był parowóz U57 001
Jak dla mnie impreza zorganizowana w pełni profesjonalnie. Pociąg składał się z ośmiu wagonów (w tym jeden piwny(bar), jeden rowerowy oraz jeden techniczny). Ludzi co nie miara, moim skromnym zdaniem impreza lepiej zorganizowana jak piknik kolejowy w Racławicach. Co najlepsze takie imprezy odbywają się co tydzień od czerwca do końca września (y)
DSCF8915.JPG
DSCF8996.JPG
DSCF9007.JPG
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.587 73 0
Wracając do tematu MBxd2-226 lub 228.
Spojrzałem jeszcze raz na kilka zdjęć i ... wychodzi na to, że w Rumunii jest wagon nr 226. Wagon ten posiadał numer dwunastocyfrowy 00 39 00-44 836-4. Na zdjęciu z Rumunii widać, że ostatnia cyferka (samokontroli) to właśnie - 4!


MBxd2-226=836-4.jpg









Wagon nr 228 posiadał numer 00 39 00-44 838 i tu mała zagwozdka ... żródła internetowe podają, że cyfra samokontroli to 9, natomiast mnie z wyliczanki wychodzi 6.
Być może był oznaczony błędnie...

I jeszcze jedna rzecz - na zdjęciu z poprzedniej strony widać wagon nr 226 ... ale ten napis jest wykonany w sposób dość prymitywny. Potwierdza to tylko fakt, że jest to wagon 228 przemalowany (nie wiem gdzie i przez kogo) na 226.

MBxd2-226 ex 228.jpg




Kończąc moje rozważania uważam, że do Rumunii pojechał 226 (z oryginalnym numerem) a 228 jeździ w Pleszewie jako MBxd2-226.
 
Ostatnio edytowane:

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.514 119 86
Ha! Taki wagonik maly a ile z nim zwiazanego ambarasu :D Nie pozostaje mi nic innego jak napisac do CFI Crişcior i poprosic o aktualne zdjecia i informacje.

Alez oni tam 'cuda' wyprawiaja:
Loading a narrow gauge steam loco at Crişcior[RO]

FARCIARZE
 
Ostatnio edytowane:

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Szanowni Koledzy. Poszukuję informacji o pracy i ew. zdjęć parowozu Px48-1915, flagowej maszyny kolejki średzkiej w latach 1955-1975. Za informacje i ew. zdjęcia wielkie podziękowanie. Zapytanie kieruję w szczególności do kol. p. Jarząbka i p. Prezesa TS, i oczywiście Innych miłośników wąskich torów i historyków. Generalnie z podziękowaniem za rozpoznanie historii pracy tej maszyny. Dużo o niej mówili emerytowani maszyniści kolejki średzkiej, naczelnik oraz dyżurni ruchu. Niestety mało jest zdjęć takich jak np. maszyny Px6 p. Prezesa TS, i historii przebiegu tej maszyny. Dlaczego jest ona taka interesująca? Otóż, bezpośrednio z Fabloku parowóz ten trafił na MTP, a z nich na kolej średzką. Później pracował lub był odstawiony w Gnieźnie (tutaj pytanie czy przeszedł naprawę średnią, czy główną), a następnie został skreślony z inwentarza.
 
Ostatnio edytowane:

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.212 3 1
Ta zamiana numerów ma sens, ale.... Na stronie http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/MBxd2/Zdjecia/galeria_MBxd2.html są zdjęcia zarówno 226 i 228:
226:

228:


Zdjęcia są niestety NIEDATOWANE... Możliwe więc, że przedstawiają ten sam wagon. Dywaguję więc: wagon 228 odmalowano w uproszczony wzór i naniesiono numer 226, a 226 jako 228 sprzedano do Rumunii.
Brakuje nam zdjęcia wagonu 226 w starym schemacie z czasów PKP.
Edyta: 228 był z jednej strony obity (drugie foto). Spójrzcie na foto 226:

Wydaje mi się, że ten "226" też jest po strzale w tym samym rogu.. Widać to też na foto kol @Jarząbek
 
Ostatnio edytowane:

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
No faktycznie, ta 228 ma konkretne obicie na lewym narożniku (patrząc na zdjęcie). U mnie na zdjęciu 226 ze Śmigla również widać takie wgniecenie. Czyli jednak podmiana numerów.
 

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
411 2 1
Px48-1915 - odebrany 28.07.1955, kocioł WZBUP 0110/1955, tender Ptx48-1914, odebrany 29.08.1955.
Albo miał jakiś tender tymczasowy przez ten miesiąc, albo rozpoczął pracę dopiero po odbiorze tendra.
Przeniesiony do Par. Środa 20.04.1968, potem do Par. Gniezno 23.09.1975.
W 1979 był w Sompolnie najprawdopodobniej w celu wykonania naprawy.
Skreślony w 1988, kocioł sprzedany.
Niestety więcej danych nie posiadam.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.587 73 0
Z tym tendrem to jakiś błąd. Tender Ptx48-1914, Nr fabr Konstal -36/1955 został odebrany w Fabloku 18 sierpnia 1955 r. i połączony z parowozem 1914.
Przy par. 1915 początkowo był tender Ptx48-1759 Nr fabr Konstal 35/1955 a następnie Ptx48-1915 - Konstal 37/1955.
Co jeszcze mogę dodać - nr inwentarzowy kotła PKP -324.

Jest takie zdjęcie, które chyba już tu było prezentowane. Targi Poznańskie. Niestety, tablica informacyjna jest tak niefortunnie ustawiona, że zasłania poręcze tendra. Ale ... ale może jest tak, że widzę ... co chcę widzieć. Wydaję mi się, że nad górną krawędzią tej tablicy widzę początek wnęki, w której jest umieszczona poręcz. Czyli w/g dotychczasowych znaków na niebie i ziemi ;)jest to Px48-1915 z tendrem 1759 połączonym na okres wystawowy MTP. Może kiedyś lepsze ujęcie ujrzy światło dzienne... :)

Px48-MTP.jpg
 

Podobne wątki