• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Wąskotorowe klimaty

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.587 73 0
Najlepsze ustawienie moim zdaniem osiągnąłbyś wykonując zdjęcie z pasa zieleni. Ale można spróbować ze skraju jezdni, przy samej stacji (niestety) STATOIL.
Coś takiego mi wyszło. Kiedyś robiłem takie zdjęcie ale niestety nie mogę znaleźć.

Targówek (1).jpg
 
Reakcje
0 0 0
też myślę że nieco lepszy efekt był do uzyskania z okolic statoil, ale o tym zdjęciu pomyślałem jak przechodziłem z tamtej strony ulicy kładką i nie chciało mi się już cofać :p a miejsce fotografa (a przynajmniej linię) da się bez problemu ustalić na podstawie położenia nastawni względem słupa linii wn. Wychodzi mi coś takiego, niestety obecnie środek ulicy, ale z pasa zieleni też powinno być nieźle, niemniej jednak aż tak mi na tym nie zależy żeby się tam pakować :) może ktoś inny podejmie wyzwanie :D
Nowy obraz mapy bitowej.jpg

W każdym razie ciężko uwierzyć że kiedyś tamtędy peiksy śmigały...
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.587 73 0
A ja myślę, że ze zdjęciem należy poczekać do listopadowego, niedzielnego poranka ( mały ruch samochodowy i brak liści na drzewie).
Jeszcze takie porównanie- starej i nowej Radzymińskiej.

Targówek (2).jpg
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.402 442 99

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.402 442 99
Bardzo fajny link, szczególnie gdy się zejdzie poziom wyżej na stronę http://www.tog-billeder.dk/
Co ciekawe, w linku tym znaleźć można zdjęcie parowozu Px29-1705 z 1977 roku z NKD, /które zalinkowałem wcześniej ze strony nadwiślańskiej kolei wąskotorowej wyglądające na odbitkę marnej jakości/, ale w o wiele lepszej jakości (autor? Gunnar W. Christensen):

Px.jpg


Px_2.jpg


Px_3.jpg


Jak można było wyczytać ze zdjęcia (marnej jakości) wklejanego wcześniej, parowóz ten w 1977 sprzedano do Szwecji: http://steamlocomotive.info/vlocomotive.cfm?Display=7354
(do celów muzealnych chyba).

Oto, co z niego zostało:

Px_sw.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.973 495 33
A tak z ciekawości spytam: skąd amerykańskie lampy na Px48? Rozumiem, że standardowe "garnki" PKP były montowane później, ale czy z fabryki wychodziły z takimi amerykańskimi, czy to była "prywatna" inicjatywa drużyny lub parowozowni?
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.212 3 1
A tak z ciekawości spytam: skąd amerykańskie lampy na Px48? Rozumiem, że standardowe "garnki" PKP były montowane później, ale czy z fabryki wychodziły z takimi amerykańskimi, czy to była "prywatna" inicjatywa drużyny lub parowozowni?
To jest inicjatywa Fabloku. I lampy są faktycznie amerykańskie... semaforowe ;) Zwróćcie jeszcze uwagę na sprężarkę zamontowaną na stojaku kotła (jak w Wp/Px29) oraz na małą tabliczkę fabryczną na pokrywie cylindrów. Po prostu bardzo stare zdjęcie peiksa z drugiej serii (19XX)
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.587 73 0
Zwróćcie jeszcze uwagę na sprężarkę zamontowaną na stojaku kotła
Jeszcze i trzecia seria Px48 miała takie i właśnie w tym miejscu sprężarki jednostopniowe.
Po prostu bardzo stare zdjęcie peiksa z drugiej serii (19XX)
Nie bardzo ... Z drugiej serii jest parowóz natomiast tender jest z trzeciej serii. I co ciekawe jest to zestawienie w jakim parowóz opuścił Fablok. Jest to bowiem parowóz Px48-1780 z tendrem Pt6x48-1801!
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.212 3 1
Jeszcze i trzecia seria Px48 miała takie i właśnie w tym miejscu sprężarki jednostopniowe.

Nie bardzo ... Z drugiej serii jest parowóz natomiast tender jest z trzeciej serii. I co ciekawe jest to zestawienie w jakim parowóz opuścił Fablok. Jest to bowiem parowóz Px48-1780 z tendrem Pt6x48-1801!
To faktycznie ciekawe. Zwykle numery tendrów nadążały za numerami peiksów. Swoją drogą numer 1801 też jest ciekawy, OIDP w tym zakresie nie było żadnego peiksa, najbliżej był Px49-1800.

I jeszcze w temacie amerykańskich lamp, co prawda na Trumanie, ale typ ten sam:
DSC04646.jpg

Zdjęcie z moich zbiorów.
 

Podobne wątki