• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Składy Realistyczne zestawianie modelowych pociągów pasażerskich z epoki IV i V

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
6.250 156 21
A o jaką podpowiedź chodzi? Takie wagony jeździły w ruchu krajowym i międzynarodowym w bardzo wielu relacjach. Część z nich była dostosowana do komunikacji przestawczej 1435/1520 mm i jeździła do ZSRR. Na tym modelu jest podana stacja macierzysta Gdynia, więc wagon mógł jeździć w nocnych pociągach na południe Polski, może także za granicę, do Pragi lub Lipska, nie jestem pewien, czy również nie do Budapesztu. Ale nie mam dokładniejszych danych na ten temat.
 
Reakcje
69 0 0

teigrekty2

Znany użytkownik
Reakcje
1.768 107 7
Dzięki, szukam raczej pociągu krakowego, i....mam tylko jeden taki wagon.
Będąc w Tczewie w 2009r. (wiem nie ta era, ale wtedy jeszcze jeździły normalne pociągi), czekałem na swój do Jeleniej Góry. Był wieczór i zatrzymywała się tam cała masa dalekobieżnych z Gdyni na całą Polskę. Oczywiście każy miał kombinacje kuszetka+sypialny i podobne. Za nim przyjechał mój, w pamięci utknął mi 13 wagonowy skład do Rzeszowa targany przez jedną EU07. Nie wiem którą linią jechał, ale na pewno takich opcji za PRLu było więcej. Mój pociąg do Jeleniej miał 9 wagonów, jak za dawnych czasów i także kuszetka+sypialny na końcu składu, spałem w sypialnym (oczywiście "spałem" traktować z przymrużeniem oka, za dużo kolejowych atrakcji po drodze).
 

M-G

Aktywny użytkownik
Reakcje
209 10 0
Będąc w Tczewie w 2009r. (wiem nie ta era, ale wtedy jeszcze jeździły normalne pociągi), czekałem na swój do Jeleniej Góry. Był wieczór i zatrzymywała się tam cała masa dalekobieżnych z Gdyni na całą Polskę. Oczywiście każy miał kombinacje kuszetka+sypialny i podobne. Za nim przyjechał mój, w pamięci utknął mi 13 wagonowy skład do Rzeszowa targany przez jedną EU07. Nie wiem którą linią jechał, ale na pewno takich opcji za PRLu było więcej. Mój pociąg do Jeleniej miał 9 wagonów, jak za dawnych czasów i także kuszetka+sypialny na końcu składu, spałem w sypialnym (oczywiście "spałem" traktować z przymrużeniem oka, za dużo kolejowych atrakcji po drodze).
Kilkanaście lat temu na stacji Lublin widywałem i 16 wagonów na haku jednej siódemki - ledwo się mieścił na 400-stu metrowym peronie I.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
655 11 1
Dzięki, szukam raczej pociągu krakowego, i....mam tylko jeden taki wagon.
No to chyba krakowowy, chyba relacji Kraków Frankfurt/Main lub Drezno, nie pamiętam około 1990-93, okolice Jaworzna Szczakowa- Jęzor. Widać bar 113A, eilzug DB, dwa DR-owskie Halberstadt i Bautzen/Görlitz, sypialny WARS i bagaż. Jechałem tym chyba do Wrocławia.
Pozdrawiam R.Kroma
krakowowy.jpg
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
1.043 243 104
Wtedy fajne jeździły pośpiechy. Np Warszawa - Frankfurt/Main z dwoma D-Zugami kolei DB w barwach turkus/kość słoniowa, coś innego niż nasze oliwki. To były czasy. Już niedługo taki będzie bo jest na oku Interzonenzug.
Tak, użycie tego wagonu w składzie do Lipska lub Drezna (przez Wrocław) też by było super. Tylko trzeba gdzieś znaleźć zestawienie tych pociągów z końcówki lat 80-tych. Choć mam wrażenie, że gdzieś na forum już takowe były...:niepewny:
 

Podobne wątki