• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Składy Realistyczne zestawianie modelowych pociągów pasażerskich z epoki VI

M-G

Aktywny użytkownik
Reakcje
209 10 0
#1
Nowy wątek dla zainteresowanych realistycznym ułożeniem składów z VI epoki - @mikl założoył wątek, ale niestety data zrzuciła post dalej i przeklejam go do pierwszego postu w wątku. Pozdrowienia /techno

Zakładam watek, dla tych co poszukują informacji (oraz się nimi dzielą) starając się formować realistycznie wyglądające składy pociągów pasażerskich od 2009 roku
I ja tak robię. W końcu w prawdziwym życiu jest tak, że nawet wagony tego samego typu różnią się od siebie. Nie chcę by na mojej półce wyglądało to jak kopiuj/wklej. Jeden ma szary dach inny oliwkowy,l. Ramki, odcień oliwki, niech to się subtelnie różni.
A ja ma kolorowy bałagan sprzed 10-15 lat czyli kremowo-zielone/czerwone plus pomarańczowe/niebieskie TLK no i IC. Do tego czerwony SU45-079 albo siódemka "czekolada" PR i poszło. Albo byk Cargo - nie mogło tak być? :D
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

OLF

Aktywny użytkownik
Reakcje
644 19 10
#3

Foto: Maciej Jasiński

A ja ma kolorowy bałagan sprzed 10-15 lat czyli kremowo-zielone/czerwone plus pomarańczowe/niebieskie TLK no i IC. Do tego czerwony SU45-079 albo siódemka "czekolada" PR i poszło. Albo byk Cargo - nie mogło tak być?
Może mogło, może nie - ale to brnięcie w logikę 'pokaż mi dowód, że tak nigdy nie było'.
Skoro chcesz się dobrze bawić i żeby zestawienie było kolorowe, to dorabianie do tego ideologii jest zupełnie zbędne.
A ci biedacy co ślepią się na przydziały i rewizje... Coż, 'In nil sapiendo vita iucundissima est'.
 
OP
OP
M

M-G

Aktywny użytkownik
Reakcje
209 10 0
#4

Foto: Maciej Jasiński


Może mogło, może nie - ale to brnięcie w logikę 'pokaż mi dowód, że tak nigdy nie było'.
Skoro chcesz się dobrze bawić i żeby zestawienie było kolorowe, to dorabianie do tego ideologii jest zupełnie zbędne.
A ci biedacy co ślepią się na przydziały i rewizje... Coż, 'In nil sapiendo vita iucundissima est'.
Nie dorabiam żadnej ideologii, a zdjęcie bardzo ładne i zestawienie składu też mi się podoba.
 

Rozjazd

Aktywny użytkownik
Reakcje
270 3 1
#5
Nie wiem czy ten wątek jest najbardziej odpowiedni, ale piszemy tutaj o popularnych "Y", więc postanowiłem zapytać Koelgów tutaj.

Kolekcjonuję zasadniczo epokę VI, gdzie mamy już PKP IC. Mam w kolekcji zarówno wagony w obecnym malowaniu PKP IC (ostatnie wypusty Piko) jak i również po jednym wagonie kremowo-czerwonym i kremowo-zielonym. W pierwszej i drugiej dekadzie XXI wieku jak wiadomo w prawie każdym TLK była właśnie taka mieszanka wagonów w nowych i starych barwach. Obecnie, dzięki ROBO, chciałbym rozbudować swoją "flotę" o kolejny wagon kremowo-czerwony i kremowo-zielony, najlepiej z ryflowanym dachem. I tu zaczynają się schody. Otóż obecnie w sprzedaży są jeszcze modele z epoki Vc, ale tam jest jeszcze logo w trumience i przewoźnikiem jest jeszcze PKP. Ponadto, niektóre z tych wagonów były tylko na Vmax 120 km/h. Wagony na burtach, pod nr klasy mają oznaczenia "dla palących". Czy wagon z tymi szczegółami, charakterystycznymi dla okresu sprzed epoki VI, znajdowały się w składach już z nowszymi wagonami, we współczesnym malowaniu? Czyli czy mogę zestawić modele z epoki Vc z modelami z epoki VI? Chodzi o to, że jest kilka rodzajów wagonów kremowo-czerwonych i kremowo-zielonyh różniących się właśnie tymi oznaczeniami i nie chciałbym zestawiać nierealistycznego składu dobierając niewłaściwy wagon. Dodam tylko, że obecnie mam model Robo nr kat. 2113220, który akurat jako nieliczny (a może jedyny wypust Robo?) jest z epoki VI, a jest kremowo-czerwony. Dziękuję z góry.

EDIT: Z tego co zdążyłem się już zorientować, to w okolicach roku 2010 i powyżej kremowo-zielone i kremowo-czerwone wagony już nie posiadały trumienek, tylko na środku burty były tego typu oznaczenia - proszę Kolegów o potwierdzenie:
1631051655848.png
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
M

M-G

Aktywny użytkownik
Reakcje
209 10 0
#6
EDIT: Z tego co zdążyłem się już zorientować, to w okolicach roku 2010 i powyżej kremowo-zielone i kremowo-czerwone wagony już nie posiadały trumienek, tylko na środku burty były tego typu oznaczenia - proszę Kolegów o potwierdzenie:
Tak było - jest tego sporo na nagranych filmach dostępnych na Yt. Co do zestawienia trumienek i PLPKP-IC to ten "bałagan" na pewno trwał dłuższy czas, bo nie dali by rady przemalować wszystkich w jeden dzień, tydzień czy nawet miesiąc a może i rok. Sam też poruszam się w tym okresie czyli, "misz masz" epoki V i VI i jest przynajmniej kolorowo.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
1.043 243 104
#7
A no właśnie. Koledzy mnie wyprzedzili o dosłownie moment, bo sam chciałem wiedzieć do którego roku można mieszać wagony w nowym malowaniu IC, z czerwono/zielono/kremowymi z trumienką?
 

Rozjazd

Aktywny użytkownik
Reakcje
270 3 1
#8
A no właśnie. Koledzy mnie wyprzedzili o dosłownie moment, bo sam chciałem wiedzieć do którego roku można mieszać wagony w nowym malowaniu IC, z czerwono/zielono/kremowymi z trumienką?
Hmm, czy jest Pan Etmanowicz na naszym forum? No wlasnie chodzi o to, ze nie mam dowodow na to, ze kremowe wagony z trumienkami byly w skladach TLK z wagonami we wspolczesnym malowaniu IC. To moze byc niuans dla niektorych, ale dla mnie ma znaczenie i nie chcialbym zafalszowac tutaj. Owszem, inne kremowe byly w skladach TLK IC, ale te z oznaczeniami jak pisalem powyzej (liczne fotografie to potwierdzaja).

Do ktorego roku te bez trumienek? Mysle, ze spokojnie do 2015 lub 2016. Nie odpowiem na temat wagonow z trumienkami, ale jezeli nie zdazyli ich wszystkich przemalowac w jeden dzien, to mozna sie domyslac, ze we wczesnej fazie powstania IC (czyli pierwsza dekada XXI wieku).
 
Ostatnio edytowane:

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
655 11 1
#9
Ja na swoich zdjęciach z 2014 roku mam tylko 3 składy z mieszanką wszystkich wagonów. I te kremowo- zielono/czerwone trumienek nie mają. W załączniku fotka nie zmniejszona, ostatni wagon to TLK, z przodu jeszcze kromowo-czer/ziel. A trumienki nie znikły ok kwietnia 2010 roku? Wtedy nagle z loga PR-ów trumienki w ciągu miesiąca zamalowano.
 

Załączniki

Reakcje
62 0 1
#17
Nie wiem czy ten wątek jest najbardziej odpowiedni, ale piszemy tutaj o popularnych "Y", więc postanowiłem zapytać Koelgów tutaj.

Kolekcjonuję zasadniczo epokę VI, gdzie mamy już PKP IC. Mam w kolekcji zarówno wagony w obecnym malowaniu PKP IC (ostatnie wypusty Piko) jak i również po jednym wagonie kremowo-czerwonym i kremowo-zielonym. W pierwszej i drugiej dekadzie XXI wieku jak wiadomo w prawie każdym TLK była właśnie taka mieszanka wagonów w nowych i starych barwach. Obecnie, dzięki ROBO, chciałbym rozbudować swoją "flotę" o kolejny wagon kremowo-czerwony i kremowo-zielony, najlepiej z ryflowanym dachem. I tu zaczynają się schody. Otóż obecnie w sprzedaży są jeszcze modele z epoki Vc, ale tam jest jeszcze logo w trumience i przewoźnikiem jest jeszcze PKP. Ponadto, niektóre z tych wagonów były tylko na Vmax 120 km/h. Wagony na burtach, pod nr klasy mają oznaczenia "dla palących". Czy wagon z tymi szczegółami, charakterystycznymi dla okresu sprzed epoki VI, znajdowały się w składach już z nowszymi wagonami, we współczesnym malowaniu? Czyli czy mogę zestawić modele z epoki Vc z modelami z epoki VI? Chodzi o to, że jest kilka rodzajów wagonów kremowo-czerwonych i kremowo-zielonyh różniących się właśnie tymi oznaczeniami i nie chciałbym zestawiać nierealistycznego składu dobierając niewłaściwy wagon. Dodam tylko, że obecnie mam model Robo nr kat. 2113220, który akurat jako nieliczny (a może jedyny wypust Robo?) jest z epoki VI, a jest kremowo-czerwony. Dziękuję z góry.

EDIT: Z tego co zdążyłem się już zorientować, to w okolicach roku 2010 i powyżej kremowo-zielone i kremowo-czerwone wagony już nie posiadały trumienek, tylko na środku burty były tego typu oznaczenia - proszę Kolegów o potwierdzenie:
Zobacz załącznik 836510
Z tego co pamiętam na początku ubiegłej dekady można było spotkać zestawienia wagonów zarówno z trumienkami jak i PLPKP-IC, nie wspominając o malowaniu TLK. Dopiero stosowanie na większą skale nowego szarego malowania ujednoliciło szatę wagonów w PKP.
 

route

Aktywny użytkownik
Reakcje
337 1 0
#18
Ale czy pod trumienką jest tylko numer czy też PL-PKPIC? Bo to też jest ważne. Bo może się okazać, ze trumienki owszem ale nie PKP tylko PL-PKPICxxxx. Bo to już są różne "epoki".
Wnioskując na podstawie długości napisów pod trumienkami wygląda, że dwójki mają PL-PKPIC natomiast jedynka jest bez.

Natomiast na poniższym filmie pierwszy i czwarty wagon drugiej klasy ma długi napis więc zapewne jest to PL-PKPIC ale już drugi wagon drugiej klasy ma krótki napis podobnie jak trzeci wagon pierwszej klasy.
 
OP
OP
M

M-G

Aktywny użytkownik
Reakcje
209 10 0
#20
Tu znalazłem "na biegu":
2010r., 14-15 sekunda filmu zielona dwójka z trumienką;
tutaj drugi - trumienki, IC i PL-PKPIC w jednym składzie:
wpiszcie np. tlk 2009 i wyskoczą filmy z kolorowym bałaganem
 

Podobne wątki