• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw serii ET41

browar łódź

Aktywny użytkownik
Reakcje
248 11 9
ET41 można było spotkać też w ruchu pasażerskim.
A planowa obsługa upadła wraz z likwidacja poszczególnych służb i DOKP. Lokomotywy zaczęły być obsługiwane odcinkowi przez różne załogi. Nastąpiła likwidacja noclegowni dla drużyn trakcyjnych
 

Grześka

Aktywny użytkownik
MSMK
OKMK Piętrusek
Reakcje
160 6 0
ET41 można było spotkać też w ruchu pasażerskim.
A planowa obsługa upadła wraz z likwidacja poszczególnych służb i DOKP. Lokomotywy zaczęły być obsługiwane odcinkowi przez różne załogi. Nastąpiła likwidacja noclegowni dla drużyn trakcyjnych
Jak najbardziej. Lata 80. to Prokocim, natomiast XXI w. planowa obsługa przez maszyny CM Czechowice a drużyny z Katowic, Czechowic i Suchej Besk. kier. Żywiec -Zakopiec i Katowice-Zwardoń
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.392 442 99
Np. ja. Miałem przyjemność jeździć na tej maszynie, ale moją "planową" była 040.
Wcześniej opisałem główne kierunki, gdzie maszyny oświęcimskie się plątały. Jedynymi wyjątkami były jazdy do Zakładów Naprawczych, wagi i obtoczki. Każda lokomotywownia miała wyznaczone odcinki obsługi i było to święte. Zmiany nastąpiły wraz z wprowadzeniem LOPKów, prowadzonych na całym przebiegu jedną lokomotywą z podmianam(a wcześniej z wypoczynkiem DT).
No proszę jakich ciekawych rzeczy można się przy okazji dowiedzieć. Dzięki.
 

jjobs1

Użytkownik
Reakcje
59 5 0
A do kiedy ta lokomotywa mogła posiadać ten schemat malowania (bez żółtego czoła)? Czy zarządzenie dotyczące malowania czół pojazdów trakcyjnych z końca lat 80-tych było bezwzględnie realizowane, czy tez może jest szansa, ze ET41-166 jeździła na początku lat 90-tych bez żółtego czoła? Na Ilostanie jest jedynie informacja o nowym malowaniu po naprawie w późniejszych latach, ale to zapewne dane niepełne. Zastanawiam się nad zakupem modelu, a zbieram zasadniczo od epoki Va w górę.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.961 495 33
Teoretycznie w 1990 roku lokomotywa powinna była już mieć żółte czoła. Jeżeli zdarzył się jakiś egzemplarz jeszcze nie przemalowany, to był to wyjątek, więc takiego modelu nie zaliczyłbym do epoki V, nawet, jeżeli formalnie byłaby to już V epoka (wg NEM rok 1989 jest rokiem przejściowym - należy i do epoki IV i do V).
 

Skiper

Aktywny użytkownik
Reakcje
285 39 11
Wygląda na to, że nadchodząca ET41-166 będzie miała przydział lok. Oświęcim
Tylko szkoda, Michale, że nie rozwinąłeś swojej wypowiedzi o to, jak do tego doszedłeś - bo oczywiście trafiłeś bezbłędnie. A wspominam o tym tylko dlatego, że mówcy występującemu po Tobie dałeś pozytywną ocenę za post, który w rzeczywistości miał zupełnie inną treść !!!. Tak, Panie i Panowie - post #651 zastał całkowicie zmieniony, pierwotnie jego autor podważał w wątpliwość to co napisał Michał i gdy się zorientował, że popełnił gafę czym mógł zasłużyć na krytykę (a jak wiemy tego on bardzo nie lubi...) zmienił treść na już w znanym nam stylu.
Dlatego też, Panie i Panowie napiszę tylko tyle, że ..... "nie wszystko złoto co się świeci....."
Ja uważam, że jest to trochę niesmaczne.....
kto po latach sprawdzi co, kiedy (w latach 80-tych) i gdzie konkretnie się zapuszczało, w tym ET41-166...
Nie ważne kto sprawdzi, bo to się zawsze znajdzie (lub nie - bywa różnie), ale ważne bardziej jest to, że jak się tak naprawdę nie wie o co chodzi to się raczej ... milczy. Bo tu też mamy do czynienia z edycją postu.....

Nie jest wstydem to, że ktoś czegoś nie wie, ja też wszystkiego nie wiem jak np. o oświęcimskich lokomotywach - ale wiem, że tu mogę polegać na koledze Grześka. I nie potrzebne mi są do tego zdjęcia i "papiery" - bo sam jestem "z branży". I sam wypowiadam się wtedy, gdy jestem tego pewien co piszę - chociażby z szacunku dla tych, którzy mnie znają.

żadna oświęcimska ET41 nie miała pomalowanych poręczy, wszystkie były zachowane w chromach
W tamtym okresie nie tylko oświęcimskie tak miały, nawet po pierwszych rewizjach, "moda" na malowanie przyszła trochę później. PIKO potrafi wykonać poręcze chromowane (malowane), czy tak zrobi na tym egzemparzu ET41 to już pytanie do polskiego przedstawiciela i chyba w innym miejscu..... ( a myślę że warto - by nie popełnić błędu w tym elemencie jak w przypadku EN57-925...)
W 1999 w moim życiorysie nastąpił gwałtowny zwrot z koła na wiosła
To może obiła się o Twoje ręce EN57-1009? Jeśli pamiętasz, jaką miała sprężarkę to będę wdzięczny za cynk na PW.
A do kiedy ta lokomotywa mogła posiadać ten schemat malowania (bez żółtego czoła)?
Fabryczne malowanie ET41 z drugiej serii (ryflowane) niestety miało najkrótszą historię - to już do pierwszej lub drugiej naprawy rewizyjnej, czyli do końca lat 80-tych.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.961 495 33
post #651 zastał całkowicie zmieniony, pierwotnie jego autor podważał w wątpliwość to co napisał Michał i gdy się zorientował, że popełnił gafę czym mógł zasłużyć na krytykę (a jak wiemy tego on bardzo nie lubi...) zmienił treść na już w znanym nam stylu.
Potwierdzam, post 651 w ciągu niecałej pół godziny był edytowany 11 razy, początkowo był w ogóle bez zdjęcia i miał zupełnie inną treść. Dodam tylko, że w internecie nic nie ginie... ;)
Ja uważam, że jest to trochę niesmaczne.....
Nic dodać, nic ująć...
 

Grześka

Aktywny użytkownik
MSMK
OKMK Piętrusek
Reakcje
160 6 0
Teoretycznie w 1990 roku lokomotywa powinna była już mieć żółte czoła. Jeżeli zdarzył się jakiś egzemplarz jeszcze nie przemalowany, to był to wyjątek, więc takiego modelu nie zaliczyłbym do epoki V, nawet, jeżeli formalnie byłaby to już V epoka (wg NEM rok 1989 jest rokiem przejściowym - należy i do epoki IV i do V).
Pierwszą lokomotywą z żółtym czołem był 41-070 po NR w Oleśnicy. Od tego momentu była akcja malowania czół podczas PO. W ciągu miesiąca przemalowano wszystkie i trzeba zaznaczyć, że w przeciwieństwie do niektórych lokomotywowni, zwłaszcza z Dyr. Lubelskiej, robiono to bardzo starannie.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.754 119 1
Patrząc na uszkodzenia/otarcia obudów dolnych reflektorów, PIKO nie zmieniło fatalnej styropianowej wytłoczki do przychowywania modelu:( Zastosowane przez producenta rozwiązanie powoduje nie tylko kłopot z wyjmowaniem/wkładaniem modelu ale również takowe niefajne "widoki".
43141_96386_Detail_01 (1).jpg
43144_96386_Detail_04.jpg

Źródło: piko-shop.de
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.392 442 99
Patrząc na uszkodzenia/otarcia obudów dolnych reflektorów, PIKO nie zmieniło fatalnej styropianowej wytłoczki do przychowywania modelu:( Zastosowane przez producenta rozwiązanie powoduje nie tylko kłopot z wyjmowaniem/wkładaniem modelu ale również takowe niefajne "widoki".
Zobacz załącznik 954256 Zobacz załącznik 954257
Źródło: piko-shop.de
Pisząc "Takowe niefajne widoki" co miałeś na myśli? Bo ....szczerze.... nic niefajnego nie widzę....
 

Podobne wątki