• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw serii ET41

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.390 442 99

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.100 129 19
Jamniczki od Piko jakoś stoją na półkach i nie ma na nie specjalnego popytu, a nie są przecież jakieś tragiczne.
Model z ostatniej edycji w fabrycznym schemacie malowania nadal jest dostępny, gdyż został ponownie wyprodukowany - pierwotnie wyprodukowany nakład (niemały) sprzedał się dosyć szybko jak na tę serię lokomotyw i producent (moim zdaniem niepotrzebnie) zdecydował się na doprodukowanie modelu, zamiast wprowadzić w tym roku na rynek model w innym schemacie malowania. Popyt na "Bolki i Lolki" jak najbardziej jest - modele na rynku wtórnym osiągają wysokie kwoty, a ofert sprzedaży z drugiej ręki nie ma dużo. Ponadto klienci wołają o następne modele od producenta. Najbardziej pożądanym w tym momencie wydaje się model w malowaniu PKP Cargo, którego pierwsza edycja została wyprodukowana w 2015 roku, a więc już 9 lat temu.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.052 141 7
Jamniczki od Piko jakoś stoją na półkach i nie ma na nie specjalnego popytu
To że leża na półce nie jest równoznaczne z tym, że nie ma popytu. Wszystko zależy od ilości wyprodukowanych egzemplarzy a także od wielkosci popytu. Może jest mniejszy, ale jest (a nie, że go nie ma). Ponadto o to chodzi, aby towar na półkach był, bo narzekaliśmy jak szybko schodził...
Więc myślę, że produkcja byłaby nieopłacalna.
Na to trzeba mieć twarde dane samego producenta, aby takie tezy stawiać.
Najbardziej pożądanym w tym momencie wydaje się model w malowaniu PKP Cargo, którego pierwsza edycja została wyprodukowana w 2015 roku, a więc już 9 lat temu.
Otóż to Remku, najlepiej z gładkim pudłem, proszę ;).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.959 495 33
Do EU07 ma, a "obcięcie" pudła siódemki nie wymaga wielkich nakładów.
Wbrew pozorom, może to nie być takie proste. Po pierwsze, ET41, nawet te z gładkim pudłem, mają inną czołownicę, a co za tym idzie inny kształt dolnej części pudła z przodu. Po drugie, "dorobienie" innego końca od strony połączenia dwóch członów też wymaga zmian w formie. Po trzecie, nie jestem pewien, czy ET41 nie mają nieco innego rozmieszczenia okien i żaluzji w pudle (tego nie analizowałem). Bardzo łatwo się pisze:
to jest zwykłe niedopatrzenie producenta, żeby nie powiedzieć ignorancja
nie mając większego pojęcia o procesie przygotowania i produkcji modeli...
 

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
136 1 0
Wbrew pozorom, może to nie być takie proste. Po pierwsze, ET41, nawet te z gładkim pudłem, mają inną czołownicę, a co za tym idzie inny kształt dolnej części pudła z przodu. Po drugie, "dorobienie" innego końca od strony połączenia dwóch członów też wymaga zmian w formie. Po trzecie, nie jestem pewien, czy ET41 nie mają nieco innego rozmieszczenia okien i żaluzji w pudle (tego nie analizowałem). Bardzo łatwo się pisze:

nie mając większego pojęcia o procesie przygotowania i produkcji modeli...
Lokomotywy serii 203E czyli ET41 mają identyczną czołownicę zarówno te z gładkimi ścianami jak i te z ryflami. Wiadomo że "Łamańce" powstały przed lokomotywami EU07-3xx (303E) jako projekt. Jako rozwinięcie lokomotyw EU07 (4E) wyeliminowano problem z delikatnymi czołownicami jakie były w pierwszych 07, które gięły się nawet podczas gwałtowniejszego "dobicia" do stojących wagonów. Zmienia się jednak zgarniacz, który na niskich lokomotywach jest jak dla EU07 (4E), a dla wysokich jak na EU07 (303E). Jeżeli chodzi o układ żaluzji i okien, to jest on identyczny jak na EU 07. Zmiany w stosunku do EU07 obejmują część kabiny zaadoptowaną na przejście między członami gdzie wyeliminowano drzwi wejściowe, zamieniono je na okna oraz zmieniono konstrukcję czołownicy. Co ciekawe rurka odwadniająca rynienkę dachową będąca jednocześnie poręczą wejściową pozostała niezmieniona w miejscu gdzie powinny być drzwi. Żeby prześledzić wszystkie zmiany i różnice, trzeba by popatrzeć jeszcze na wózki, bo na lokomotywach EU07 różniły się one też między sobą np. wspornikiem dźwigni hamulcowych i nie jestem pewien czy taka analogia jest również na tandemach.
Poniżej 2 fotki ET41 gładkiego i z ryflami

ET41
by Piotr Gąsiorowski, on Flickr

ET41-168
by Piotr Gąsiorowski, on Flickr
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.959 495 33
Lokomotywy serii 203E czyli ET41 mają identyczną czołownicę zarówno te z gładkimi ścianami jak i te z ryflami.
Właśnie to miałem na myśli, że ET41 z gładkimi ścianami mają taką czołownicę, jak te z ryflami (z grubsza, czy może nawet dokładnie taką samą, jak EU07-3xx-4xx), a nie jak stare EU07 z gładkimi ścianami. Tak więc forma od "gładkich" EU07 niekoniecznie łatwo da się adaptować na "gładką" ET41, co sugerował kolega @Rozjazd. Nawiasem mówiąc, jego ocena "Jestem na nie" mojego poprzedniego wpisu ma wyraźnie charakter odwetowy. Przykre...
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.358 144 0
Jak już jesteśmy przy ryflach na ET41 to od którego numeru je wprowadzono i dlaczego? A poza tym to wcale nie jest tak, że wszystkie EU07 i ET41 mają taki sam układ żaluzji na ścianie bocznej. Bo są takie co mają 4 żaluzje i takie co mają 3. I tu znów prośba do znwców tematu - które mają 4 a które mają 3 i dlaczego? :)
 

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
136 1 0
Jak już jesteśmy przy ryflach na ET41 to od którego numeru je wprowadzono i dlaczego? A poza tym to wcale nie jest tak, że wszystkie EU07 i ET41 mają taki sam układ żaluzji na ścianie bocznej. Bo są takie co mają 4 żaluzje i takie co mają 3. I tu znów prośba do znwców tematu - które mają 4 a które mają 3 i dlaczego? :)
Jeżeli chodzi od kiedy weszły ryfle na poszyciu, to muszę sprawdzić czy jest podany konkretny nr, natomiast co do żaluzji to ich ilość zmieniała się na EU07 (303E) - zastąpiono żaluzję w szafie wn poszyciem do nr 399 i poszyciem z ryflami od nr 400.
Dla lokomotywy ET41 do nr 110 pudło gładkie i 4 żaluzje, od nr 111 ryfle i 4 żaluzje oraz od 181 ryfle i 3 żaluzje.
Zerknę jeszcze do 2 źródła i potwierdzę.
 

Podobne wątki