• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagonowy hyde park (dla konstrukcji sprzed 1945 roku na PKP)

OP
OP
W

wa1aw

Gość
#82
Tak. Przyznaję się do błędu. Południe graniczy z Hiszpania ewentualnie z Włochami. Jak już wspominałem zbyt szybko i zarazem pokrętnie wyrażam swoje myśli. Jedno myślę, drugie robię. Mam nadzieję, że pomimo moich przywar zaakceptujecie mnie na tym forum i uda się wam lepiej mnie rozumieć. Ja postaram się być bardziej dokładnym.
A swoją drogą po tym błędzie powinienem dostać "globusa".
:)
 
OP
OP
W

wa1aw

Gość
#83
Szanowni Koledzy. Żeby Was "zastrzelić" wrzucam zdjęcie takiego oto "wagonika" w Warszawie. Robię to z powodu braku odpowiedzi na moje wcześniejsze pytanie, czy po zamknięciu tematu "holendrów" zaakceptujecie temat tak zwanych "polskich cystern" (widać je w tle "wagonika odwiedzającego" Warszawę). Pod pojęciem "polskich cystern" rozumiem cysterny kolejowe PKP do 1945 roku oraz cysterny innych zarządów kolei z zakładów petrochemicznych, chemicznych, rafinerii, ... itp., mających Polskie korzenie. Pisałem o tym na 3 stronie.

Strzelam do Was :)

Eisenbahngeschütz im Bahnhof von Warschau.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
#84
Ale niecelnie .... albo jak to niektórzy mówią - kulą w płot. :(
Znam to zdjęcie z niemieckiego e-Bay. Podpis głosił, że to jest Warszawa (Warschau) ale moim zdaniem jest to błąd. Nieświadomy bądź .... celowy. Często sprzedający chcą w ten sposób podnieść atrakcyjność i przez to oczywiście cenę zdjęcia.
A dlaczego tak sądzę - z prostej przyczyny. Widoczny słup podtrzymujący sieć trakcyjną jest .... nie warszawski.:(
 
OP
OP
W

wa1aw

Gość
#85
Ale niecelnie .... albo jak to niektórzy mówią - kulą w płot. :(
Znam to zdjęcie z niemieckiego e-Bay. Podpis głosił, że to jest Warszawa (Warschau) ale moim zdaniem jest to błąd. Nieświadomy bądź .... celowy. Często sprzedający chcą w ten sposób podnieść atrakcyjność i przez to oczywiście cenę zdjęcia.
A dlaczego tak sądzę - z prostej przyczyny. Widoczny słup podtrzymujący sieć trakcyjną jest .... nie warszawski.:(

W mojej zaczepce nie chodziło o to czy zdjęcie ma błędy w opisie, czy ich nie ma. Celnie można wystrzelić nawet abstrakcyjnym pistoletem. Zastanawiałem się jak wzbudzić zainteresowanie forumowiczów tematem cystern. W abstrakcji nie ma znaczenie dosłowność czy prawdziwość przekazu, tylko przenośnia nastawiona na skojarzenia.
Ale co racja, to racja. Nie jest to forum humorystyczne, tylko historyczne.
W przyszłości postaram się unikać przenośni, skrótów myślowych i żartowania w stylu latającego cyrku Monty Pythona. Dotychczas robiłem to wielokrotnie.
Od tej pory taki :) swój znak rozpoznawczy zamienię na inny :(

Natomiast jako "wywołany do tablicy" w sprawie tego czy słupy trakcji elektrycznej są z Warszawy, mogę podjąć temat (chociaż w tym momencie tego nie chcę).
[DOUBLEPOST=1438117386,1438116916][/DOUBLEPOST]Żałuję tylko jednego - zmiana konwencji prowadzenia wymiany zdań z luźnego na gorsetowo poważny spowoduje, że część nazwy naszego forum (czyli Hyde Park) stanie się nieprawdziwa, ponieważ nie będziemy mogli mówić tego, co chcemy i jak chcemy.
:(
[DOUBLEPOST=1438117429][/DOUBLEPOST]:(
[DOUBLEPOST=1438118246][/DOUBLEPOST]W odniesieniu do tego, czy zdjęcie działa kolejowego (rzekomo zrobionego w Warszawie) jest prawdziwe, kolega Jarząbek pominął inny, ważny dla zweryfikowania tego zdjęcia fakt. Otóż działo to prawie na pewno wydaję się być francuskim działem kolejowym. Można to potwierdzić uważnie przeglądając zdjęcia na Ebay-u. Jednak dyskusja na temat tego zdjęcia chyba nie ma sensu.
Jeszcze raz przepraszam za mało poważne wpisy na tym forum.
:(
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
#86
W mojej zaczepce nie chodziło o to czy zdjęcie ma błędy w opisie, czy ich nie ma.
Doskonale wiem, że nie chodziło o sprawdzenie błędów. Przecież przyjąłeś jako pewnik lokalizację Warszawy.
Zastanawiałem się jak wzbudzić zainteresowanie forumowiczów tematem cystern.
W najprostszy sposób - zapytać, zaprezentować zdjęcie z dobrze widocznymi cysternami.
Ale co racja, to racja. Nie jest to forum humorystyczne, tylko historyczne.
Forum jest tematyczne z wątkami historycznymi ale trochę humoru jeszcze nikomu nie zaszkodziło. Pobędziesz dłużej to się sam przekonasz.
Natomiast jako "wywołany do tablicy" w sprawie tego czy słupy trakcji elektrycznej są z Warszawy, mogę podjąć temat (chociaż w tym momencie tego nie chcę).
Poczekam.
Żałuję tylko jednego - zmiana konwencji prowadzenia wymiany zdań z luźnego na gorsetowo poważny spowoduje, że część nazwy naszego forum (czyli Hyde Park) stanie się nieprawdziwa, ponieważ nie będziemy mogli mówić tego, co chcemy i jak chcemy.
Tu przesadzasz. Uważam, że dużo moich wcześniejszych wpisów jest napisana luźno i z humorem (można przejrzeć), czasem może trochę tego nadużyłem ;)ale nie obawiam się tego, że Forum skostnieje.
W przyszłości postaram się unikać przenośni, skrótów myślowych i żartowania w stylu latającego cyrku Monty Pythona. Dotychczas robiłem to wielokrotnie.
Możesz to tak nazywać - ale ja lubię nazywać rzeczy po imieniu. Dziwna ta Twoja reakcja na wskazane błędy, one się każdemu zdarzają ..... mnie też.
[DOUBLEPOST=1438119599,1438119121][/DOUBLEPOST]
W odniesieniu do tego, czy zdjęcie działa kolejowego (rzekomo zrobionego w Warszawie) jest prawdziwe, kolega Jarząbek pominął inny, ważny dla zweryfikowania tego zdjęcia fakt. Otóż działo to prawie na pewno wydaję się być francuskim działem kolejowym. Można to potwierdzić uważnie przeglądając zdjęcia na Ebay-u. Jednak dyskusja na temat tego zdjęcia chyba nie ma sensu.
W tym akurat wątku nic na ten temat nie pisałem ale uważam, że zdjęcie to przedstawia własnie francuskie działo kolejowe na francuskich torach.
A o francuskim dziale na naszych torach to tu troszeńkę napisałem:
http://forum.modelarstwo.info/threads/kolejowy-ostrów-wczoraj-i-dziś.17044/page-3#post-459408
 
OP
OP
W

wa1aw

Gość
#87
Ha, ha. Dałeś się sprowokować :)
Chyba nie sądzisz, że nagle jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki będę poważny?
Jest takie przysłowie: "jak się ktoś wołem urodził, skowronkiem nie zdechnie". Ja nawet na oficjalnych wystąpieniach prowokuję i żartuję, więc się nie zmienię.
Cieszę się, że mamy "pierwsze koty za płoty"
:)
[DOUBLEPOST=1438120278,1438119728][/DOUBLEPOST]Jarząbek - u zauważ, że naszymi żartami zapełniliśmy prawie całą stronę. Weźmy się do roboty w sprawie Mhx - ów i cystern. Ja przeszukam swoje archiwum (mam dużo zdjęć Hbf Warschau i nie tylko) i zaproponuję Ci pomoc przy identyfikacji słupów trakcji elektrycznej Warszawskiego Węzła Kolejowego.
Ok?
:)
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
#88
Ty chyba mnie nie rozumiesz. Przecież ja też jestem tego zdania, że wolę jak ktoś wyraża swoje sensowne poglądy ze swadą niż poważnie bredzi.
[DOUBLEPOST=1438120415][/DOUBLEPOST] OK.
[DOUBLEPOST=1438120580][/DOUBLEPOST]
naszymi żartami zapełniliśmy prawie całą stronę.
Nie przejmuj się - na tym Forum jest coś takiego jak "Bocznica".;)
 
OP
OP
W

wa1aw

Gość
#89
To do jutra. Teraz trzeba zaśpiewać "... ach śpij bo właśnie, księżyc śpiewa i za chwilkę zgaśnie..."
:)
[DOUBLEPOST=1438120769][/DOUBLEPOST]księżyc ziewa
:)
 

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
1.013 1 0
#91
Szanowni Koledzy. Żeby Was "zastrzelić" wrzucam zdjęcie takiego oto "wagonika" w Warszawie. Robię to z powodu braku odpowiedzi na moje wcześniejsze pytanie, czy po zamknięciu tematu "holendrów" zaakceptujecie temat tak zwanych "polskich cystern" (widać je w tle "wagonika odwiedzającego" Warszawę). Pod pojęciem "polskich cystern" rozumiem cysterny kolejowe PKP do 1945 roku oraz cysterny innych zarządów kolei z zakładów petrochemicznych, chemicznych, rafinerii, ... itp., mających Polskie korzenie. Pisałem o tym na 3 stronie.

Strzelam do Was :)
Też się zastanawiałem nad tematem cystern ale proponowałbym założyć osobny wątek. Z czasem może się tego uzbierać dość dużo a przeszukiwanie wątku o kilkudziesięciu stronach (kilkuset?) nie jest łatwe. Jeden wątek tematyczny wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem. Dlatego proponowałbym osobny temat dotyczący cystern w Polsce drugoepokowej.
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
278 0 0
#94
Na marginesie przyznam się Kolegom, że jestem pasjonatem końca II oraz III epoki na PKP. Materiały archiwalne i informacje zbieram z myślą o dokonaniu konwersji taboru w skali N na tabor PKP. Proszę wszystkich fachowców o informacje i pomoc w zakresie konwersji taboru.
Witamy w klubie, choć w skali H0 jest więcej potencjalnych modeli do konwersji. W swoich zbiorach mam między innymi III epokowe konwersje na PKP wspomnianego tu już holenderskiego wagonu bagażowego konstrukcji stalowej typu DIV oraz holenderskiego boczniaka typu C12. No i jest 4 osiowa ex-amerykańska cysterna...w N o bazy na takie konwersje można tylko pomarzyć.
 
OP
OP
W

wa1aw

Gość
#95
Czy takie z bosą dzieciarnią?
Jesteś lepszy ode mnie. O ile pamiętam, to chyba tak. Zdjęcie opisane, że było zrobione podobno na terenach CCCP-u.
:)
[DOUBLEPOST=1438179979,1438179364][/DOUBLEPOST]
Witamy w klubie, choć w skali H0 jest więcej potencjalnych modeli do konwersji. W swoich zbiorach mam między innymi III epokowe konwersje na PKP wspomnianego tu już holenderskiego wagonu bagażowego konstrukcji stalowej typu DIV oraz holenderskiego boczniaka typu C12. No i jest 4 osiowa ex-amerykańska cysterna...w N o bazy na takie konwersje można tylko pomarzyć.
Cieszę się z tego, że nie jestem sam, czyli o ile dobrze Cię zrozumiałem w skali N.
Mam w tej skali kilka wagoników z amatorską konwersją wagonów (innymi skalami nie zajmuję się). Mogę zamieścić zdjęcia moich wagonów PKP w skali N. Mam też kilka ciekawych modeli przeznaczonych do konwersji. Wszystkie są z okresu III epoki. Będę wdzięczny z możliwości wymiany informacji na temat technik konwersji taboru oraz za zdjęcia Twojego taboru.
Dziękuję za odzew i info.
 
OP
OP
W

wa1aw

Gość
#98
Już wczoraj Tobie wspominałem, że nie zawsze teksty zamieszczane przez sprzedających są prawdziwe. Nie należy wierzyć we wszystko co jest napisane ....., kiedyś na parkanie było napisane d... ........ ;)
Lubię dyskutować z Tobą, bo masz poczucie humoru. :)
Czy możesz mi powiedzieć jak długo należy czekać na akceptację propozycji nowego tematu przez admina?
[DOUBLEPOST=1438183570,1438183075][/DOUBLEPOST]Pytam, ponieważ nie ma sensu dalej rozwijać żadnego z zaproponowanych tematów dopóki admin ich nie zaakceptuje.
Do tego czasu możemy jedynie rozmawiać o tym co było napisane na parkanie :) tylko, że należącej do Maryny.
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.917 8 0
#99
Robię to z powodu braku odpowiedzi na moje wcześniejsze pytanie, czy po zamknięciu tematu "holendrów" zaakceptujecie temat tak zwanych "polskich cystern" (widać je w tle "wagonika odwiedzającego" Warszawę). Pod pojęciem "polskich cystern" rozumiem cysterny kolejowe PKP do 1945 roku oraz cysterny innych zarządów kolei z zakładów petrochemicznych, chemicznych, rafinerii, ... itp., mających Polskie korzenie.
A już miałem nadzieję, że będzie okazja pochwalić się swoimi zbiorami ... Niestety, nie ta epoka ... ;)

Tak śledzę wpisy naszego nowego Kolegi i też uważam, że za chwilę zgubimy się w "różnorodności" rozpoczynanych tematów w jednym temacie :)
 
OP
OP
W

wa1aw

Gość
Może ja czegoś nie wiem ale moim zdaniem nowe tematy to Ty sam zakładasz i piszesz co chcesz ..... będziesz tam czekał na .....Godota. ;)
Właśnie odezwał się do mnie Godot :) Wymieniłem z nim wiadomości.
Zostawmy tak jak jest. W piątek, a może dłużej będę niedostępny, więc postaram się (dzisiaj lub jutro) popełnić jeszcze jakąś grafomanię.

Mam już pierwsze pozytywne efekty zapisania się na to forum.

Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów.
:)
 

Podobne wątki