• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagonowy hyde park (dla konstrukcji sprzed 1945 roku na PKP)

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Nie przesadzaj. Jeżeli chodzi o mnie to naprawdę przypadek, że się kiedyś gdzieś tam znalazłem i miałem przy sobie długopis i paczkę papierosów lub pomiętą "Rozrywkę", na których coś tam nabazgrałem. ;) Zauważ, że w bardzo interesującym wątku o wagonach chłodniczych moja współpraca ograniczyła się do .... czytania.;)
 
OP
OP
A

AJ

Gość
Przesady to tam chyba niewiele.

się kiedyś gdzieś tam znalazłem i miałem przy sobie długopis i paczkę papierosów lub pomiętą "Rozrywkę"
Przy okazji dowiedziałem się skąd moje kłopoty - nigdy nie nauczyłem się palić i nie przepadałem za krzyżówkami :ROFL:.
Jak dobrze, że inni to robili (y).
 
OP
OP
A

AJ

Gość
Pogrzebałem trochę wokół tego co napisał gemol

Czyli prawdopodobnie Pw4u-28 ze zmienionymi wózkami. W oryginale były na Goerlitzach.
Okazuje się, że był podtyp Pw4u-28a wykonany bodaj tylko w dziewięciu egzemplarzach jako wagon promowy. Pasowało by to do potężnych uchwytów promowych, które zawsze mnie zastanawiały. Przy okazji właśnie ta wersja wagonu była fabrycznie na takich wózkach jakie miała do końca. Chyba mieliśmy kolejny unikat...:(.
W załączeniu zdjęcie (straszny knot - przepraszam - ale widać dobrze uchwyty o których piszę)

bagaż.jpg


Jeszcze mały załącznik z sanocką cysterną:

beczka.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Ja też się nie uczyłem .... samo przyszło :( ..... i poszło..... choć wiele, wiele lat odchodziło:). A krzyżówki oraz rozmaite kalambury i rebusy do dziś mnie pasjonują, w szczególności gdy tematem zagadki jest ...kolej!
A najbardziej ta Stara Kolej.:)
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.956 8 0
To ja dorzucę jeszcze jedną fotkę. Była już na forum, ale nie dowiedziałem się "co to takiego" - może teraz się uda ;)
Nie wiem czy to "oryginał" czy też "owoc" przeróbek. Ostoja jakby przebudowana, wielka ściana na pomoście hamulcowym, no i ten podest wokół wlewu - olbrzymi jak lądowisko dla śmigłowców.
 

Załączniki

OP
OP
A

AJ

Gość
No Ty to umiesz człowiekowi sobotni wieczór "umilić" :ROFL:.
Uwaga - będę strzelał - jak dla mnie konstrukcja ostoi jest bardzo charakterystyczna. Wygląda to tak, jakby na przerobioną ostoję amerykańskiej cysterny (między innymi dospawanie zewnętrznych ostojnic) "ktoś" wstawił nowy, spawany zbiornik. Jeśli dobrze widzę, to z przeznaczeniem do przewozu smoły. Być może stąd i z jakichś lokalnych warunków wynika podwyższenie dzwona do napełniania zbiornika i "specyficzna" konstrukcja pomostu. Mam nadzieję, że nie uszkodziłem nikomu płotu strzelając ;).
Jako załącznik porównawczy zdjęcie oryginalnej konstrukcji "pożyczone" od Kolegi Szweda 1978 z tematu o kościerskim skansenie.

p4120073-jpg.jpg


Jak widzę to i tak Jarząbek mnie ubiegł potwierdzając podejrzenia :).
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.063 6 0
To ja dorzucę jeszcze jedną fotkę. Była już na forum, ale nie dowiedziałem się "co to takiego" - może teraz się uda ;)
Nie wiem czy to "oryginał" czy też "owoc" przeróbek. Ostoja jakby przebudowana, wielka ściana na pomoście hamulcowym, no i ten podest wokół wlewu - olbrzymi jak lądowisko dla śmigłowców.
- to rosyjska cysterna wg mnie
 
OP
OP
A

AJ

Gość
Dziękuję Panowie, znowu górą "kapitaliści": 2 do 1 ;)
To chyba nie będzie takie proste. Pierwsze skojarzenie było "amerykańskie", ale Janusz może mieć trochę racji. W końcu nasi wschodni "przyjaciele" mieli niczym nieograniczone zdolności kopiowania, a tabor z Land-Leasu dostawali. Na drugim zdjęciu wstawionym przez Ciebie widać dokładniej, że cała ostoja była jednak w przeciwieństwie do oryginału spawana. I jeszcze ta eliptyczna tabliczka firmowa(n). Zaraz się pewnie okaże iż za drobną opłatą udostępnili nam po wojnie dokumentację.
Nie mógłbyś podpytać Twojego imiennika?
 
OP
OP
W

wa1aw

Gość
Oraz tradycyjna prośba do Kolegi Jarząbka o identyfikację:

Zobacz załącznik 315853

Błąkał się taki po lokomotywowni w Gdyni z ostatnim przydziałem do stacji Gdynia. Tutaj niestety muszę przyznać że dałem ciała na całego i poza zdjęciami nic nie zostało.
Jarząbku, czy z "bagażówkami" to też działa?[/QUOTE]

Usiadłem przed komputerem z marszu, więc nie analizowałem szczegółów budowy wagonu pocztowego. W pierwszym odruchu wytypowałem wagon typu Fhx. Zasadnicza rozbieżność pomiędzy moją pobieżną identyfikacją a zdjęciem kolegi Andrzej Jaroszewicz - a polega na niezgadzających się wózkach. Wniosek - albo jest to inny wagon, albo ma zamienione wózki.

Oto wynik mojej identyfikacji (pobieżnej) :)

Bauart28 Dhx.jpg


Teraz przykłady z realu:

Bagażowy Fhx czyli Pw-4u-28.jpg


Pw4u-28.jpg


Napiszcie, czy mam rację.
 
OP
OP
A

AJ

Gość
Napiszcie, czy mam rację.
Jak najbardziej tak, ale pozwól że zacytuję sam siebie z paru postów wyżej:

Okazuje się, że był podtyp Pw4u-28a wykonany bodaj tylko w dziewięciu egzemplarzach jako wagon promowy. Pasowało by to do potężnych uchwytów promowych, które zawsze mnie zastanawiały. Przy okazji właśnie ta wersja wagonu była fabrycznie na takich wózkach jakie miała do końca.
Ten polski opis (skan) to z czego zassałeś?
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.063 6 0
A one z promu zjechały, czy to raczej taki radziecki, specyficzny sposób napełniania cystern ? ;)



:)
-blokada Leningradu
История железнодорожного транспорта России и Советского Союза. Том 2. 1917—1945 (книга, часть 7)
[DOUBLEPOST=1438427089,1438426706][/DOUBLEPOST]i jeszcze jedno co uszlo mojej uwadze http://forum.modelarstwo.info/threads/co-jeździ-ło-po-szynach-w-okolicach-szczecina.18934/page-7#post-318221
- Szczeciniacy - czy moglibyscie to zbadac , czy jeszcze ten unikat tam stoi? - amerykanska cysterna (chyba USATC) z jednym kolpakiem !
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki